Rola social mediów w wirtualnej rzeczywistości wzrasta coraz bardziej i coraz szybciej. Jest to niezastąpione narzędzie promocji, zwiększania popularności i – co za tym idzie – sprzedaży. Co należy wiedzieć o mediach społecznościowych i jak je skutecznie wykorzystywać?
Cel
…jest sprawą kluczową. Podobno: „Wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć” [P.R. Michalak]. Internet to nic innego jak wirtualne odzwierciedlenie rzeczywistości – wbrew pozorom rządzi się tymi samymi prawami. Po pierwsze i najważniejsze należy więc zastanowić się, po co publikujesz w social mediach? Jakie znaczenie ma to dla marki? Kto jest grupą docelową?
Strategia
…przede wszystkim. Zanim zaczniesz jakiekolwiek działania w mediach społecznościowych dla swojej (lub czyjejś) marki, przemyśl kolejne kroki. Będąc świadomym swojego celu, łatwiej jest zaplanować komunikację, najlepiej opierając ją o motyw przewodni. Spójność i wiarygodność to słowa klucze na drodze do budowania wizerunku w social mediach – zarówno osobistego, jak i biznesowego.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Narzędzia
…usprawniają działanie. Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego niż wrzucenie posta na Facebooka, Instagrama czy LinkedIna… tymczasem nic bardziej mylnego. W social mediach najważniejsza jest spójność, oryginalność i systematyczność. Z dwoma pierwszymi elementami można sobie poradzić, dostarczając odpowiedniej dawki inspiracji oraz sprawdzaniem „nowinek” z sieci na bieżąco. Jeśli chodzi o systematyczność, są do tego narzędzia ułatwiające regularne postowanie na portalach społecznościowych.
Case study
Jednym z nich jest Postfity – aplikacja do planowania postów na takich portalach jak: Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Xing, VKontakte czy Google+.
Jak działa?
-
Zakładasz konto.
-
Linkujesz odpowiednie social media z twoim kontem.
-
Tworzysz posty (dodając zdjęcie/linkując film + tworząc kreatywny opis).
-
Planujesz datę i godzinę zgodną z odpowiednią strefą czasową.
-
Analizujesz rezultaty.
Nie ma nic prostszego!
Dodatkową cechą wyróżniającymi Postfity jest m.in.: możliwość czerpania inspiracji z gotowych już szablonów w danej kategorii. W zakładce „Post ideas” znajdziesz 10 różnych kategorii z odnośnikami do wartościowych informacji ze świata.
Co więcej, oprócz planowania standardowych postów ze zdjęciami, możesz zaplanować zmianę swojego „cover photo” (zdjęcia w tle) na Facebooku, które również ma ogromne znaczenie w budowaniu wizerunku w mediach społecznościowych.
Jeśli natomiast Twój zespół pracujący przy promocji marki składa się z więcej niż jednej osoby, warto zwrócić uwagę na opcję „Teams”, która umożliwia planowanie postów na tym samym kanale różnym osobom.
Ułatwieniem jest również opcja skracania linków HTML. W zakładce „Settings” możesz wybrać, w jakiej formie ma się pojawić publikowany link. Więcej na ten temat dowiesz się, oglądając tutorial:
Na końcu warto również podkreślić, że Postfity jest dostępne jako wtyczka (plugin) Chrome’a. Możesz swobodnie planować wpisy w różnych social mediach bez konieczności opuszczania danej strony. Czy to nie ułatwia pracy?
Ostatecznie
…dzięki połączeniu odpowiednich narzędzi z wiedzą teoretyczną i doświadczeniem, zarządzanie mediami społecznościowymi wcale nie musi być uciążliwe. Wystarczy odpowiednio wszystko zorganizować, mając w głowie jasno określony cel i strategię.
Artykuł promocyjny.