Jakie najważniejsze zjawiska zachodzą w marketingu w 2025 roku? Jakie umiejętności są dziś niezbędne dla marketerów, aby utrzymać się w branży w kolejnych latach? Które kompetencje warto rozwijać? Jak przygotować się na nadchodzące zmiany? Na te i wiele innych pytań w nowym odcinku „Marketer+ Podcast” odpowiada Donata Wilczewska – ekspertka w zakresie kompetencji marketingowych i planowania, wykładowczyni akademicka i doktorantka nauk o zarządzaniu i jakości.

Szybki rozwój technologii, zmieniające się oczekiwania klientów i zarządów firm, a także coraz większa presja na efektywność sprawiają, że rola marketingu ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Coraz częściej marketing przypomina zarządzanie projektami, a od marketerów wymaga się nie tylko kreatywności, lecz także umiejętności analitycznych, komunikacyjnych i biznesowych. W rozmowie z Donatą Wilczewską sprawdzamy, które kompetencje naprawdę decydują dziś o sukcesie zawodowym, jak rozwijać swoje umiejętności i co zrobić, aby nie wypaść z rynku w kolejnych latach.
Gość: Donata Wilczewska
Ekspertka w zakresie kompetencji marketingowych i planowania marketingowego. Twórczyni treści i narzędzi z obszaru ewaluacji kompetencji i definiowania potrzeb rozwojowych. Autorka artykułów naukowych i blogowych, opracowań biznesowych i raportów z zakresu marketingu i zarządzania. Doktorantka w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Posiada bogate doświadczenie w projektowaniu i realizacji programów biznesowo- edukacyjnych dla firm na różnych rynkach, w tym w regionach CESEE, USA i APAC. Jest wykładowczynią komunikacji biznesowej na Uniwersytecie Łódzkim, wcześniej pełniła również funkcję tutora międzynarodowych egzaminów The Chartered Institute of Marketing (CIM). Ukończyła program Diploma in Professional Marketing – zaawansowany program CIM. Posiada tytuł Chartered Marketer, przyznawany profesjonalistom marketingowym za ich doświadczenie, wiedzę i zaangażowanie w ciągły rozwój.
Z tego odcinka dowiesz się m.in.:
- jakie zmiany zachodzą w świecie marketingu w 2025 roku,
- jak zmienia się praca marketerów i oczekiwania wobec nich,
- czy marketing coraz bardziej przypomina zarządzanie projektami i gdzie leży granica między kreatywnością a procesem,
- które kompetencje są dziś kluczowe, a które przeceniane,
- dlaczego kompetencje miękkie wracają do gry i jak łączyć je z technologią,
- jak sztuczna inteligencja wpływa na marketing i pożądane umiejętności marketerów,
- jak budować odporność zawodową i rozwijać się w perspektywie najbliższych lat,
- jakie jest miejsce marketingu w strukturach firm,
- z jakich źródeł warto dziś czerpać wiedzę i inspirację,
- jak mądrze i skutecznie podejść do rozwoju kariery w marketingu.
Posłuchaj tego odcinka „Marketer+ Podcast”:
O „Marketer+ Podcast”
„Marketer+ Podcast” to audycja, w której pasja do marketingu spotyka się z praktyczną wiedzą. Eksperci z branży odkrywają przed słuchaczami tajniki skutecznych działań marketingowych, dzielą się swoim bogatym doświadczeniem oraz cennymi wskazówkami. Każdy odcinek dotyczy innego aspektu marketingu.
Jeśli chcesz być na bieżąco z trendami, poznawać nowe narzędzia, rozwijać swoje umiejętności i zdobywać inspiracje do efektywniejszej pracy, ten podcast jest dla Ciebie. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem, czy masz już duże doświadczenie, znajdziesz tu inspiracje i konkretne porady, które pomogą Ci osiągać lepsze wyniki.
🚀 Słuchaj „Marketer+ Podcast”, aby zgłębiać kluczowe aspekty marketingu i skutecznie przekształcać teorię w praktykę. Wszystkich odcinków możesz wysłuchać na naszej stronie internetowej, a także na platformach Spotify, Apple Podcasts oraz YouTube.
🎙️ Chcesz u nas wystąpić? Napisz na: redakcja@marketerplus.pl.
➡️ Współpraca: reklama@marketerplus.pl.