Widzisz spadek zaangażowania na prowadzonym przez Ciebie facebookowym koncie? Chciałbyś wypróbować program do automatyzacji i analizy social mediów, ale nie wiesz, który wybrać? A może twoje profile potrzebują jakiejś zmiany? Przeczytaj krótki poradnik o tym, jak tworzyć angażujące posty na Facebooku, wykorzystując do tego PublBox – narzędzie do zarządzania treściami i strategią w mediach społecznościowych.
Grafika jak od grafika
Prosty wzór z 2015: G>V>T, oznacza, że grafika generuje więcej interakcji niż wideo, a wideo więcej niż tekst. Obecnie wideo jest na pierwszym miejscu, jednak biorąc pod uwagę zasoby, jakie możesz poświęcić na jeden wpis (tworzenie materiałów wideo wymaga większego budżetu i zaangażowania), to na postach z grafiką powinna opierać się komunikacja Twojej marki na Facebooku.
Nie oznacza to, że musisz od razu zatrudniać grafika lub uczyć się zaawansowanej obsługi programów graficznych. Jedną z podstawowych funkcji PublBox jest możliwość przygotowywania grafik do social mediów w prostym, intuicyjnym panelu. Przygotowane obrazy od razu mają odpowiedni format i rozdzielczość. Możesz wybierać z setek gotowych motywów i ponad 2500 gotowych postów, które dopasujesz do siebie i komunikacji firmy. Dzięki temu rozwiązaniu standardową grafikę do publikacji przygotujesz w kilka minut.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jak szybko za pomocą PublBox można stworzyć grafikę do posta, zobaczysz na poniższym filmiku:
Korzystaj z kalendarza, planuj i publikuj
Realizowanie założonej strategii wymaga planowania dalej niż kilka postów do przodu. Pamiętaj, że przez cały rok pojawia się ogromna liczba wydarzeń/ eventów/ świąt, będących doskonałą okazją do komunikacji z fanami. Zaplanuj je z wyprzedzeniem, wtedy nie będziesz w ostatniej chwili przygotowywał grafiki i treści, gdy na innych kanałach pojawiły się one już rano.
Oczywiście strategia nie opiera się na publikowaniu okolicznościowych wpisów, są one dobre przede wszystkim wtedy, gdy nie masz pomysłu na typowo marketingowy post lub wydarzenie jest ważne dla twoich fanów (np. rozdanie Oscarów dla serwisu o kulturze lub Dzień Matki w e-sklepie z biżuterią). Na co dzień zamieszczaj wpisy, które mogą zainteresować fanów oraz informacje marketingowe. Postaraj się jednak, aby typowo promocyjne posty nie stanowiły więcej niż 30% zawartość konta.
Do zarządzania terminami publikacji wykorzystaj kalendarz Publbox. Pozwala on w wygodny sposób zaplanować konkretnie aktywności w social mediach. Możesz wysyłać wiadomości do wielu grup dyskusyjnych jednocześnie oraz określić wskaźniki sukcesu publikacji i otrzymywać powiadomienia. Dzięki niemu w prosty sposób przygotujesz strategię komunikacji na Facebooku i zmodyfikujesz ją podczas realizacji. A jeśli przez jakiś czas nie będziesz nic publikował, to Smart Kalendarz przypomni Ci o tym i sam podpowie, co napisać.
Zobacz wideo pokazujące, jak zaplanować termin publikacji z PublBox:
Promuj najlepsze!
Facebook zarabia na reklamach. Dlatego aby mieć zasięgi, musisz płacić. To prosta prawda, robią to nawet influencerzy i celebryci z ogromnym ruchem organicznym, więc Ty też powinieneś. Oczywiście nie musisz promować wszystkiego, co publikujesz na Facebooku, a przynajmniej nie wszystko równie mocno. Sprawdzaj statystyki postów i promuj te najlepsze lub/i te z największym potencjałem – poświęć na nie największą część budżetu.
Aby dowiedzieć się, które publikacje przy pomocy płatnego rozpowszechniania mogą zyskać popularność, wykorzystaj nie tylko standardowe narzędzi Facebooka, ale również narzędzia analityczne, jakie daje PublBox. Pamiętaj, że każda mądrze wydana złotówka na marketing to nie wydatek, lecz inwestycja. Zwróci się, gdy dzięki rozpoznawalności marki zyskasz klientów.
Osiągaj cele
Posiadanie strategii w mediach społecznościowych oznacza, że nie publikujesz na swoim profilu tego, na co akurat masz ochotę, tylko długoterminowo realizujesz z góry wyznaczone cele. Jak sprawdzić, czy publikacje są skuteczne? To proste – ustal odpowiednie wskaźniki i monitoruj je za pomocą PublBox.
Ustalanie celów jest bardzo proste, a jednocześnie pozwala na bieżąco obserwować i analizować, jak realizują je Twoje posty. Załóżmy, że celem przy danym wpisie będzie 500 wejść na konkretną stronę. Dzięki PublBox możesz nie tylko sprawdzić obecny stopień realizacji celu, wraz ze wszystkimi statystykami, ale również połączyć to z obsługą konta reklamowego i analizować jednocześnie kampanie reklamowe. Porównuj swoje wpisy i reklamy, biorąc pod uwagę cele, które realizują i wykorzystaj to w swojej strategii.
Spróbuj za darmo
Jeśli chcesz wypróbować wszystkie funkcje, o jakich przeczytałeś w tekście, to wejdź na: https://publbox.com/pl/tariffs i testuj PublBox przez 7 dni za darmo. Zobacz, jak łatwo możesz tworzyć grafiki dla angażujących treści, ustawiać harmonogram postów i cele dla poszczególnych publikacji. Działaj skuteczniej w mediach społecznościowych z PublBox.
Artykuł promocyjny.