W ostatnich latach webinary stały się potężnym narzędziem do angażowania widowni, dzielenia się wiedzą i rozwijania działalności biznesowej. Dlatego jednym z ważniejszych wyzwań dla ich organizatorów jest zapewnienie odpowiedniej frekwencji. Wysoki wskaźnik frekwencji nie tylko odzwierciedla zainteresowanie odbiorców, ale także zwiększa skuteczność webinaru jako narzędzia marketingowego. Może bezpośrednio wpłynąć na wyniki biznesowe, takie jak generowanie wartościowych leadów, konwersje i pozyskiwanie klientów. Z tego artykułu dowiesz się, jak zwiększyć frekwencję na webinarze i budować wysokiej jakości bazę klientów już na etapie zapisu na webinar.
Czym jest współczynnik frekwencji i co na niego wpływa?
Zgodnie z ogólnie dostępnymi szacunkami, współczynnik frekwencji na webinarach wynosi pomiędzy 40 a 60 procent, zależnie od branży czy kontynentu. Oznacza to, że średnio połowa z osób zapisanych na webinar na niego nie przychodzi. Powodów jest wiele: od osobistych po te związane z samym rynkiem webinarów.
Oferta webinarów jest szeroka, a rejestracja łatwa, co sprawia, że ludzie zapisują się na dany event pod wpływem impulsu, a potem zapominają przyjść. Dlatego tak ważne jest to, szczególnie w przypadku webinarów biznesowych, by zaprosić na spotkanie osoby faktycznie zainteresowane usługami i działalnością firmy – mówi Maciej Biegajewski z LiveWebinar.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Ograniczenia darmowych skrzynek e-mailowych
Praktyka i badania własne LiveWebinar pokazują, że zarejestrowani z darmowych skrzynek mailowych dostępnych na popularnych portalach (takich jak Onet, WP, Yahoo, etc.) cechują się niższym prawdopodobieństwem pojawienia się na wydarzeniu.
Często skrzynki te służą do kumulowania komercyjnych korespondencji, a użytkownicy nie przywiązują do niej uwagi. Darmowe skrzynki mailowe są wykorzystywane do sprzedawania spamu, który rozsyłają i powielają. Część dostępnych w sieci statystyk wskazuje również, że mogą mieć one gorszą dostarczalność wiadomości niż skrzynki firmowe.
Jak pozyskiwać e-maile firmowe dzięki webinarom?
Aby ułatwić przedsiębiorcom pozyskiwanie wartościowych leadów i kontaktów, LiveWebinar wprowadził możliwość ograniczenia zapisów na webinar do e-maili firmowych. Dzięki tej opcji organizatorzy spotkań online mogą zdecydować o tym, że zapraszają na wydarzenie wyłącznie uczestników, którzy podczas rejestracji posługują się firmowym adresem mailowym. Umożliwia to łatwe pozyskiwanie maili firmowych dzięki webinarom i budowę wysokiej jakości bazy kontaktów.
Korzyści z używania wiarygodnych e-maili
Dzięki ograniczeniu rejestracji do e-maili firmowych organizatorzy zyskują pewność, że osoby zapisane na wydarzenie naprawdę są zainteresowane jego treścią. Znacząco wzrasta prawdopodobieństwo, że osoby te będą uczestniczyć w webinarze, a nawet staną się klientami lub współpracownikami organizatora. Jakość pozyskanych leadów zdecydowanie zyska na wiarygodności.
Ponadto ograniczenie zapisów do e-maili firmowych powoduje, że łatwiej można nawiązać kontakt z uczestnikiem webinaru. Bez problemu można odnaleźć firmę, z adresu której dokonano zapisu, oraz zrobić na jej temat research i spersonalizować ofertę dla potrzeb konkretnego klienta. Można także odnaleźć osobę zapisaną na webinar w popularnych portalach takich jak LinkedIn oraz nawiązać współpracę.
Dodatkowo wprowadzenie ograniczenia zapisów do e-maili firmowych może pomóc wyeliminować spam, który możemy w przyszłości otrzymać.
Jak to działa w LiveWebinar?
Ograniczenie rejestracji do e-maili firmowych na platformie LiveWebinar jest proste. Funkcję tę można włączyć podczas ustawiania formularzy rejestracyjnych, tworząc odpowiedni komunikat dla osób rejestrujących się. W efekcie w polu przeznaczonym do podania adresu e-mailowego na formularzu pojawi się czytelna informacja, że wymagany jest adres firmowy. Pomoże to zbudować szerszą bazę cennych kontaktów i podnieść frekwencję na wydarzeniu.
Materiał reklamowy powstały przy współpracy z LiveWebinar