Wyobraź sobie: zajmujesz się biznesem związanym ze sprzedażą tradycyjnie wypiekanych pączków. Zależy Ci na tym, by firma generowała jak największy zysk i wyniki. Tymczasem trzech na czterech Twoich klientów wchodzi do lokalu, bierze słodką przekąskę i wychodzi nie zostawiając ani grosza. Właśnie w takiej sytuacji się znajdujesz, jeśli zarządzasz aplikacją mobilną i wykorzystujesz wyłącznie klasyczne formy monetyzacji. Co możesz z tym zrobić?

Rok 2020 był doskonałym czasem dla aplikacji mobilnych. Według badań przeprowadzonych przez SensorTower, w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba pobrań aplikacji wzrosła aż o 33%. To wzrost o jedną czwartą względem roku 2019. Można pomyśleć, że to samo dotyczy zysków. Po części to prawda – według statystyk ZDNetu w minionym roku użytkownicy aplikacji mobilnych wydali 380 mld dolarów. Dlaczego ta kwota nie powinna napawać przesadnym optymizmem? Ponieważ większość zakupów to zakupy abonamentów wśród gigantów, takich jak Netflix lub Spotify. W dalszym ciągu z zakupów in-app korzysta jedynie niewielki procent użytkowników. Zgodnie z ostatnim raportem Mindshare z 2019 roku, 76% internautów z Polski przyznało się do celowego omijania reklam w Internecie. W 2018 roku było to 72%, więc poziom ten cały czas rośnie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Przyjmijmy więc bardzo realny scenariusz – klient właśnie korzysta z Twojej aplikacji mobilnej. Nie zwraca uwagi na reklamy, które nauczył się omijać. Na dodatek nie jest zainteresowany jakąkolwiek formą płatnego abonamentu. Korzysta z Twojej usługi nie dając Ci żadnego zysku. Rozwiązaniem jest Mobile Rewards, czyli system monetyzacji aplikacji mobilnych dostępny w sieci afiliacyjnej MyLead.
Jak działa Mobile Rewards?
Mobile Rewards można wykorzystać we wszystkich branżach i w każdym rodzaju aplikacji, również w grach mobilnych. Schemat działania jest bardzo prosty. Swoim odbiorcom udostępniasz listę zadań do wykonania. Wykonanie przez użytkownika zadania z listy skutkuje zdobyciem punktów w wewnętrznym sklepie, a punkty można wymienić na nagrody. Każda taka akcja to również zysk dla Ciebie – reklamodawca płaci Ci za każdego klienta pozyskanego dzięki Tobie.
Nagradzaj = zarabiaj
Co może być nagrodą? Cokolwiek zechcesz – to Ty decydujesz. W przypadku Twojej aplikacji mobilnej może to być odblokowanie dostępu do danej zakładki, ale możliwości jest o wiele więcej:
Mobile Rewards działa na całym świecie i na wszystkich urządzeniach mobilnych. Dodatkowo narzędzie może łączyć się ze wszelkimi innymi formami reklamowymi, np. reklamami Google’a. Jest więc idealnym kompromisem pomiędzy chęcią monetyzacji a pozytywnym doświadczeniem użytkownika.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Jako sieć afiliacyjna MyLead możemy wykonać dla Ciebie darmową analizę Twojej aplikacji. Przedstawimy Ci gotowy raport i konkretne propozycje wykorzystania funkcjonalności dostępnych na MyLead. Decyzja o wykorzystaniu naszych sugestii będzie zależeć wyłącznie od Ciebie. Analizę możesz zamówić na stronie www.mylead.global
Warto zapamiętać
Cenne wskazówki przy monetyzacji aplikacji mobilnej:
- Jeśli chcesz zyskać więcej – testuj. Sprawdź, co działa najlepiej dzięki wykorzystaniu możliwości analitycznych i przeprowadź szereg udoskonaleń. Chcąc zmaksymalizować zyski, wykorzystaj proponowany wcześniej audyt lub przeprowadź testy A/B. To prosta droga do sukcesu.
- Wykorzystując Mobile Rewards w swoich działaniach pamiętaj, by korzystać z tego narzędzia z umiarem. Z założenia ma być ono alternatywą dla irytujących reklam, dlatego nie przesadzaj.
- Zwróć uwagę na wygląd narzędzia. Mobile Rewards będzie przecież elementem Twojej aplikacji. Spraw, by był dobrze wkomponowane w jej design.
- Potrzebujesz dobrej rady? Sukcesywnie podkręcaj emocje, czyli innymi słowy – dozuj “przyjemności”. Spraw, by oferowane przez Ciebie nagrody lub bonusy stawały się lepsze z upływem czasu. Dzięki temu zbudujesz zaangażowanie wśród swoich użytkowników.
Bartosz Magielski
Head of marketing
MyLead
NAPISZ DO AUTORA:
bartosz.magielski@mylead.pl
Materiał partnera