Niektóre kampanie reklamowe są jak dobrze skomponowane kanapki – zaskakują, wciągają, a ich smak zostaje na długo. Po taki przepis sięgnęła marka Gorąco Polecam. Smaki z piekarni w ramach swojej najnowszej kampanii, w której „dziwny pan ze stocka” stał się ambasadorem kanapkowej rewolucji.

Harold zostaje badaczem kanapek
Piekarnia, zainspirowana słowami Oscara Wilde’a: „Be yourself: everyone else is already taken”, postanowiła zrobić coś, czego nikt się nie spodziewał – wykorzystać jednego z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów internetowych memów.
Tak, jak Wilde zachęcał do bycia sobą, firma Gorąco Polecam. Smaki z piekarni, razem z Haroldem, zachęca mieszkańców Warszawy do spojrzenia na komunikację piekarni z przymrużeniem oka.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wyższa szkoła big idea
Na potrzeby kampanii powołano Uniwersytet Badania Kanapek im. Gorąco Polecam. Smaki z piekarni, w którym Harold został jednym z wykładowców – pod pseudonimem dr Wegetar Jan objął stanowisko Szefa Działu Zrównoważonej Konsumpcji Kanapkowej.
Ustawiono go w kontrze do reklam w stylu „9 na 10 specjalistów poleca”, dając mu tym samym prawo do wygłaszania autorskich i podszytych absurdalnym humorem obserwacji na temat spożycia kanapek – oczywiście popartych badaniami, a w zasadzie „badaniami”. To wystarczyło, aby internet podchwycił temat.
Kampania, która wciąga (jak dobra kanapka)
Już pierwszego dnia marka odnotowała wzmożoną aktywność w mediach społecznościowych. Na LinkedInie pojawiały się wpisy, w których ludzie zastanawiali się, czy ta kampania to odważny żart, niepotrzebne ryzyko, czy po prostu błąd wynikający z memicznej ignorancji.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Ciekawe są także dyskusje na temat przepełnienia nośników OOH tekstem oraz rozbicie warstwy copy na przypisy odwołujące do przypisów. To kolejna zabawa formą – tym razem to żart z disclaimerów charakterystycznych dla komunikacji banków czy firm ubezpieczeniowych.
Kanapki na stół!
Koncept oparty na Uniwersytecie Badania Kanapek im. Gorąco Polecam. Smaki z piekarni to nie tylko powiew świeżości w dość monotonnej komunikacji w OOH czy DOOH, ale przede wszystkim – kampania obliczona na buzz oraz generowanie virali.
Oprócz wspomnianych dyskusji na LinkedInie widać duży ruch w instastories oraz na TikToku – co bardzo ważne, reakcje intnernautów są bardzo pozytywne. A to znaczy, że działa!
Harold wykłada na mieście
Od połowy września aż do końca października kampania Gorąco Polecam. Smaki z piekarni jest i będzie obecna na przystankach, na ekranach w metrze czy w biurowcach, a także na wielkoformatowym ekranie LED przy Złotych Tarasach, na billboardach na rondzie ONZ czy przy ul. Senatorskiej.
Z przecieków od dr. Wegetar Jana wiadomo, że już niebawem pojawi się drugi flight, a wraz z nim obserwacje i badania przeprowadzone na Uniwersytecie Badania Kanapek im. Gorąco Polecam. Smaki z piekarni w nowej, bardzo kolorowej odsłonie.
Nikt nie pytał, wszyscy czekali
Kampania Gorąco Polecam to w pełni autorski projekt – od iskry pomysłu, przez sesję zdjęciową, aż po realizację i wdrożenie. Odpowiada za nią zespół HOLO Group. Po stronie agencji ISKRY leżały: koncepcja kreatywna, sesja zdjęciowa, wybór i zakup nośników oraz promocja digitalowa, zaś Picture Perfect odpowiada za rozwój idei, kreację materiałów i przygotowanie ich do druku.
To doskonały przykład znaczenia synergii działań spółek w ramach grupy, a jednocześnie case, który pokazuje, jak bardzo liczą się zaufanie, wiara i odwaga w relacji klient–agencja.
Kiedy więc zobaczysz na mieście Harolda, pamiętaj – ktoś taki jak doktor Wegetar Jan nie może się mylić i to znak, że warto wejść po kanapkę do Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni!
Materiał reklamowy partnera