Budżety na kampanie online rosną zaskakująco szybko. Niestety nie oznacza to wcale, że równie szybko marki odczuwają pozytywne efekty działań w sieci. Jak planować i prowadzić kampanie reklamowe w internecie i social media, aby przyniosły właściwy zwrot z inwestycji? Na to pytanie odpowiadamy w najnowszym „Marketerze+”.
Obecność w internecie to dziś dla każdej marki być albo nie być w umysłach konsumentów. Właśnie w sieci potencjalni klienci poszukują informacji o produktach, czytają opinie o markach, komunikują się z przedstawicielami firm.
Internet jest przede wszystkim miejscem, w którym konsumenci są nieustannie obecni. Dlatego to najlepsza przestrzeń reklamowa dla każdej firmy. Wyzwaniem jest jednak to, aby przykuć uwagę potencjalnych klientów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Skuteczność zapewni odpowiednie zaplanowanie oraz przeprowadzenie działań reklamowych. Podpowiadamy, jak to zrobić krok po kroku.
Z bieżącego wydania „Marketera+” dowiesz się m.in.:
- jak zachowuje się konsument w internecie,
- w jakie narzędzia reklamy online warto inwestować w 2018 r.,
- w którym kierunku zmierzają zmiany na Facebooku i w Google,
- jak dopasować kampanię internetową do strategii firmy,
- jak napisać efektywny brief do kampanii digital,
- jaką część firmowego budżetu przeznaczyć na inwestycję w digital marketing,
- kiedy i jak budować zespół digitalowy w swojej firmie,
- czy warto współpracować z agencjami i kiedy zdecydować się na taką współpracę,
- jak określić cele projektu i zadania agencji digital,
- jakie są sposoby definiowania grupy docelowej do działań w internecie,
- jakie możliwości targetowania reklam dają Facebook i Google,
- jak wykorzystać monitoring i narzędzia analityczne w ustalaniu grupy odbiorców,
- jakie narzędzia warto wykorzystać w planowaniu kampanii,
- jak wykorzystać social media w kampanii reklamowej,
- dlaczego warto stawiać na wideo w mediach społecznościowych,
- w jaki sposób pobudzać aktywność użytkowników,
- na co zwrócić uwagę przy dobieraniu influencera do kampanii,
- co influencer może wnieść do twojej kampanii,
- jakie są dostępne formy reklamy w mobile,
- jak targetować przekaz do użytkowników mobilnych,
- jakie są perspektywy wykorzystania mobile w kampaniach digital,
- jakimi zasadami warto się kierować przy tworzeniu kreacji sprzedażowych, a jakimi – przy wizerunkowych,
- jaka jest podstawowa strategia optymalizacji kampanii w modelu programmatic,
- jak przeprowadzić skuteczną kampanię programatyczną,
- jak ograniczyć koszty dzięki ustawieniom kampanii AdWords,
- jak nie zrazić do siebie odbiorcy komunikatu reklamowego,
- w jaki sposób skutecznie stosować retargeting w kampanii digital,
- jak działa atrybucja i jakie są modele atrybucji,
- jak atrybucja może wpłynąć na skuteczność twoich kampanii,
- w jaki sposób ustalać kluczowe wskaźniki efektywności w działaniach digital,
- jak mierzyć efekty prowadzonych działań reklamowych.
Kup wydanie „Kampanie reklamowe w internecie i social media. Planowanie i realizacja”
W najnowszym „Marketerze+”, oprócz porad ekspertów w ramach tematu numeru, znajdziesz także kolejne odsłony stałych cyklów oraz inspirujących felietonów.
Dodatkowo przeczytasz o tym:
- dlaczego nie warto wywracać do góry nogami całej kreacji i próbować zmieniać przyzwyczajeń odbiorców,
- czy zawsze łączenie innych kanałów marketingowych z e-mailem ma sens i jak to wpływa na przejrzystość kreacji newslettera,
- jakie treści warto umieścić w wiadomości powitalnej,
- jak optymalizować i automatyzować komunikację e-mail-marketingową, która służy przesuwaniu leadów w lejku sprzedażowym,
- czym jest technografia konsumentów,
- w jakim kierunku zmierza customer experience.
Jak zawsze w Marketerze+ znajdziesz także szereg zestawień, m.in.:
- jakie są największe wyzwania w digitalu, którym każdy marketer musi stawić czoła w 2018 roku,
- jak wybrać agencję do działań digital krok po kroku,
- jakie są przykłady narzędzi wspomagających analizę grupy docelowej,
- jakie są przykłady najbardziej efektywnych formatów reklamowych w social media w zależności od celów działań,
- jakie są metody targetowania reklam w środowisku reklamowym Google AdWords oraz Facebooka,
- jak wygląda proces planowania wydatków i dzielenia budżetu na kampanię marketingowo-sprzedażową krok po kroku,
- jakie są formaty reklamy mobilnej, które warto wykorzystać w komunikacji,
- 10 wskazówek, jak optymalizować komunikację e-mail-marketingową,
- 5 sposobów na skuteczną reklamę retargetingową,
- dekalog współpracy na linii marka–influencer.
W inspirującym wywiadzie Kuba Kaliciński, CEO i dyrektor kreatywny w Grupie Kalicińscy.com opowiada, dlaczego, jego zdaniem, digital nie jest już digitalem oraz jak marketerzy powinni pobudzać emocje odbiorców.
Swoją wiedzą dzielą się również eksperci.
Wśród autorów znaleźli się:
Daniel Bankiewicz, Aleksandra Berka, Piotr Bożek, Sergey Butko, Agata Czapla, Jan Czerniawski, Roman Grygierek, Bartłomiej Janiszek, Michał P. Jasiński, Sebastian Lipka, Marcin Kociuba, Karolina Kraszewska, Magda Majorowska, Andrzej Ogonowski, Paweł Sala, Michał Sławiński, Jacek Szlak, Maciej Szulc, Maja Wiśniewska, Arkadiusz Wiśniewski, Grzegorz Wróbel, Edyta Wsół, Marcin Wsół, Marcin Żukowski.