Wystartowała 10. edycja Premium Brand – rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń do projektu. Premium Brand zbada reputację marek i firm obecnych na polskim rynku oraz wybierze Marki Wysokiej Reputacji.
Realizowany regularnie od 2006 roku Premium Brand to projekt badający reputację marki i traktujący ją jako mierzalny wskaźnik przewagi konkurencyjnej. To również jedno z nielicznych przedsięwzięć marketingowych, w którym laureaci wyłaniani są na podstawie profesjonalnej analizy obiektywnych danych. Celem projektu jest wsparcie działań promocyjnych marek i firm o wysokiej reputacji.
Metodologię badania reputacji opracowała profesor UW Dominika Maison, ekspert w dziedzinie badań rynkowych i społecznych oraz założycielka Domu Badawczego Maison. Według Dominiki Maison reputacja marki to istotny wskaźnik sukcesu rynkowego marki – stanowi podstawę wizerunku marki, jest jednym z determinantów wyborów konsumenckich i źródłem lojalności wobec marki. Zaprojektowane przez nią badanie to metoda trafnego i rzetelnego pomiaru reputacji marki, odpowiednia do zastosowania na polskim rynku.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W tegorocznej edycji badanie na reprezentatywnej próbie polskich konsumentów przeprowadzi Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. Próba będzie liczyć minimum 2 500 osób. Co najmniej 500 respondentów oceni każdą markę w pięciu wymiarach, na podstawie których zbudowany zostanie globalny wskaźnik reputacji. Wspomniane wymiary to:
- zaufanie wobec marki,
- atmosfera medialna,
- społeczne zaangażowanie,
- marka/firma jako pracodawca,
- referencje (lojalność).
Każdy uczestnik projektu otrzyma profesjonalny raport z badania. Oprócz globalnego wskaźnika, w raporcie prezentowane są oceny na poszczególnych wymiarach oraz uśredniona ocena całej kategorii na tle kategorii konkurencyjnych. W tym roku organizator wprowadził możliwość poszerzenia badania oraz raportu o dodatkowe pytania stworzone na potrzeby konkretnej marki lub firmy.
Laureatów – Marki Wysokiej Reputacji Premium Brand poznamy już za kilka miesięcy.
Zgłoszenia do projektu będą przyjmowane do 15 marca 2015 roku. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie projektu: www.premiumbrand.com.pl.
Marketer+ jest patronem medialnym projektu.