„Marketing” to fundamentalne dzieło Philipa Kotlera, które od blisko 60 lat jest biblią menedżerów i marketerów. Najnowsze, uaktualnione wydanie współtworzyli Kevin Lane Keller i Alexander Chernev. Podstawą była szesnasta edycja amerykańska z 2022 r. Dowiedz się więcej o tej kopalni wiedzy marketingowej.
Aktualna wiedza i niezmienna jakość
Szesnaste wydanie „Marketingu” opiera się na tych samych klasycznych przykładach, najważniejszych pojęciach i strukturze logicznej, dzięki którym od pierwszej edycji jest tak wyjątkowym podręcznikiem.
Publikacja zawdzięcza swoje powodzenie wyżynom, które osiąga w trzech wymiarach ujęcia tematyki marketingu: głębi, kompleksowości i praktyczności.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Głębia polega na solidnym zakotwiczeniu w badaniach naukowych, omówieniu ważnych koncepcji, modeli i ram teoretycznych oraz zapewnieniu siatki pojęciowej służącej do rozwiązywania problemów praktycznych. Kompleksowość odzwierciedla bogactwo tematów poruszonych w książce i nacisk na zagadnienia szczególnie istotne dla zarządzania marketingowego. Z kolei praktyczność przejawia się w jej zdolności do identyfikowania problemów, jakim stawiają czoło menedżerowie, i do prezentowania materiału w sposób, który pozwala im tworzyć skuteczne strategie rozwiązywania tych problemów.
Niniejsze wydanie bazuje na fundamentalnych zaletach poprzednich edycji, które wyróżniają „Marketing” na tle innych podręczników tej dyscypliny.
🚀 Zamów już dziś „Marketing” i zyskaj kompleksową, praktyczną wiedzę.
Orientacja na menedżerów
Książka skupia się na najważniejszych decyzjach, przed którymi stają menedżerowie ds. marketingu i kadra kierownicza najwyższego szczebla w swoich działaniach na rzecz harmonizacji celów, kompetencji i zasobów firmy z potrzebami rynku i oferowanymi przezeń możliwościami.
Podejście analityczne
Książka dostarcza siatki pojęciowej i ram teoretycznych do analizy powracających problemów. Studia przypadku i przykłady pokazują skuteczne zasady, strategie i praktyki marketingowe.
Spojrzenie interdyscyplinarne
„Marketing” korzysta z bogatego dorobku różnych dyscyplin, m.in. ekonomii, nauk o zachowaniu i teorii zarządzania, aby dostarczać najważniejszych pojęć i narzędzi, które mają bezpośrednie zastosowanie wobec pojawiających się wyzwań marketingowych.
Uniwersalne zastosowanie
Książka stosuje myślenie strategiczne do całego spektrum marketingowego:
- towarów,
- usług,
- osób,
- miejsc,
- informacji,
- idei i celów,
- rynków konsumenckich i rynków przedsiębiorstw,
- organizacji działających dla zysku i organizacji non profit,
- firm krajowych i zagranicznych,
- małych i dużych przedsiębiorstw,
- wytwórców i pośredników,
- branż o niskim i wysokim stopniu zaawansowania technologicznego.
Szeroki i zrównoważony wybór treści w „Marketingu” obejmuje zagadnienia, które menedżer musi rozumieć, aby móc projektować i realizować skuteczne kampanie marketingowe.
Co nowego w szesnastym wydaniu
Nadrzędnym celem zmian dokonanych na potrzeby tego wydania „Marketingu” było stworzenie jak najbardziej wszechstronnego, aktualnego i ciekawego podręcznika. Zoptymalizowano układ treści, dodano nowy materiał, skrócono i zaktualizowano starszy materiał oraz usunięto treści już nieadekwatne lub zbędne.
Szesnaste wydanie pozwala wykładowcom, którzy korzystali z poprzednich wydań, opierać się na wcześniejszych doświadczeniach z tą książką, a zarazem jest niezrównanie głębokim, kompleksowym i praktycznym podręcznikiem dla studentów po raz pierwszy stykających się z „Marketingiem”.
W celu lepszej prezentacji materiału rozdziały ułożono w siedem, a nie jak dotychczas osiem
głównych części. Zachowano wiele wprowadzanych z czasem i dobrze przyjmowanych stałych elementów, np.:
- nawiązujące do aktualnych przypadków teksty otwierające poszczególne rozdziały,
- wyodrębnione moduły prezentujące problemy godne szczególnej uwagi firmy,
- ramki „Analiza marketingowa”,
- moduły „Mistrzowie marketingu”, w których zamieszczono pogłębione komentarze dotyczące koncepcji lub firm.
Większość materiałów otwierających rozdziały, przykładów w tekście oraz modułów kończących rozdziały została napisana na nowo, aby odzwierciedlać aktualną sytuację rynkową.
🚀 Zamów już dziś „Marketing” i zyskaj kompleksową, praktyczną wiedzę.
