Programy lojalnościowe mogą przybierać naprawdę różnorodne i niecodzienne formy. Często to właśnie takie nietypowe rozwiązania odnoszą największy sukces. Doskonałym przykładem jest „BLIKOMANIA” – loteria dla użytkowników systemu płatności mobilnych BLIK współtworzona przez Motivation Direct. Loteria, która zapewniła marce BLIK wielowymiarowe korzyści.
Opis akcji
Loteria „BLIKOMANIA” była adresowana do klientów banków obsługujących płatności BLIK. Wystarczyło się zarejestrować na specjalnie stworzonej stronie internetowej i płacić w ten sposób… jak najczęściej. Uczestnicy loterii brali udział w cotygodniowych losowaniach, w których mogli wygrać czeki BLIK o wartości 1 tys. zł lub 100 zł. W wielkim finale wylosowano nagrodę pieniężną o wartości 100 tys. zł. Pula wszystkich nagród opiewała na ponad 1 mln zł!
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Co i w jakim celu należało zrobić?
Płatności mobilne były jedną z najdynamiczniej rozwijających się form płatności w 2019 r. Liczba transakcji przeprowadzanych z wykorzystaniem systemu BLIK dynamicznie rosła już nawet nie tyle z roku na rok czy z kwartału na kwartał, ile z miesiąca na miesiąc. W drugim kwartale roku 2019 spółka PSP (Polski Standard Płatności) odnotowała blisko 50 mln transakcji przeprowadzonych z użyciem kodu BLIK, co oznacza wzrost o 168% w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego.
Oprócz typowych transakcji realizowanych podczas zakupów internetowych BLIK bardzo często wykorzystywany był również do dokonywania wypłat z bankomatów oraz przelewów na numer telefonu. Aby jednak tak dobra tendencja mogła nie tylko zostać utrzymana, lecz także nabrać jeszcze większego rozpędu w postaci coraz większej liczby transakcji realizowanych za pomocą płatności mobilnych, niezbędne były działania wspomagające. Jednym z nich było stworzenie rozwiązania łączącego elementy promocyjne i edukacyjne. Ze względu na specyfikę grupy docelowej marka BLIK zdecydowała się wykorzystać mechanizm loterii.
Największe wyzwania
Zadania firmy Motivation Direct wynikające z roli współorganizatora loterii były niezwykle złożone i obejmowały szeroki zakres obowiązków. Podczas pracy nad uruchomieniem „BLIKOMANII” zajmowaliśmy się m.in.:
- realizacją zadań typowo formalnych – przygotowywaniem regulaminu i uzyskiwaniem zezwolenia Krajowej Administracji Skarbowej na organizację loterii,
- budowaniem systemu informatycznego – tworzeniem platformy do zarządzania kontami uczestników oraz strony WWW zawierającej formularz rejestracyjny.
Już w czasie trwania loterii zajmowaliśmy się również:
- bieżącą obsługą systemu losowań,
- obsługą strony WWW,
- obsługą uczestników loterii,
- dystrybucją oraz wydawaniem nagród w postaci e-voucherów BLIK.
Mechanika loterii „BLIKOMANIA”
Od strony czysto technicznej kolejna już edycja loterii „BLIKOMANIA”, trwająca od 18 marca do 22 sierpnia 2019 r.,
wyróżniała się wyjątkowo przyjazną i nieskomplikowaną formułą. Zwycięzcy byli wyłaniani co tydzień. To do nich trafiały nagrody dzienne o niemałej wartości, a oprócz tego na zakończenie wylosowano osobę, która otrzymała nagrodę główną. Jak wyglądał katalog nagród w „BLIKOMANII”?
- Pula nagród wynosiła ponad 1 mln zł.
- Nagroda główna, przyznana na zakończenie loterii, to 100 tys. zł.
- Nagrody codzienne występowały w dwóch postaciach:
- 7379 nagród dziennych w formie czeku BLIK o wartości 100 zł,
- 157 nagród dziennych również w formie czeku BLIK, ale już o wartości 1 tys. zł.
W ciągu trwania loterii przeprowadzono 22 losowania, podczas których wyłoniono szczęśliwych zwycięzców, łącznie z laureatem nagrody głównej.
Co marka BLIK zyskała dzięki loterii „BLIKOMANIA”?
Z perspektywy czasu śmiało możemy określić „BLIKOMANIĘ” mianem w pełni udanego projektu. Dzięki współtworzonej przez nas loterii udało się osiągnąć efekt w postaci:
- wzrostu świadomości marki BLIK,
- upowszechnienia płatności mobilnych – znaczącego wzrostu liczby transakcji w każdym kanale płatności,
- powiększenia grupy użytkowników.
„BLIKOMANIA” uświadomiła nam oraz wszystkim uczestnikom siłę i możliwości systemu płatności mobilnych BLIK.