
Oddolna, otwarta inicjatywa jest adresowanych do wszystkich, dla których równość i różnorodność jest ważna, chcą inicjować pozytywne zmiany w swoim miejscu pracy i całej branży. Pomysłodawcami badania są: Dominika Nawrocka, socjolożka, badaczka marketingowa, strateżka, Magdalena Łukasiuk, ekspert ds. PR oraz Artur Leśniak, strateg i kreatywny.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Projekt wsparły już m.in. Gazeta.pl, Facebook, Press, Brief, Marketer+, Nowymarketing.pl. Zaangażowanie zadeklarowało także IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy. Pomysłodawcy zabiegają także o wsparcie branżowych organizacji – w tym SAR i ZFPR.
Kwestionariusz #PoStronieKobiet jest anonimowy i został ułożony tak, by zbadać m.in., czy kobiety na równych prawach uczestniczą w ważnych projektach, a firmy, w których pracują mają przyjazne im rozwiązania i regulacje, czy może wręcz przeciwnie – spotykają się z dyskryminacją, począwszy od onieśmielania i dyskredytowania ich pomysłów, po naruszanie granic psychicznych czy fizycznych.
W ankiecie są także pytania o godzenie pracy z obowiązkami domowymi czy opiekuńczymi – tutaj celem będzie sprawdzenie, czy nie blokują one kariery i rozwoju zawodowego kobiet. Poruszono także kwestie awansu, czy zaangażowania w branżowe wydarzenia i wystąpienia w mediach. – Co ważne, powyższe pytania są także kierowane do mężczyzn i osób niebinarnych, po to, by poznać możliwie jak najszersze spektrum opinii – mówi Dominika Nawrocka. – Nie wyobrażamy sobie, by jakikolwiek dialog o tak ważnych kwestiach jak równość i różnorodność odbywał się w ramach jednej płci – podkreśla.
Badanie jest adresowane do wszystkich pracowników branży komunikacji marketingowej w Polsce –zaczynając od tych zaangażowanych po stronie klienta, czyli w działach marketingu, przez tych, którzy pracują po stronie agencji kreatywnych, PR czy mediowych, na studiach produkcyjnych oraz freelancerach kończąc. Badanie będzie realizowane w trzech etapach przez najbliższe kilka tygodni, a wnioski i raport z badania zostaną udostępnione całej branży.
Link do badania: #PoStronieKobiet

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Pomysł realizacji #PoStronieKobiet wynika z potrzeby wypełnienia ważnej luki w danych. – Nasza branża od zawsze rozwija się dzięki danym, a wnioski z #PoStronieKobiet mogą pomóc zatrzymać w niej najlepszych ludzi i pomysły – wskazuje Magdalena Łukasiuk. – Powszechnie wiadomo, że firmy, w których jest większa różnorodność, osiągają lepsze wyniki. Wierzymy, że efektami #PoStronieKobiet mogą być także dobre praktyki dotyczące równości płci, wewnętrzne regulacje w firmach czy programy wsparcia kobiet – dodaje.
Ponadto w badaniu zderzono pracę przed i w trakcie pandemii, co pozwoli wypracować realne i przyszłościowe scenariusze oraz budować zróżnicowane zespoły, ułatwiając reklamie realizację jej społecznej i kulturotwórczej roli. – Mamy nadzieję, że dzięki #PoStronieKobiet poznamy obszary dyskryminacji, co pomoże je wyeliminować z naszego środowiska, a docelowo także z przekazów reklamowych – podnosi Artur Leśniak. – Reklama jako ważna część popkultury ma dużą moc pozytywnego zmieniania serc i umysłów. Wierzymy, że może być także dobrym przykładem dla innych – podkreśla.
Wstępne wyniki ilościowej części projektu zostaną zaprezentowane w czerwcu 2021 r. podczas Forum IAB. Etapy jakościowy i warsztatowy będą realizowane do września.
Więcej informacji: https://www.facebook.com/PoStronieKobiet/