Podstawą działań w obszarze lojalnościowym powinno być wielopoziomowe budowanie zaufania biznesowego. Dlatego jako Canon relacje partnerskie opieramy na pięciu filarach. Najważniejsze z nich to szeroko pojęte dobre praktyki w biznesie. Dopiero później możemy mówić o skutecznych programach lojalnościowych.
Filar 1. Zasada zaufania i uczciwości
Zasada zaufania i uczciwości to pierwszy filar naszych relacji partnerskich. Wiemy, że właśnie ona pozwala budować wieloletnie relacje biznesowe. Partnerzy, którzy współpracują z marką Canon, cenią uczciwość, zaufanie i przewidywalność. Wspólnie ustalone zasady pozwalają im na stabilne budowanie biznesu w długim okresie.
Filar 2. Program partnerski Canon B2B
Kolejne dwa filary są bardziej wymierne. Od wielu lat prowadzimy sprawdzone programy wsparcia sprzedaży dla partnerów oraz zespołów handlowych w ich organizacjach. Program partnerski Canon B2B pozwala zwiększyć możliwości sprzedażowe firmy. Daje jej także korzyści, takie jak bonusy okresowe czy wsparcie profesjonalnego opiekuna handlowego. Partnerzy uczestniczący w programie uzyskują każdego roku autoryzację na podstawie dotychczasowego przebiegu współpracy. W zależności od profilu, skali działalności oraz wyników mogą zostać wyróżnieni jednym z czterech poziomów autoryzacji (Partner, Silver, Gold oraz Platinum), a w związku z tym otrzymać określone benefity.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Filar 3. Canon Profit Club
Canon Profit Club to program adresowany do handlowców, którzy za sprzedaż konkretnych urządzeń marki Canon (rejestrowaną na specjalnej platformie) otrzymują punkty, wymienialne na środki finansowe. Korzyści z tego czerpią zarówno pracownik i jego firma, jak i Canon. Program pozwala bowiem motywować zespoły sprzedażowe, aby jak najczęściej oferowały swoim klientom produkty naszej marki.
Filar 4. Proces regularnego zbierania informacji zwrotnej
Ważnym elementem współpracy z partnerami jest także proces regularnego zbierania informacji zwrotnej, który stanowi czwarty filar naszych działań lojalnościowych. Służą do tego regularne spotkania biznesowe oraz okresowe badania zadowolenia partnerów. Ich wyniki pozwalają nam lepiej zrozumieć potrzeby klientów, co daje możliwość lepszego dopasowania do nich oferty w przyszłości.
Filar 5. Dodatkowe wartości dla partnerów
Piąty filar polityki lojalnościowej marki Canon to dawanie partnerom wartości wychodzącej poza ofertę produktów i usług. Oprócz oferowania najwyższej jakości urządzeń, oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych chcemy przynosić korzyści również przez inne działania, takie jak regularne konsultacje, warsztaty oraz spotkania, podczas których dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Dlatego wspólnie z partnerami kreujemy kampanie marketingowe, a od początku pandemii zorganizowaliśmy cykl webinarów wspierających handlowców w tym trudnym czasie.
Artykuł pochodzi z raportu „Programy lojalnościowe, motywacyjne i wsparcia sprzedaży 2022”, który możesz pobrać bezpłatnie .