Współczesny rynek jest bardzo konkurencyjny. Twój biznes musi mierzyć się z wieloma problemami: brakiem klientów, wysokimi kosztami promocji i marketingu, trudnym dotarciem z informacją o produkcie do konsumenta. Na dodatek on sam jest coraz bardziej świadomy swoich wyborów konsumenckich, więc przekonanie go do zakupu wymaga większego wysiłku niż jeszcze kilka lat temu.

Dzięki internetowi Twoi klienci zyskują coraz łatwiejszy dostęp do informacji. Rośnie ich umiejętność korzystania z globalnej sieci, w której mogą natknąć się na wiele, czasami nierzetelnych opinii. Natomiast firmy mają problem z przebiciem się przez ten gąszcz danych w szybko zmieniającej się cyfrowej rzeczywistości.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Co robi w tym czasie konsument? Świadomie szuka produktu, który go naprawdę interesuje. Dyskutuje z innymi klientami na forach internetowych, czyta blogi, opinie i komentarze w portalach. Następnie dzieli się zdobytymi w ten sposób informacjami z bliższymi bądź dalszymi znajomymi, zarówno w sieci, jak i poza nią. Jednak przede wszystkim dzisiejszego konsumenta charakteryzuje to, iż w coraz mniejszym stopniu ufa reklamie.
Jak temu zaradzić? Odpowiedzią na tak ukształtowany rynek i percepcję konsumentów jest mądra i konsekwentnie realizowana strategia oparta o angażującą i interesującą treść – tzw. content marketing.
To właśnie marketing treści pomoże Ci skutecznie zbudować relacje z Twoimi potencjalnymi klientami. Dotrzesz do nich za pomocą wyszukiwarek internetowych, Twój mailing wreszcie zacznie być czytany z zainteresowaniem, a prowadzone przez Ciebie media społecznościowe zyskają „pożywkę”, która przykuje uwagę zgromadzonej wokół Twojej marki społeczności. W efekcie opowiesz swoim przyszłym klientom o ofercie, ubierając to w ciekawą i angażującą uwagę formę, co z kolei zaowocuje stworzeniem w świadomości odbiorców pożądanych skojarzeń z Twoją marką.
Wbrew pozorom osiągnięcie tych celów nie jest takie trudne. Na kolejnych stronach pdf-a, wraz ze specjalistami zajmującymi się różnymi dziedzinami marketingu, podpowiemy Ci, jak zabrać się za tworzenie strategii content marketingowej, jak zacząć ją efektywnie realizować oraz jak zbudować szeroki zasięg dla stworzonej treści, która jednocześnie dociera do precyzyjnie określonego odbiorcy – Twojego targetu.
Zapraszam do lektury!
W dodatku:
Jak zbudować skuteczną strategię dla marketingu treści?
Strategia content marketingowa dla „nieinternetowego” targetu. Czy jest możliwa?
Content marketing online i tradycyjny custom publishing – jak zbudować efektywną synergię?
Gdzie są Twoje media?
Czy Facebooka ciągle można zaliczyć do owned mediów?
Technologie mobilne: adaptacja contentu czy dedykowane rozwiązania?
Zbuduj zasięg dla content marketingu
Content marketing – zasięg i wizerunek w wyszukiwarkach
E-mail marketing: jak stworzyć skuteczny newsletter dla działań content marketingowych?
Budowanie skutecznej bazy mailingowej w oparciu o content marketing
Kampania promocyjna, która stanowi synergię z content marketingiem
Content marketing a ROI: kiedy marketer może powiedzieć, że content marketing mu się opłaca?
Monitorowanie internetu: reaguj i dostosowuj treść do potrzeb odbiorców
Content marketing: jak budować wizerunek marki eksperckiej