Odpowiadasz za realizację strategii content-marketingowej i systematycznie zamawiasz treści na bloga firmowego, do mediów społecznościowych czy publikacji w serwisach branżowych? Wyobraź sobie, że cały proces zlecania tekstów mógłby trwać połowę krócej, a formalności, za którymi nie przepadasz, załatwiałyby się same. Brzmi jak marzenie? Wcale nie musisz prosić, by ktoś Cię uszczypnął. Dzięki nowemu polskiemu narzędziu do zamawiania profesjonalnych treści – Content Premium od WhitePress® – teraz jest to możliwe.

Z tego artykułu dowiesz się:
- co jest przyczyną problemów na linii marketer – copywriter,
- jakie informacje powinny się znaleźć w briefie dla copywritera,
- jak w ramach działań content-marketingowych zautomatyzować wybór dziennikarza-copywritera i formalności związane ze współpracą,
- jak uprościć proces zamawiania różnych formatów treści.
Zautomatyzuj zamawianie treści
Na polskim rynku istnieje kilka platform, które pomogą Ci sprawnie zamówić teksty u freelancerów. To m.in. Good Content, gdzie znajdziesz ponad 20 tys. SEO copy-writerów. Narzędzia tego typu sprawdzają się, gdy potrzebujesz opisów produktów, kategorii czy krótkich artykułów sponsorowa-nych pod SEO. Jeżeli jednak chcesz zamówić profesjonalne opracowania – także niszowe – taka platforma może nie być wystarczająca. Dlatego właśnie powstał moduł Content Premium od WhitePress®.
Narzędzie automatyzuje formalności i rozliczenia oraz pozwala szybko i sprawnie zlecić różne formaty treści: artykuły na bloga, zawansowane opracowania, specjalistyczne opisy produktów, hasła reklamowe, a nawet posty do mediów społecznościowych. Autorski scoring WhitePress® oraz zaawansowana wyszukiwarka pomagają znaleźć dziennikarzy precyzyjnie dopasowanych do zleceń.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dobry brief dla copywritera w 10 minut
Czy wiesz, że w 90% przypadków problemy związane ze współpracą na linii marketer – copywriter zaczynają się jeszcze przed wyborem zleceniodawcy? Przyczyny to brak wytycznych lub złe sprecyzowanie oczekiwań odnośnie do tekstu. Co zatem powinno znaleźć się w briefie dla copywritera? W ramce poniżej przedstawiam nasz przykład dotyczący artykułu content-marketingowego na bloga firmowego z uwzględnieniem zasad SEO copywritingu.
Na podstawie tej listy sprawnie wypełnisz swój brief, a następnie – wstawisz w kreatorze zlecenia w Content Premium. Narzędzie wesprze Cię nie tylko w odpowiednim uzupełnieniu briefu, lecz także w stworzeniu zamówień cyklicznych, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.
Selekcja portfolio i idealne dopasowanie dziennikarza w 2 minuty
Sam proces wyszukiwania, selekcji, komunikacji i rozliczeń z zewnętrznymi wykonawcami często kończy się tzw. fakapami. Znalezienie dobrego autora, który jest terminowy, dokładny, zna i stosuje zasady SEO, a dodatkowo takiego, z którym masz flow w komunikacji, to twardy orzech do zgryzienia.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
W wyborze autora przez moduł Content Premium pomoże Ci inteligentny scoring, który na podstawie portfolio, doświadczenia, wykształcenia i ocen dopasuje do Twoich wytycznych najlepszego dziennikarza. Po szybkim przefiltrowaniu profili pozostaje Ci przejrzeć portfolio autorów oraz stawki, a następnie przejść do zamówienia tekstu.
Umowa z copywriterem i przekazanie praw autorskich w 7 sekund
Kolejnym elementem, o którym musisz pamiętać, jest zawarcie z copywriterem odpowiedniej umowy. Większość freelancerów rozlicza się na podstawie umowy o dzieło.
A skoro już jesteśmy przy formalnościach – pamiętaj, aby pozyskać od copywritera przekazanie majątkowych praw autorskich do tekstu. W Content Premium przefiltrujesz profile dziennikarzy według kryterium podpisanej umowy na przeniesienie autorskich praw majątkowych. Dodatkowo nie musisz przejmować się zawieraniem umów i formalnościami z ZUS-em. Rozliczasz się z WhitePress® zbiorczą fakturą VAT.
Tworzenie whitelisty w 10 sekund
Jeżeli pracujesz w agencji i realizujesz działania dla różnych marek albo dopiero zaczynasz outsourcing treści, przyda Ci się systematyczne gromadzenie informacji o copywriterach. Możesz zapomnieć o uzupełnianiu rozbudowanych tabelek w Excelu, które zawierają stawki, uwagi do zleceń, dane kontaktowe itd. Gdy korzystasz z Content Premium, nie musisz tego robić – stawki są widoczne w wyszukiwarce, wwizytówkach znajdziesz oceny copywriterów i opinie na ich temat, a dodatkowo, gdy klikniesz w ikonkę serca przy dziennikarzu, możesz dodać go do listy ulubionych kontaktów.
Podrasowanie treści w 2 minuty
Otrzymałeś dobrą treść, ale uważasz, że nie wyczerpuje ona tematu? W Content Premium szybko możesz zamówić dodatkowe znaki po otrzymaniu gotowej treści, zlecić poprawki i śledzić komunikację w obrębie swojego panelu, a także dokupić zdjęcia do tekstu.
Co więcej, dzięki integracji z modułem publikacji możesz od razu zamieścić tekst na portalach topowych wydawców. Całą strategię content-marketingową – począwszy od przygotowania wytycznych, przez napisanie, dystrybucję, promocję treści, aż po analitykę – możesz teraz zrealizować na jednej platformie. Zaoszczędzony w ten sposób czas przeznacz na ulubioną kawę.
Warto doczytać
Więcej informacji na temat stawek copywriterskich oraz tego, ile kosztuje dobry tekst, znajdziesz na stronie: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/105/ile-kosztuje-dobry-tekst.