Performance marketing ma już swoje lata. Nie oznacza to jednak, że przestaje mieć znaczenie w świecie nowoczesnej komunikacji. Rozwój narzędzi online oraz ewolucja marketingu efektywnościowego doprowadziła do stanu, w którym marketerzy powinni traktować performance jako strategiczny element swojego biznesu.
W najnowszym Marketerze+ w temacie numeru odkrywamy tajemnice skutecznych działań performance marketingu i podpowiadamy jak uzyskać najlepsze efekty w różnych kanałach, by osiągnąć cele biznesowe.
Czytając „Marketera+” dowiesz się m.in.:
- jaka jest rola performance marketingu w prowadzeniu biznesu i jak patrzeć na niego strategicznie,
- jak działa marketing efektywnościowy w branżach B2B i B2C,
- jak ewoluował marketing efektywnościowy, jak należy go obecnie rozumieć,
- jakie są szanse oraz wyzwania stojące przed marketingiem efektywnościowym i jak będzie wyglądał performance marketing przyszłości,
- jaki dobrać wskaźnik do oceny działań marketingowych nakierowanych na sprzedaż i generowanie leadów,
- jak mierzyć efekty bezpośrednie i pośrednie kampanii mediowych w modelu performance,
- jak przypisać wagi i określić istotność kanałów do poszczególnych etapów w procesie zakupowym klienta,
- jakie modele atrybucji dostępne są w Google Analytics i jak szacować wartość pokrywających się źródeł ruchu,
- jak dobierać kreacje, miejsce emisji i co brać pod uwagę przy analizie ścieżki konwersji,
- jakie są najczęstsze błędy w planowaniu budżetu kampanii efektywnościowej,
- jakie wyzwania stoją przed marketerami, którzy korzystają z programmatic,
- jak minimalizować zagrożenia dla marki związane z zakupem automatycznym,
- jakie są skuteczne techniki remarketingowe i jak sprzedać więcej tym samym klientom.
Najnowszy numer kupisz w naszym sklepie
Nasi autorzy wyjaśniają także:
- jakie są modele rozliczeń w marketingu efektywnościowym i w jakich sytuacjach je stosować,
- jakie wnioski możesz uzyskać z analizy wskaźnika customer lifetime value,
- jakie są zalety zakupu powierzchni w modelu private marketplace (PMP),
- co oznaczają pojęcia viewability i brand safety,
- jak działa sieć afiliacyjna i do jakich działań wykorzystać zrzeszonych w niej wydawców,
- jak przygotować webinarium B2B i generować leady dla działu sprzedaży,
- jak definiować i kategoryzować leady w organizacji,
- jakie funkcje może pełnić e-mailing w cyklu sprzedażowym,
- kim są wydawcy sieci afiliacyjnej, jakimi dysponują narzędziami do generowania leadów i sprzedaży, jaki model rozliczenia z wybrać, i co robić, aby Twoja współpraca z nimi była efektywna,
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Przydatne mogą być również liczne zestawienia ujęte w czytelnej formie:
- 5 najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu kreacji do działań efektywnościowych
- Zasady optymalizacji kampanii performance na Facebooku
- 8 najczęstszych błędów reklamodawców w afiliacji
- Optymalizacja karty produktu w sklepie internetowym
- Główne czynniki wpływające na poprawę konwersji w sklepie internetowym
- 4 pomysły, dzięki którym zwiększysz sprzedaż sezonową w e-commerce
- 7 grzechów głównych, które możesz popełnić podczas organizowania webinarium
- O czym pamiętać planując e-mailing sprzedażowy
Oprócz tematu numeru poruszamy także inne istotne tematy m.in.:
- jak zmieni się podejście do ochrony danych osobowych od maja 2018 r.,
- co oznaczają hasła privacy by design i privacy by default,
- w jaki sposób mózg podejmuje decyzje zakupowe i jak tę wiedzę wykorzystać w komunikacji e-mail marketingowej,
- jak zbudować relację z klientem w komunikatorze tekstowym,
- jakie są zalety wykorzystania chatbotów w działaniach komunikacyjnych marki i czym charakteryzują się te, które osiągają najwyższe współczynniki konwersji,
- co wziąć pod uwagę w trakcie projektowania chatbota i gdzie szukać informacji o najczęściej zadawanych przez użytkowników pytaniach.
- jak zapewnić spójny komunikat marki we wszystkich kanałach komunikacji,
- jakich informacji o kliencie potrzebujesz, aby stworzyć idealnie spersonalizowaną ofertę,
- ile kosztuje obsługa klienta i kiedy inwestycja w nią jest nieopłacalna,
W najnowszym numerze znajdziesz także dodatek specjalny! Z „Przewodnika po eventach w B2B 2017” dowiesz się m.in.:
- czym jest event z punktu widzenia psychologii,
- czego od wydarzeń oczekują uczestnicy,
- jakie są poszczególne etapy eventu i jakie czynniki należy uwzględnić na każdym z nich,
- jakie działania wpływają na satysfakcję i lojalność uczestników wydarzenia,
- co odróżnia wydarzenia B2B od wydarzeń B2C,
- jak stworzyć interesujący i efektywny scenariusz wydarzenia B2B,
- co sprawi, że wydarzenie B2B będzie niezapomniane,
- jak wykorzystać narzędzia Google przy promocji eventu
- jak korzystać z mediów społecznościowych, aby dotrzeć do biznesowej grupy docelowej,
- o czym pamiętać przy promocji eventu z wykorzystaniem e-mailingów,
- jak współpracować z redakcjami mediów branżowych przy promocji wydarzenia,
- jakie są etapy perfekcyjnie zorganizowanej konferencji,
- o czym należy pamiętać przy współpracy na linii organizator eventu–hotel,
- co robić, aby biznes zyskał jak najwięcej na obecności na targach,
- jak dać się polubić i nawiązać relacje z potencjalnymi klientami w trakcie targów,
- czym się kierować w wyborze agencji eventowej,
- jak opracować szczegółowy brief wydarzenia,
- czego unikać i jak usprawnić współpracę na linii marketer–agencja.
Przy planowaniu eventu przydatne mogą być poniższe zestawienia:
- Przykład briefu eventu firmowego
- Pytania przydatne w procesie tworzenia scenariusza wydarzenia B2B
- Wzór checklisty przedeventowej (do planowania konferencji)
- Dekalog udanej współpracy z agencją eventową
Autorzy najnowszego „Marketera+”:
Magdalena Cedro-Czubaj, Asia Cichocka, Agata Chmielewska, Jan Czerniawski, Ewa Dudek, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Paweł Haberka, Dorota Haller, Pamela Hetmaniok, Marcin Janczewski, Agata Jaworska, Marzena Kamińska, Jacek Konsek, Łukasz Kosuniak, Agnieszka Kulińska, Marcin Michalski, Karol Milewski, Magdalena Niedobecka, Michał Pachnik, Urszula Radzińska, Paweł Sala, Igor Sawczuk, Artur Smolicki, Jacek Szlak, Maciej Szymczak, Anna Ufnal, Wojciech Wiśniewski, Monika Wiśniowska, Edyta Wsół, Marcin Wsół, Witold Wrodarczyk, Arkadiusz Zaremba, Agnieszka Zawadka
Partnerem wydania jest webePartners.