Segmentacja to fundament każdej strategii marketingowej, jednak w praktyce często okazuje się nieefektywna. Zamiast wspierać komunikację, UX i rozwój produktu, staje się statycznym raportem oderwanym od rzeczywistości. W tym artykule poznasz najczęstsze pułapki projektowania segmentacji, w które wpadają nawet duże firmy, i dowiesz się, co zrobić, aby segmentacja naprawdę pomagała lepiej rozumieć klientów i skuteczniej do nich docierać.

Z tego artykułu dowiesz się:
- co zrobić, żeby tylko jedna Twoja wiadomość wystarczała, aby klienci ustawiali się w kolejce po zakupy,
- jakie powtarzalne błędy występują w procesie segmentacji i jak ich uniknąć,
- co zrobić, żeby segmentacja służyła zespołowi,
- jakie informacje uwzględnić w segmentacji, a jakich nie,
- jak właściwie zdefiniować lojalnych klientów,
- jak określić „zapalniki akcji” dla poszczególnych segmentów klientów.