W wysoce nieprzewidywalnych czasach regularnie powracający, lojalni klienci pozwalają firmom utrzymywać stabilną pozycję na rynku. A także z większym poczuciem bezpieczeństwa podejmować się nowych inicjatyw służących budowaniu przewagi konkurencyjnej. Właśnie dlatego priorytetem organizacji, które chcą znacznie pewniej patrzeć w przyszłość, powinny być dziś działania ukierunkowane na lojalność. Jakie rozwiązania w tym zakresie warto wdrożyć? Co zrobić, by nie tylko zdobyć, ale przede wszystkim utrzymać lojalność klientów?
Pożądany program lojalnościowy
Od lat w czołówce najskuteczniejszych i najchętniej wybieranych przez firmy rozwiązań zorientowanych na budowanie i wzmacnianie lojalności znajdują się programy lojalnościowe. Są to obliczone na działanie w długiej perspektywie inicjatywy marketingowe, których celem jest stworzenie i utrzymywanie stałej, opartej na regularności relacji z klientami. Jedno z podstawowych założeń programów lojalnościowych stanowi właściwe nagradzanie najbardziej lojalnych klientów za ich wierność i zaufanie okazane marce.
Obecnie na polskim rynku funkcjonuje ok. 120 programów lojalnościowych. Wysoka skuteczność tego typu inicjatyw to nie jedyny powód, dla którego tak wiele firm decyduje się je wdrażać.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Programy lojalnościowe są dziś jedną z najchętniej wybieranych przez Polaków akcji promocyjnych, co potwierdzają wyniki najnowszego badania Sodexo Benefits and Rewards Services Polska „Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie – edycja 2022”. Jak czytamy w badaniu, programy lojalnościowe w ciągu ostatniego roku cieszyły się znacznie większym zainteresowaniem konsumentów niż m.in. loterie, promocje z gratisami i zakupy rabatowe.
Na ratunek portfelowi
Przewiduje się, że programy lojalnościowe czeka w najbliższych miesiącach dalszy rozkwit popularności. Według badania „Monitor Programów Lojalnościowych 2022” ARC Rynek i Opinia ostatni rok zaowocował kolejnym znaczącym przyrostem zaangażowania uczestników programów lojalnościowych. Odsetek respondentów, którzy ocenili swój udział w programach jako bardzo aktywny, wyniósł w 2022 r. 43%, podczas gdy w 2021 r. osiągał wartość 35%. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że 2/3 dorosłych Polaków deklaruje bycie uczestnikami co najmniej jednego programu lojalnościowego.
Wzrost zainteresowania konsumentów udziałem w inicjatywach lojalnościowych ma swoje źródło m.in. w szybko rosnących dziś cenach produktów i usług. A zatem w naturalnym w tej sytuacji poszukiwaniu przez konsumentów sposobów na obniżenie rachunków za zakupy. Według wspomnianego wyżej badania ponad połowa Polaków deklarujących udział w programach lojalnościowych przyznaje, że to właśnie możliwość otrzymania rabatu czy zniżki na zakupy jest dla nich jednym z najważniejszych argumentów przemawiających za przystąpieniem do tego typu inicjatywy.
Deklarowana w badaniach gotowość kupujących do wzięcia udziału w programach lojalnościowych oraz sytuacja na rynku sprawiają, że najbliższe miesiące mogą okazać się dla wielu firm najlepszą porą do stworzenia własnych akcji lojalnościowych. Oprócz wskazania grupy docelowej, stworzenia mechaniki programu czy zaplanowania jego logistyki kluczowym zadaniem przy uruchomieniu inicjatywy będzie wybór nagród, które zachęcą klientów do udziału. Jak to zrobić?
Jak nagrodzić klientów za lojalność?
Firmy, które stoją przed koniecznością wyboru nagrody do programu lojalnościowego, powinny w pierwszej kolejności przyjrzeć się oczekiwaniom potencjalnych uczestników. Według danych zebranych przez Sodexo najbardziej pożądanymi gratyfikacjami są obecnie nagrody pieniężne – w tym m.in. gotówka, karty przedpłacone konkretną kwotą i kupony. Ten rodzaj nagrody wskazało jako najatrakcyjniejszy aż 80% ankietowanych. Jednocześnie 70% badanych uznaje, że wysoką wartość mają dla nich nagrody pieniężne w postaci cyfrowej. Takie jak na przykład e-vouchery, e-karty przedpłacone czy wirtualne bony zakupowe. Na kolejnych miejscach rankingu znalazły się: nagrody rzeczowe (53%), rabaty (37%), produkty własne organizatora (35%) oraz nagrody w formie doświadczeń lub przeżyć (29%).
Rozwiązanie gotowe do wdrożenia: karty podarunkowe Decathlon dla biznesu
Znając najnowsze preferencje konsumentów dotyczące nagród, warto się przyjrzeć konkretnym rozwiązaniom, które oferuje rynek. Firmy, które oczekują w tym zakresie gotowych do szybkiego wdrożenia produktów, w 100% zgodnych z oczekiwaniami konsumentów, powinny przyjrzeć się rozwiązaniu przygotowanemu przez firmę Decathlon.
W ofercie tej popularnej sieci sklepów z artykułami sportowymi znajdziemy kartę podarunkową Decathlon dla biznesu. To karta przedpłacona, którą można zasilić dowolną kwotą w przedziale od 20 zł do nawet 1000 zł. Środki znajdujące się na karcie klient może wydać na dowolne produkty z oferty firmy Decathlon. Zarówno na stronie decathlon.pl, jak i w każdym z ponad 60 stacjonarnych sklepów w Polsce. A jest w czym wybierać. Asortyment obejmuje akcesoria do więcej niż 90 dyscyplin sportowych.
Co ważne, karta występuje w dwóch odsłonach: w formie fizycznej, wykonanej z certyfikowanego ekologicznego materiału, oraz jako nośnik elektroniczny. Karta podarunkowa utrzymuje ważność przez 2 lata od daty zakupu. Uczestnik programu lojalnościowego może z niej korzystać wielokrotnie – aż do momentu wyczerpania kwoty doładowanych środków.
Karty podarunkowe Decathlon doskonale wpisują się w najnowsze oczekiwania dotyczące nagród w programach lojalnościowych. To nie tylko tak bardzo pożądana przez uczestników forma pieniężnej gratyfikacji, lecz także nagroda, którą łatwo przekazać lojalnym klientom w wygodnej dla nich cyfrowej formie.
Zamówienie kart podarunkowych Decathlon na potrzeby programów lojalnościowych to zaledwie kilka prostych kroków.
Już teraz wypróbuj możliwości tego rozwiązania w Twoim biznesie: [link].
Materiał partnera