Odpowiadasz za realizację strategii content-marketingowej i systematycznie zamawiasz treści na bloga firmowego, do mediów społecznościowych czy publikacji w serwisach branżowych? Wyobraź sobie, że cały proces zlecania tekstów mógłby trwać połowę krócej, a formalności, za którymi nie przepadasz, załatwiałyby się same. Brzmi jak marzenie? Wcale nie musisz prosić, by ktoś Cię uszczypnął. Dzięki nowemu polskiemu narzędziu do zamawiania profesjonalnych treści – Content Premium od WhitePress® – teraz jest to możliwe.
Z tego artykułu dowiesz się:
- co jest przyczyną problemów na linii marketer – copywriter,
- jakie informacje powinny się znaleźć w briefie dla copywritera,
- jak w ramach działań content-marketingowych zautomatyzować wybór dziennikarza-copywritera i formalności związane ze współpracą,
- jak uprościć proces zamawiania różnych formatów treści.
Zautomatyzuj zamawianie treści
Na polskim rynku istnieje kilka platform, które pomogą Ci sprawnie zamówić teksty u freelancerów. To m.in. Good Content, gdzie znajdziesz ponad 20 tys. SEO copy-writerów. Narzędzia tego typu sprawdzają się, gdy potrzebujesz opisów produktów, kategorii czy krótkich artykułów sponsorowa-nych pod SEO. Jeżeli jednak chcesz zamówić profesjonalne opracowania – także niszowe – taka platforma może nie być wystarczająca. Dlatego właśnie powstał moduł Content Premium od WhitePress®.
Narzędzie automatyzuje formalności i rozliczenia oraz pozwala szybko i sprawnie zlecić różne formaty treści: artykuły na bloga, zawansowane opracowania, specjalistyczne opisy produktów, hasła reklamowe, a nawet posty do mediów społecznościowych. Autorski scoring WhitePress® oraz zaawansowana wyszukiwarka pomagają znaleźć dziennikarzy precyzyjnie dopasowanych do zleceń.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dobry brief dla copywritera w 10 minut
Czy wiesz, że w 90% przypadków problemy związane ze współpracą na linii marketer – copywriter zaczynają się jeszcze przed wyborem zleceniodawcy? Przyczyny to brak wytycznych lub złe sprecyzowanie oczekiwań odnośnie do tekstu. Co zatem powinno znaleźć się w briefie dla copywritera? W ramce poniżej przedstawiam nasz przykład dotyczący artykułu content-marketingowego na bloga firmowego z uwzględnieniem zasad SEO copywritingu.
Na podstawie tej listy sprawnie wypełnisz swój brief, a następnie – wstawisz w kreatorze zlecenia w Content Premium. Narzędzie wesprze Cię nie tylko w odpowiednim uzupełnieniu briefu, lecz także w stworzeniu zamówień cyklicznych, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.
Selekcja portfolio i idealne dopasowanie dziennikarza w 2 minuty
Sam proces wyszukiwania, selekcji, komunikacji i rozliczeń z zewnętrznymi wykonawcami często kończy się tzw. fakapami. Znalezienie dobrego autora, który jest terminowy, dokładny, zna i stosuje zasady SEO, a dodatkowo takiego, z którym masz flow w komunikacji, to twardy orzech do zgryzienia.
W wyborze autora przez moduł Content Premium pomoże Ci inteligentny scoring, który na podstawie portfolio, doświadczenia, wykształcenia i ocen dopasuje do Twoich wytycznych najlepszego dziennikarza. Po szybkim przefiltrowaniu profili pozostaje Ci przejrzeć portfolio autorów oraz stawki, a następnie przejść do zamówienia tekstu.
Umowa z copywriterem i przekazanie praw autorskich w 7 sekund
Kolejnym elementem, o którym musisz pamiętać, jest zawarcie z copywriterem odpowiedniej umowy. Większość freelancerów rozlicza się na podstawie umowy o dzieło.
A skoro już jesteśmy przy formalnościach – pamiętaj, aby pozyskać od copywritera przekazanie majątkowych praw autorskich do tekstu. W Content Premium przefiltrujesz profile dziennikarzy według kryterium podpisanej umowy na przeniesienie autorskich praw majątkowych. Dodatkowo nie musisz przejmować się zawieraniem umów i formalnościami z ZUS-em. Rozliczasz się z WhitePress® zbiorczą fakturą VAT.
Tworzenie whitelisty w 10 sekund
Jeżeli pracujesz w agencji i realizujesz działania dla różnych marek albo dopiero zaczynasz outsourcing treści, przyda Ci się systematyczne gromadzenie informacji o copywriterach. Możesz zapomnieć o uzupełnianiu rozbudowanych tabelek w Excelu, które zawierają stawki, uwagi do zleceń, dane kontaktowe itd. Gdy korzystasz z Content Premium, nie musisz tego robić – stawki są widoczne w wyszukiwarce, wwizytówkach znajdziesz oceny copywriterów i opinie na ich temat, a dodatkowo, gdy klikniesz w ikonkę serca przy dziennikarzu, możesz dodać go do listy ulubionych kontaktów.
Podrasowanie treści w 2 minuty
Otrzymałeś dobrą treść, ale uważasz, że nie wyczerpuje ona tematu? W Content Premium szybko możesz zamówić dodatkowe znaki po otrzymaniu gotowej treści, zlecić poprawki i śledzić komunikację w obrębie swojego panelu, a także dokupić zdjęcia do tekstu.
Co więcej, dzięki integracji z modułem publikacji możesz od razu zamieścić tekst na portalach topowych wydawców. Całą strategię content-marketingową – począwszy od przygotowania wytycznych, przez napisanie, dystrybucję, promocję treści, aż po analitykę – możesz teraz zrealizować na jednej platformie. Zaoszczędzony w ten sposób czas przeznacz na ulubioną kawę.
Warto doczytać
Więcej informacji na temat stawek copywriterskich oraz tego, ile kosztuje dobry tekst, znajdziesz na stronie: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/105/ile-kosztuje-dobry-tekst.