Aktualizacja treści rozdziałów
Zawartość szesnastego wydania przeorganizowano tak, aby zmieścić w nim nowy materiał oraz lepiej zaprezentować materiał przeniesiony z poprzedniego wydania. Sposób organizacji treści w rozdziały i sama treść nowego wydania lepiej odzwierciedlają to, jak obecnie naucza się zarządzania marketingowego w większości uczelni biznesowych.
Poniżej prezentujemy strukturę szesnastego wydania oraz to, jak poszczególne części i rozdziały mają się do tych z poprzedniej edycji.
Aktualizacja treści wydzielonych
Każdy rozdział obok zasadniczego tekstu obejmuje też treści wydzielone: materiał otwierający rozdział, przykłady wydzielone z tekstu głównego, ramki „Analiza marketingowa” i moduły „Mistrzowie marketingu”, których zadaniem jest zilustrowanie kluczowych pojęć i odniesienie treści teoretycznej do praktyki. Wiele z tych materiałów jest nowych, a wszystkie wydzielone treści, które przeniesiono z poprzedniego wydania, zaktualizowano pod kątem obecnego otoczenia marketingowego.
Recepta na problem studentów i wykładowców
Studenci marketingu to osoby kreatywne o dużych kompetencjach komunikacyjnych. Często zdarza się jednak, że mają problem z tworzeniem planów marketingowych, które łączyłyby sprawdzone modele marketingowe z nowoczesnymi narzędziami marketingowymi w celu pozyskiwania i zatrzymywania klientów. Wydanie szesnaste „Marketingu” rozwiązuje ten problem, prezentując zmiany w teorii i praktyce marketingu oraz podając adekwatne przykłady z wielu różnych branż.
Niniejsze wydanie przygotowuje studentów do pracy we współczesnym otoczeniu, ponieważ firmy w coraz większym stopniu:
- przechodzą z zarządzania portfelami produktów na zarządzanie portfelami klientów.
- odchodzą od pojedynczych, masowych towarów na rzecz zintegrowanych i zindywidualizowanych rozwiązań usługowych.
- wykorzystują analitykę danych i sztuczną inteligencję do skuteczniejszego tworzenia i przechwytywania wartości dla klienta.
- promując swoją ofertę, bardziej polegają na mediach społecznościowych niż na tradycyjnej reklamie.
- udoskonalają swoje metody mierzenia rentowności klientów i ich wartości życiowej.
- skupiają się na zwrocie z inwestycji marketingowych oraz ich wpływie na wartość dla akcjonariuszy.
- biorą pod uwagę etyczne i społeczne konsekwencje swoich decyzji marketingowych.
W odpowiedzi na wszystkie te zmiany obecnemu wydaniu nadano układ, który opisuje i tłumaczy siedem funkcji składających się na nowoczesne zarządzanie marketingowe:
- Tworzenie strategicznego planu marketingowego.
- Rozumienie rynku i pozyskiwanie analiz rynkowych.
- Tworzenie skutecznych strategii marketingowych.
- Projektowanie wartości dla klienta.
- Komunikowanie wartości dla klienta.
- Dostarczanie wartości dla klienta.
- Zarządzanie rozwojem w sposób społecznie odpowiedzialny.
Wraz ze zmianami zachodzącymi w firmach zmieniają się również firmowe struktury marketingowe. Marketing nie jest już działem firmy z ograniczonym zakresem zadań, lecz przedsięwzięciem ogólnofirmowym. Jest motorem wizji, misji i planów strategicznych marki. Dlatego należy podejść do niego z należytą uwagą. Niniejsza publikacja z całą pewnością na to pozwala.
🚀 Zamów już dziś „Marketing” i zyskaj kompleksową, praktyczną wiedzę.
Przykłady wzięte z życia
Skuteczna nauka wymaga tego, aby solidna teoria była uzupełniana adekwatnymi, praktycznymi przykładami. Dlatego obecne wydanie obejmuje szereg treści dodatkowych, których celem jest angażowanie studentów poprzez wskazywanie im praktycznych zastosowań koncepcji omawianych w poszczególnych rozdziałach.
„Marketing” to książka niezbędna nie tylko dla środowisk akademickich związanych z tą dziedziną wiedzy, lecz także dla wszystkich osób zajmujących się sprzedażą, promocją i marketingiem w swoim życiu zawodowym.
Wiedza od legendy marketingu
Philip Kotler to fenomen, człowiek instytucja i naukowiec, którego wpływ na rozwój
i popularyzację marketingu trudno przecenić. Jest profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management i laureatem licznych nagród. Opublikował ponad sto artykułów i wiele książek, znanych również w Polsce. Z jego wiedzy i doświadczenia korzystały takie firmy jak IBM, Ford, GE, Michelin, AT&T i Bank of America.
Informacja o książce
- Tytuł polski: Marketing
- Tytuł oryginalny: Marketing management
- Autorzy: Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev
- Wydawnictwo: Dom Wydawniczy REBIS
- Oprawa: miękka
- Liczba stron: 672
- Cena: 179 zł
- Premiera: 28.01.2025
🚀 Zamów już dziś „Marketing” i zyskaj kompleksową, praktyczną wiedzę.