99% użytkowników otrzymuje niechciane wiadomości każdego dnia. Ponad połowa ankietowanych poświęca 22 godziny rocznie, aby ręcznie oczyścić swoje skrzynki pocztowe ze spamu. To zaskakująco dużo? Zachęcamy do zapoznania się z wynikami badania zjawiska spamu w Polsce.
Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE na przełomie kwietnia i maja, w odpowiedzi na potrzebę rynku e-mail marketingu, przeprowadziła „Badanie zjawiska spamu w Polsce”.
W badaniu wzięły udział 603 osoby. Jego głównym celem było ustalenie poziomu świadomości odbiorców wiadomości e-mail w zakresie zjawiska jakim jest spam oraz jego skali. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące problemu, jakim jest obecnie spam oraz metod walki z nim.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Badanie wykazało, że 99% użytkowników otrzymuje niechciane wiadomości każdego dnia, co chyba dla nikogo nie jest zaskoczeniem. Niepokojący jest natomiast fakt, że aż połowa badanych nie wie, że spam jest wykroczeniem w rozumieniu prawa. Dodatkowo jedynie 23% badanych zgłasza wiadomości spam do administratora swojej poczty bądź innego podmiotu.
Z bardziej optymistycznych danych wynikających z raportu należy przytoczyć kwestię filtrów antyspamowych – aż 71% ankietowanych je stosuje.
Cały raport z „Badania zjawiska spamu w Polsce” jest do pobrania tutaj.
Marketer+ jest patronem medialnym publikacji.
[kreska]