W ogólnopolskim konkursie Złota Słuchawka nagradzane są najlepsze projekty realizowane w call i contact center. Konkurs jest kolejną inicjatywą Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, wspierającą branżę cc. Zgłoszenia do konkursu będą przyjmowane od 13 do 30 marca 2017 roku.

Celem konkursu Złota Słuchawka jest promocja najlepszych praktyk zarządzania działalnością call i contact center, najlepszych projektów realizowanych w tego typu strukturach oraz firm i osób budujących profesjonalizm branży cc.
Projekty można zgłaszać w trzech kategoriach:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- Komunikacja z klientem – projekty cc.
Kampanie z użyciem telefonu jako głównego kanału komunikacji, a opcjonalnie także z innymi zdalnymi kanałami komunikacji bezpośredniej (e-mail, chat, bezpośrednia komunikacja w social media, wideo).
- Doskonalenie organizacji – wewnętrzne projekty cc.
Projekty wewnętrzne związane z optymalizacją i doskonaleniem sposobu działania call/contact center.
- Razem – projekty z wykorzystaniem outsourcing cc.
Projekty opisujące zasady współpracy między usługowymi call/contact center a klientami zlecającymi usługi.
Nad merytoryczną stroną konkursu czuwa Rada Programowa, w której zasiadają przedstawiciele największych polskich firm związanych z branżą call i contact center m.in. Orange Polska, MetLife, Bank Millennium, Arteria.
Dotychczas projekty podlegały ocenie Rady Programowej, jednak w tegorocznej edycji konkursu powołano Jury, składające się z ekspertów rynku call center.
W Jury zasiadają:
- Przewodniczący Jury – Michał Karzel (SUASOR Consulting),
- Anna Szawro (PZU), Robert Wasiak (Wolters Kluwer),
- Przemysław Włodarczyk (Transcom Worldwide Poland),
- Grzegorz Bonder (Unique One),
- Sylwester Kućmierowski (Customer Care Management&Solutions),
- Krzysztof Kowalczyk (K2 Dystrybucje – Zwycięzca Złotej Słuchawki 2016).
W celu zgłoszenia projektu do konkursu Złota Słuchawka, należy uzupełnić szablon prezentacji (do pobrania ze strony zlotasluchawka.pl , z zakładki Weź udział), a następnie przesłać zgłoszenie w dniach 13 – 30 marca 2017, poprzez formularz dostępny na stronie zlotasluchawka.pl/wez-udzial.
Marketer+ jest patronem medialnym konkursu.
Nagroda Złota Słuchawka od lat 90. była przyznawana w konkursie Boomerang, a następnie w konkursie Golden Arrow. W 2012 roku została włączona do konkursu Telemarketer Roku jako Nagroda Specjalna. Od roku 2016 konkursy Złota Słuchawka i Telemarketer Roku, stały się niezależne, chociaż są prowadzone niemal równolegle, a wyniki konkursów są ogłaszane na wspólnej Gali wręczenia nagród, która w tym roku odbędzie się 25 maja.