Świat marketingu B2B zmienił się diametralnie w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. To, co do tej pory wydawało się niemożliwe – sprzedaż i spotkania zdalne – stało się normą, a naturalne metody pozyskiwania klientów, np. targi, konferencje czy spotkania bezpośrednie, są dużo bardziej ograniczone lub działają w innej formule. Większość z nas bardzo szybko reagowało, wprowadzając wiele, często rewolucyjnych zmian.
Jak zmienił się świat marketingu B2B w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy? Jak te zmiany wyglądają w firmach i jak radzą sobie z nimi marketerzy? Na co stawiają w tej chwili profesjonaliści marketingu B2B i jak się odnajdują w tej nowej sytuacji?
Odpowiedzi na te między innymi pytania przyniosą wyniki badania „Stan marketingu B2B 2021”. Jego twórcy chcą zebrać wiedzę i podzielić się nią, aby ułatwić szukanie nowych sposobów działania i zrozumieć obecny stan marketingu B2B.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Aby to badanie miało jak największą wartość, jego twórcy potrzebują głosu marketerów. Zapraszają więc do poświęcenia kilkunastu minut na wypełnienie ankiety do unikatowego na polskim rynku badania. Wnioski z badania jego uczestnicy otrzymają w specjalnym raporcie oraz podczas sesji online, podczas której zostanie on omówiony razem z ekspertami marketingu B2B.
Link do badania: https://stanmarketingub2b.gr8.com/
Cel badania
Twórcy badania, chcą się dowiedzieć, jak pandemia zmienia działania marketingowe i pracę marketerów oraz handlowców w B2B na naszym rodzimym rynku. Liczą na to, że wyniki będą początkiem szerszej dyskusji na temat stanu marketingu B2B oraz globalnych trendów.
Badanie obejmuje 6 obszarów:
- strategia i planowanie działań marketingowych,
- wiedza o klientach,
- content marketing,
- zarządzanie zespołem,
- narzędzia wykorzystywane przez marketerów,
- taktyki i działania.
Kogo zapraszamy do udziału w badaniu?
Do badania zapraszamy wszystkich, którzy zawodowo zajmują się marketingiem B2B i mają wpływ na te działania w swojej firmie. Ankieta jest anonimowa.
Dlaczego warto wziąć udział w badaniu?
Wszystkie osoby, które wezmą udział w badaniu i podzielą się swoimi doświadczeniami otrzymają e-book „O co warto pytać klientów, by tworzyć pomocne treści w B2B?” z check-listą 15 pytań, które od razu można wykorzystać w działaniu i kontaktach z klientami.
Dodatkowo, osoby, które wyrażą zgodę, otrzymają dostęp do raportu prezentującego wyniki badania jeszcze przed oficjalną premierą, a także możliwość udziału w specjalnym webinarium, podczas którego opowiemy o wnioskach z badania i najciekawszych trendach w branży.
Wypełnienie ankiety zajmie około 12 minut. Doceniamy Twój czas i chęć podzielenia się swoimi doświadczeniami — to badanie dostarczy nam wszystkim ciekawych informacji na temat marketingu B2B i nie możemy tego zrobić bez Ciebie!
Link do badania: https://stanmarketingub2b.gr8.com/
Kim jesteśmy?
Postanowiliśmy połączyć siły i przeprowadzić badanie ankietowe „Stan marketingu B2B 2021” na temat trendów i zmian w branży.
Justyna Kosuniak i Katarzyna Matuszewska-Jagiełło budują Buyer Persony. Specjalizują się w badaniu procesów decyzyjnych klientów B2B według metodyki buyer persona institute. Ponadto, wspierają klientów w tworzeniu treści i obsłudze komunikacyjnej. Prowadzą firmę JuKa-Jasny Przekaz.
Łukasz Kosuniak to Praktyk i konsultant marketingu B2B. Pomaga firmom w pozyskiwaniu klientów dzięki wykorzystaniu nowoczesnych i sprawdzonych metod marketingowych. Jest autorem kilku książek, m.in. „ABC Marketingu B2B” oraz „To jest Social Selling”.
Partner badania: Marketer+