Budowanie własnej marki w sposób autentyczny może być pomocne dla osób, które realizują w życiu swoją pasję i zarabiają na niej albo chcą zacząć to robić: tworzą własną biżuterię, projektują i szyją ubrania, piszą blogi. Nie jest jednak dla nich zarezerwowane. Mogą z tego korzystać także średnie, a nawet duże firmy, jeśli tylko postawią w promocji na coś, co je szczególnie wyróżnia.
Jak przekonuje Anna Piwowarska, autorka książki Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie, autentyczna marka osobista jest szczególnie istotna w przypadku osób, które mają bezpośredni kontakt ze swoimi klientami, takich jak coach, terapeuta czy trener. Najczęściej bowiem, gdy wybieramy na przykład trenera, nauczyciela jakiegoś przedmiotu czy fachowca, korzystamy z polecenia albo szukamy o danej osobie opinii w sieci.
Znając własne zdolności, możemy opierać na nich swój przekaz, nie tylko marketingowy. Nasze mocne strony znajdą odzwierciedlenie w kontaktach z klientami, a to, że się przy tym realizujemy, będzie dla nich widoczne. Marka autentyczna to marka unikalna, taka, której nie sposób podrobić, bo jest niejako naszym podpisem. Znajomość siebie, cech, które najlepiej nas określają, ale także ograniczeń i słabych stron to coś, co definiuje nie tylko osobę, ale także tworzony przez nią biznes.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W budowaniu autentycznej marki niezbędne jest korzystanie z intuicji, która jest naszym wewnętrznym, unikalnym kompasem. Autorka książki Autentyczność przyciąga przekonuje, że nie należy dać sobie wmówić, że to bzdury — wszak każdy z nas najlepiej zna siebie i swoje odczucia.
Kto chce odnieść sukces (nieważne, w jakiej dziedzinie), niech mówi prawdę, rozwija się, dba o kontakty z aktualnymi, a także potencjalnymi klientami i nie zapomina o promocji — możemy przeczytać w książce Piwowarskiej. Marka (lub osoba), o której nikt nie wie, nie ma szansy zaistnieć. Trzeba przy tym sięgać po takie formy promocji, jakie są zgodne z naszym stylem komunikacji (ulotki, e-maile, samodzielnie prowadzona strona internetowa, reklama prasowa). Budowanie marki na autentycznym przekazie to wciąż rewolucja w podejściu do biznesu.
Publikacja zawiera dodatkowo 40 inspirujących ćwiczeń zachęcających do własnego rozwoju, przyglądania się sobie i pokazywania siebie. Nic tak nie przyciąga klientów jak zaufanie, które przecież buduje się na prawdzie.
Autor: Anna Piwowarska
Tytuł: Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie, wyd. 2 + 40 inspirujących ćwiczeń.
Wydawnictwo: Onepress, Gliwice 2018.