Przeczytaj case study akcji, której celem było zwiększenie sprzedaży produktów marki do punktów detalicznych, ekspozycja i odsprzedaż. Grupa docelowa to właściciele i kierownicy centrów ogrodniczych. Sprawdź, jakie były efekty akcji i jakie produkty Sodexo cieszyły się największą popularnością.
- Nazwa akcji: Program wizualizacyjny dla detalistów
- Marka: Producent narzędzi z branży ogrodniczej
- Realizacja: Agencja Look Ad
- Zadania: Przygotowanie konceptu, mechaniki i komunikacji akcji oraz jej kompleksowa obsługa (uruchomienie platformy internetowej, weryfikacja zgłoszeń i wysyłka nagród)
- Branża: Narzędzia ogrodnicze, kuchenne i warsztatowe
- Grupa docelowa: Właściciele i kierownicy centrów ogrodniczych
- Czas trwania: 01.02–31.03.2019 r.
Cele i wyzwania
Cele akcji to zwiększenie sprzedaży produktów marki do punktów detalicznych, ekspozycja i odsprzedaż. Głównym wyzwaniem było zachęcenie uczestników do eksponowania produktów i regularnego uzupełniania asortymentu marki na półce.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Opis akcji
Program wizualizacyjny oparty był na systemie nagród za prawidłowo wykonaną ekspozycję produktów marki. Aby otrzymać nagrodę, uczestnik musiał zamówić określoną w regulaminie liczbę wybranych produktów, stworzyć ekspozycję w swoim sklepie, zrobić jej zdjęcie i przesłać je za pomocą platformy specjalnie stworzonej do obsługi programu. Akcja skierowana była do detalistów w całej Polsce, a każdy uczestnik miał dostęp do własnego konta w systemie. Dzięki temu mógł nie tylko dzielić się zdjęciami, lecz także monitorować swoje osiągnięcia i zamawiać nagrody. Do wygrania były kupony Sodexo o wartości 20 zł, 50 zł i 100 zł, a także sprzęt elektroniczny i wybrane produkty z portfolio producenta.
Wyniki
- Prawie 200 zgłoszonych osób.
- 85% nagrodzonych uczestników, z czego:
- 73% wybrało kupony Sodexo,
- 22% zamówiło nagrodę łączoną (kupony Sodexo i nagrodę rzeczową),
- 5% wybrało nagrodę rzeczową.
Podsumowanie i wnioski
Grupa, do której skierowany został program, jest stosunkowo trudna do zmotywowania. Wiąże się to z brakiem czasu na dodatkową aktywność w ramach prowadzonego biznesu. Liczbę uczestników, których udało się zmotywować do udziału w akcji, można więc uznać za sukces. Grupa ta wygenerowała bowiem wysyłkę nagród o wysokiej wartości. Program doczekał się trzech edycji – w latach 2017, 2018 i 2019. Mimo szerokiej oferty nagród w każdym sezonie uczestnicy najchętniej wybierali kupony Sodexo. W sumie rozdano ich niemal tysiąc.
Ten artykuł pochodzi z e-booka „Narzędzia marketingowe wspierające sprzedaż”. Pobierz całą publikację na wspierajsprzedaz.pl.
materiał partnera