Co cię nie zabije, to cię wzmocni. Mówi się, że w przyszłości maszyny zamienią pracę w działach marketingu na automatyczne procesy, do których wystarczy jeden zdolny specjalista – narzędziowiec. Skąd pewność, że tak będzie? Takie wnioski da się wyciągnąć z analityki predyktywnej, która pozwala na zauważanie nadchodzących trendów. A może, zamiast poddawać się trendom, stać się specjalistą od ich przewidywania?
Specjaliści od analityki biznesowej (business analytics) są zgodni co do tego, że analizy predykcyjne powinny zostać już dawno temu wprowadzone do krwiobiegu przedsiębiorstw. W przeszłości takie analizy były ograniczone mocą procesorów. Kiedy osiągnięcia sprzętowe zaczęły dorównywać oprogramowaniu, okazało się, że zamiast otrzymać przyjazne rozwiązania do zarządzania analityką, marketerzy i analitycy zaczęli się mierzyć z tysiącami „arkuszy kalkulacyjnych”, które jedynie zaciemniają obraz sytuacji rynkowej.
Rozwiązania z zakresu business analytics zbierają dane i generują raporty. Ponadto, dzięki hurtowniom danych, algorytmom statystycznym i technikom adaptacyjnym, narzędzia takie jak SAP BusinessObjects Edge potrafią sprawnie wizualizować pozyskane dane i opowiadają na ich podstawie historie, ukazujące możliwe warianty przyszłości. Dzięki nim widać, w jakim kierunku zmierza rynek. SAP HANA wraz z SAP Predictive Analytics stanowi zaś znakomity silnik do przetwarzania algorytmów i danych.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Peter F. Drucker powiedział, że „w komunikacji najważniejsze to usłyszeć to, co nie zostało powiedziane”. Aby stać się liderami rynku, warto wiedzieć, czego Twoi klienci będą szukać jutro, za miesiąc i za pięć lat. Być zawsze krok przed konkurencją, a nawet przed potencjalnymi nabywcami. Odkrywać przed nimi ich potrzeby, zanim ci czegokolwiek zapragną, zdobywać przewagę rynkową i wyznaczać trendy – to właśnie cel analiz predykcyjnych.