9 listopada 2021 r. odbędzie się Forum Marketingu Zintegrowanego. Konferencja będzie zarówno uroczystym otwarciem hubu marketingowego uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, jak i podsumowaniem dotychczasowego dorobku FMZ, które obchodzi w tym roku 13. urodziny.
FMZ hub zaprojektowany jest jako całoroczny projekt integrujący aktualną wiedzę marketingową z wnikliwymi obserwacjami szerokiego otoczenia społecznego, gospodarczego, prawnego oraz wiedzą z obszaru antropologii, psychologii społecznej, językoznawstwa oraz wynikami aktualnych badań, dzięki czemu pomaga marketerom odnaleźć się w aktualnych trendach oraz przewidywać nowe. Merytoryka FMZ hub przygotowywana jest przez ludzi ze świata biznesu i nauki. FMZ hub daje też szansę na wykazanie się młodym osobom, które planują pracę w marketingu, reklamie, produkcji materiałów audiowizualnych.
– Radę programową FMZ hub tworzą pasjonaci marketingu, którzy w codziennej pracy posługują się różnorodnymi narzędziami komunikacji. Są to nie tylko doświadczeni eksperci reprezentujący najważniejsze agencje z branży, lecz przede wszystkim ludzie renesansu, których imponująca wiedza na temat szerszych kontekstów pozwala na wyłapywanie rodzących się trendów rynkowych. Dzięki temu wiemy, co wydarzy się za chwilę albo co już się dzieje, choć jeszcze niewielu to zauważa. Rozpoczęliśmy także współpracę z wiodącymi uczelniami, które pomagają nam spojrzeć na marketingową rzeczywistość z szerszej perspektywy – mówi Paweł Wielkopolan, dyrektor ds. kluczowych relacji w SMB.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
FMZ hub zaplanowany jest na cały rok jako seria podcastów, wideo wywiadów i warsztatów. 9 odbędzie się konferencja, na której zaprezentowane zostaną podsumowanie dorobku branży z minionego roku i prognozy na rok kolejny.
Program konferencji FMZ
Podczas zbliżającego się wydarzenia FMZ konferencja zaprezentujemy sprawdzone rozwiązania i sposoby ich zastosowania w trzech kontekstach:
- keynote #1 – Eco driven marketing
- keynote #2 – Omnichannel technology
- keynote #3 – ON/OFF – line integrated marketing
Ilustracją do omawianych tematów będą kampanie wyróżnione podczas tegorocznego Golden Arrow, a nasi partnerzy branżowi – marketerzy, agencje, uczelnie, media, dom produkcyjny i dostawcy rozwiązań podzielą się częścią warsztatu, prezentując konkretne rozwiązania i rekomendacje.
keynote #1 – Eco driven marketing
– Podczas poprzednich dwóch edycji FMZ pokazywaliśmy, że w marketingu warto być eco. Obecne trendy pokazują, że mieliśmy rację! Tym razem opowiemy Wam nie o tym, CZY, tylko JAK być eco w marketingu – mówi Mikołaj Janicki z Pro Duct by Business Friends oraz Business Ergonomics, członek Rady Programowej FMZ.
Co znajdziecie w keynote #1 – Eco driven marketing?
- Artur Beck z Togetair opowie, na jaką ocenę Polacy zdali #EkoTest i co z tego wynika dla marketera.
- Agnieszka Korzeniowska, dyrektorka marketingu ZOO Wrocław opowie o tym, jak „robić” marketing w dobie katastrofy klimatycznej oraz o sile kreowania rzeczywistości – wspaniałej i niszczącej zarazem. Jak to możliwe, że lemury katta z „Madagaskaru” są bliskie wyginięcia, mimo tego, że posiadają „markę” jednego z najpopularniejszych gatunków zwierząt świata?
- Dyskusję o tym, jak zabierać głos w sprawie ekologii, w której weźmie udział doskonałe grono dyskutantów: Kamila Drzewicka, ClientEarth, Joanna Murzyn, Instytut Ekologii Cyfrowej, Grażyna Wolszczak, Teatr Garnizon Sztuki, Mateusz Galica, Lata Dwudzieste.
