Dane mówią same za siebie. 7 na 10 Polaków robi zakupy w internecie. Co możesz zrobić, żeby wykorzystać ten sprzyjający trend? Nawet najlepiej przygotowane kampanie działań online już nie wystarczą, by odnieść sukces. Potrzebujesz kompleksowych, zintegrowanych działań wielokanałowych, które będą angażować Twoich klientów na wielu polach styku z Twoją marką czy produktem. Dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać materiały drukowane, łącząc świat online z tym bardziej realnym, opowiedzianym za pomocą papieru i druku.
Od lat obserwujemy w Polsce systematyczny spadek liczby sklepów stacjonarnych, za którym idzie wzrost liczby sklepów online. W pierwszym kwartale 2021 r. zarejestrowano 3,4 tys. sklepów internetowych – na koniec pierwszego kwartału 2021 r. było ich w sumie 46,5 tys. W porównaniu do pierwszego kwartału 2020 r. stanowi to wzrost o ponad 70 proc.*
Dane mówią same za siebie. 7 na 10 Polaków robi zakupy w internecie. Co dziesiąty z nich robi to od niedawna, a co piąty nawet kilka razy w tygodniu. Aż połowa kupujących wydaje więcej niż 300 zł miesięcznie!
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Co możesz zrobić, aby wykorzystać sprzyjający trend?
Nawet najlepiej przygotowane kampanie działań online już nie wystarczą, by odnieść trwały sukces. Potrzebujesz kompleksowych, zintegrowanych działań wielokanałowych, które będą angażować Twoich klientów na wielu polach styku z Twoją marką czy produktem.
Wykorzystaj materiały drukowane w swoich strategiach marketingowych.
O tym, jak to zrobić przeczytasz w e-booku, który przygotowałem razem z ekipą z drukomat.pl.
Mamy ten sam cel – efektywna sprzedaż w sieci!
ROZPAL SWÓJ E-COMMERCE – To łatwe kiedy wiesz jak!
Dlaczego akurat papier?
Badania pokazują, że papier ma wciąż wielką moc oddziaływania i jest znacznie lepszym nośnikiem treści niż media cyfrowe. W naturalny sposób uwodzi i porywa odbiorców. Treści na nim przedstawione są łatwiejsze do zrozumienia i lepiej zapamiętywane! Papier lepiej sprawdza się również w przekazywaniu szczegółowych informacji.
Dzięki materiałom drukowanym masz super moc w zasięgu ręki. Sięgnij po nią!
Buduj doświadczenia klienta, ponieważ to one:
- Tworzą więź i emocje,
- Pomagają pozyskać nowych klientów odwiedzających Twój sklep z poleceń i rekomendacji innych zadowolonych klientów,
- Budują i wzmacniają zaufanie do marki,
- Zwiększają retencję klientów – zadowolony klient częściej wraca i dokonuje kolejnych zakupów,
- Wpływają na lojalność i pozytywne skojarzenia z marką,
- Pomagają sprzedawać produkty komplementarne lub z oferty specjalnej,
- Pomagają sprzedawać usługi dodatkowe.
Kolejnym ważnym elementem jest to, że nasz mózg przetwarza zupełnie inaczej komunikaty zapisane lub wydrukowane na papierze niż te podane w formie elektronicznej. Studenci, którzy czytali teksty w formie drukowanej, uzyskali znacznie lepsze wyniki w teście rozumienia tekstu niż ci, którzy czytali te same teksty w formie cyfrowej.
Oznacza to, że jeśli Twoim odbiorcom ten sam komunikat reklamowy przedstawisz raz w formie cyfrowej, a kolejny raz za pomocą materiałów drukowanych, to z pewnością bardziej emocjonalnie odbiorą ten dostarczony za pomocą papieru, lepiej go również zapamiętają i zrozumieją. Jeśli nadal zastanawiasz się, czy warto inwestować w rozwój e-commerce, spójrz na dane z badań poniżej.
Aż 17,10% badanych kupuje online kilka razy w tygodniu, a 4,10% robi to nawet codziennie. 6,60% kupuje za małe kwoty, miesięcznie nie przekraczając 50 zł, za to aż 49,8% wydaje więcej niż 300 zł (aż 8,20% wydaje ponad 1000 zł miesięcznie!).
Łączy nas ten sam cel – efektywna sprzedaż w sieci. Pokazujemy, jak skutecznie wykorzystać materiały drukowane, łącząc świat online z tym bardziej realnym, opowiedzianym za pomocą papieru i druku.
- Chcesz rozwijać swój sklep internetowy?
- Chcesz, aby klienci wracali po kolejne produkty?
- Chcesz mieć bardziej rozpoznawalną markę?
- Chcesz budować zaufanie i lojalność klientów?
Wykorzystaj supermoce, które masz w zasięgu ręki.
Potrzebujesz wsparcia? Umów się na spotkanie z jednym z naszych konsultantów!
Zobacz, co słychać na naszym blogu oraz w mediach społecznościowych i sprawdź jak pracowaliśmy z dotychczasowymi partnerami w ramach akcji #dorzućDOpaczki.
Koniecznie opowiedz o naszej akcji #dorzućDOpaczki innym.
Drukomat to jeden z najnowocześniejszych portali do zlecania druku online. Pomagamy sklepom internetowym w rozwoju. Łączy nas ten sam cel – efektywna sprzedaż w sieci!
*ExpertSender Zakupy online w Polsce 2020
**Dane cytowane w tekście pochodzą z badania Bisnode a Dun & Bradstreet Company. Analizie poddano dane z rejestru KRS