
Łukasz Wołek
Założyciel i CEO firm Eura7, Abanana Advertising oraz Viscale.
Programy lojalnościowe, motywacyjne i wsparcia sprzedaży są kluczowymi elementami strategii marketingowych B2C i B2B. Sukces takiego programu w 2024 r. zależeć będzie od jego zdolności do budowania trwałej, lojalnej relacji marki z klientem i wielu innych czynników:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- prostoty,
- przewidywalności,
- sprawności działania,
- motywowania,
- stymulowania sprzedaży,
- atrakcyjności,
- integracji z nowoczesnymi technologiami.
Klienci poszukują marek autentycznych w swoich działaniach, oferujących produkty i usługi, które spełniają kryteria wysokiej jakości, wiarygodności i zgodności z hierarchią wartości konsumentów
Najnowsze trendy i innowacje w branży inspirują firmy do wykorzystania zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji do hiperpersonalizacji ofert i komunikacji. Dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb klientów, w połączeniu z autentycznością i transparentnością działań, buduje silne emocjonalne więzi z odbiorcami i zwiększa ich lojalność.
Wyzwaniem jest natomiast zapewnienie zgodności podejmowanych przedsięwzięć z przepisami o ochronie danych i inwestowanie w bezpieczeństwo danych, niezbędne do budowania zaufania klientów.
W obliczu rosnącej świadomości konsumentów autentyczność i transparentność stają się nie tylko oczekiwaniem, lecz także wymogiem. Klienci poszukują marek autentycznych w swoich działaniach, oferujących produkty i usługi, które spełniają kryteria wysokiej jakości, wiarygodności i zgodności z hierarchią wartości konsumentów. Strategie marketingowe, które uwzględniają ten kanon wymagań, budują silniejsze, bardziej emocjonalne więzi z klientami, co w długiej perspektywie przekłada się na ich lojalność i wzmacnia działanie całego programu.
Pomimo rosnącej presji na wyjątkowe doświadczenia i usługi – zniżki oraz punkty w programach lojalnościowych nadal odgrywają znaczącą rolę w zwiększaniu zaangażowania i przyciąganiu klientów. Pamiętaj, że konsumenci oczekują teraz bardziej spersonalizowanych doświadczeń. Jednak to właśnie prostota oraz łatwość – zarówno w dołączaniu do programu, jak i w zdobywaniu oraz wykorzystywaniu nagród – pozostają najważniejsze dla większości z nich.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Aby program lojalnościowy odniósł sukces w 2024 r., firmy muszą skupić się na adaptacji do nowych technologii i zmieniających się oczekiwań klientów oraz na inwestycji w obszary mające największy wpływ na budowanie lojalności
Warto przywołać siedem zasad konstruowania programu lojalnościowego, opisanych przez zespół naszych ekspertów:
- Zachowanie jasności.
- Zachowanie przewidywalności.
- Szybka gratyfikacja.
- Motywowanie przez wartościowe nagrody i doświadczenia.
- Stymulowanie sprzedaży określonych produktów.
- Atrakcyjność wizualna.
- Integracja z platformami e-commerce i mobilnymi.
Wszystkie te elementy są niezbędne do sukcesu programu lojalnościowego, który zwiększa satysfakcję i lojalność klientów, ale również wspiera sprzedaż.
Konsumenci uważają programy lojalnościowe za wymianę wartości. Oczekują przekonujących korzyści finansowych w zamian za czas, pieniądze i dane, którymi dzielą się z marką. Aby program lojalnościowy odniósł sukces w 2024 r., firmy muszą skupić się na adaptacji do nowych technologii i zmieniających się oczekiwań klientów oraz na inwestycji w obszary mające największy wpływ na budowanie lojalności.
Hiperpersonalizacja, autentyczność, zaawansowana analiza danych oraz integracja z nowoczesnymi technologiami i trendami mediowymi są najistotniejsze dla zwiększania zasięgu trwałych relacji z klientami w nowej erze marketingu lojalnościowego.
Artykuł ukazał się w raporcie „Programy lojalnościowe, motywacyjne i wsparcia sprzedaży 2024”.