Jednym z podstawowych narzędzi wyścigu między wielkimi sieciami sprzedażowymi są publikowane okresowo gazetki promocyjne. Pełne zdjęć artykułów FMCG w obniżonych cenach mają zachęcić konsumentów do odwiedzenia najbliższego sklepu oraz dokonania zakupu tych i innych towarów. Główną rolą gazetek jest przyciągnięcie do sklepu jak największej liczby konsumentów. Co jednak w sytuacji, kiedy jako marketerzy chcemy wypromować towar w miejscu sprzedaży? Czy przyjęcie strategii opartej na atrakcyjnej cenie, przekreślenie dotychczasowej wyższej kwoty i czerwony napis „promocja” to jedyne i najlepsze z możliwych rozwiązań?
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak zwiększyć świadomość nieznanej marki wśród potencjalnych klientów,
- jak skutecznie promować marki własne sieci handlowych i towary, za którymi nie stoją wielkie brandy i kampanie ATL-owe,
- czy używanie kontrastu starej i nowej ceny oraz słowa „promocja” to jedyne narzędzia skutecznej strategii cenowej,
- jak przygotować skuteczną kampanię promocyjną opartą na kuponach rabatowych,
- czy kupony rabatowe to odpowiednia forma promocji dla Twojej marki.