- O greenwashing’u w reklamie i skargach z obszaru ekologii składanych do Rady Etyki Reklamy opowie Piotr Kwiecień ze Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy. Rada Reklamy od ponad 16 lata stoi na straży przestrzegania zasad etyki w przekazach reklamowych.
keynote #2 Omnichannel technology
– Data driven marketing – nie pytamy, czy stosować. Pokazujemy, JAK to robić. Podczas konferencji zaprezentujemy sprawdzone rozwiązania, a ilustracją do omawianych tematów będą kampanie wyróżnione podczas tegorocznego Golden Arrow. Nasi partnerzy branżowi – marketerzy, agencje, uczelnie, media, dom produkcyjny i dostawcy rozwiązań podzielą się częścią warsztatu, prezentując konkretne rozwiązania i rekomendacje – mówi Weronika Szwarc Bronikowska z Media People, członkini Rady Programowej FMZ
Co znajdziecie w keynote #2 Omnichannel technology?
- O świecie władzy absolutnej, która spoczywa w rękach algorytmów opowie dr Maciej Kawecki z Instytutu Lema.
- O dostępnych na każdą kieszeń, narzędziach do analizy e-commerce, które oszczędzają czas, zbierają dane ze wszystkich źródeł reklamowych, takich jak m.in. Facebook Ads, Allegro czy Google Analytics oraz przeliczają je na najważniejsze KPI dla firmy opowie przedstawiciel z Ecometrixo.
- Czy samochód elektryczny może być jak… telefon? Jak być innowacyjnym nie tylko w sferze produktu, lecz także komunikacji? Jak wykorzystać w marketingu najbardziej osobistego towarzysza naszego życia, aby pokazać spersonalizowany przekaz reklamowy? Swój case study przedstawią Anna Gorczyca i Agnieszka Petla z Mercedes EQC.
- Im więcej kanałów, tym większa szansa na dotarcie do odbiorcy – o tym, jak się nie potknąć o kwestie prawne w obszarze usług cyfrowych i AI w omnichanell, opowie Bartosz Pilc z CORE law Grzybowski & Pilc
keynote #3 ON/OFF – line integrated marketing
– Everything Communicates! – Wszystko komunikuje, więc FMZ konferencja podkreśla wszechstronność marketingu zintegrowanego angażującego wszystkie zmysły, ponieważ w budowaniu wizerunku i siły marki każdy kanał komunikacji dobudowuje coś do jej postrzegania – mówi Katarzyna Chodacka-Chłopaś z IQ Marketing, członkini Rady Programowej FMZ.
Co znajdziesz w keynote #3 ON/OFF – line integrated marketing?
- Case study: „1+1 = 5. Efekt synergii przy współpracy marek”, Ikea i Decathlon, Przestrzeń, VMLY&R,
- Case study:: Czy digital storytelling jest jeszcze możliwy? Michał Wiśniewski OLX,
- Case study:: Czy wyjść przed szereg kategorii? Czy warto odciąć się od dziedzictwa własnej kategorii? Co można zyskać, a co stracić? Rozpracujemy to, opierając się na kampanii marki The Glenlivet. Łukasz Mandala z IQ Marketing
- Case study:: „Czy program lojalnościowy może budować wizerunek marki? O tym, jaki efekt przynoszą spójne i prawdziwe opowieści lojalizujące i odsłaniające dziedzictwo marki. Paweł Dobrowolski z firmy Amica.
- Case study:: Loteria, która dosłownie wstrząsnęła rynkiem. O tym, jak nie tworzyć „koła” od nowa, ale wykorzystać je i spowodować, że zacznie się „kręcić” szybciej niż konkurencji. Maciej Olszanka z Unique One.
Konferencja odbędzie się 9 listopada 2021 r., a materiały FMZ hub dostępne są tutaj: https://fmz.smb.pl/wiedza/
Chętnych do dzielenia się wiedzą w ramach FMZ hub zapraszamy do kontaktu z pawel.wielkopolan@smb.pl
Zarejestruj się! https://fmz.smb.pl/bilety/
Pełen program: https://fmz.smb.pl/program/
Rada programowa: https://fmz.smb.pl/#rada
Partnerzy i patroni: https://fmz.smb.pl/#rada
Patronat medialny nad Forum Marketingu Zintegrowanego objął Marketer+