DrTusz, marka z ponad 20-letnią historią, udowadnia, że wytrwałość i bliska relacja z lokalną społecznością mogą stworzyć fundament dla ogólnopolskiego sukcesu. Jakie były początki firmy? Jak marka zdobyła serca klientów i stała się liderem w swojej kategorii? Dowiedz się tego już teraz.

Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie były początki firmy DrTusz,
- jakie wyzwania napędzały rozwój marki,
- które strategie i działania przyczyniły się do sukcesu firmy.
Od studenckiej pasji do sprzedaży internetowej
Historia marki DrTusz rozpoczęła się na początku lat 2000., kiedy dwóch kolegów ze studiów: Grzegorz Drągowski i Marcin Janczewski postanowiło połączyć swoją pasję do nowych technologii z biznesem. Ich przygoda z handlem zaczęła się od prowadzenia sklepu ze sprzętem komputerowym w Białymstoku.
W 2004 r. postanowili wyspecjalizować się w branży związanej z drukiem. Na podstawie obserwacji rynku i chęci wyróżnienia się postawili na drukarki i zamienniki.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Początkowo firma zajmowała się sprzedażą urządzeń, serwisem oraz regeneracją zbiorników atramentowych. Jednak szybko skoncentrowała się na zwiększeniu dostępności i sprzedaży zamienników materiałów eksploatacyjnych do drukarek, co stało się wkrótce główną działalnością – opisuje Aneta Zagórska odpowiedzialna za PR i wizerunek marki.
Kamieniem milowym w rozwoju firmy było otwarcie się na sprzedaż internetową w 2008 r. Od tamtego momentu marka stopniowo rozbudowywała swoje struktury i zdobywała ogólnopolską rozpoznawalność.
Zaufanie i jakość jako fundament marki
Założyciele marki DrTusz od początku kierowali się jasną wizją: stać się pierwszym wyborem klienta, który poszukuje sprawdzonych zamienników wysokiej jakości, przy czym jakość nie dotyczy wyłącznie samego produktu, ale i kompleksowej obsługi klienta. Ważne miejsce w strategii firmy zajmują także zaufanie i partnerstwo.
Z biegiem lat wizja ta ewoluowała. Początkowo skupiona na klientach lokalnych, dziś obejmuje całą Polskę. DrTusz nie konkuruje ceną, lecz jakością i doświadczeniami zakupowymi swoich klientów.
Cenimy sobie zaufanie klientów i do nas, zarówno jako do marki, jak i do naszych sprawdzonych produktów. Stąd też konkurowanie ceną to nie nasza bajka. Tak było zawsze i tak jest do dziś – mówi Aneta Zagórska.
![]()
6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Od małego zespołu do pierwszych sukcesów
Pierwsze lata istnienia firmy to czas intensywnej pracy.
To przede wszystkim praca z towarem i zajmowanie się wszystkim. W kilkuosobowym zespole jednocześnie było się i sprzedawcą, i przedstawicielem, i serwisantem, i magazynierem – w zależności od bieżącej potrzeby – tłumaczy Aneta Zagórska.
Firma rozwijała się w małym zespole, a zdobywanie klientów odbywało się bez wsparcia nowoczesnych narzędzi marketingowych. Wszystko opierało się na inwencji własnej i doświadczeniu zespołu.
Po kilku latach działalności sklepu stacjonarnego marka uruchomiła wspomniany wcześniej sklep internetowy, z czym wiązało się znacznie więcej wyzwań i niewiadomych.
Początki e-sklepu – wyzwania i nauka
W tamtym okresie po otworzeniu e-commerce największym wyzwaniem okazał się brak dostępu do praktycznej wiedzy o prowadzeniu e-sklepu.
Trzeba pamiętać, że rynek e-commerce jest w Polsce stosunkowo młody i próżno było wówczas szukać inspirujących case studies, merytorycznych opracowań czy drogowskazów, co zadziała i dlaczego – tłumaczy Aneta Zagórska.
Dlatego też zespół postawił na naukę na żywym organizmie metodą prób i błędów. Pozwoliło to na zbudowanie kompetencji w zakresie sprzedaży online, co w przyszłości stało się jednym z fundamentów sukcesu marki.
To lekcja, którą warto było odrobić, nauczyła nas bowiem konsekwencji, wytrwałości i odporności na niepowodzenia. Trzeba było mieć w sobie wiele determinacji i uporu, aby nie zrazić się problemami. I chociaż było trudno, to był to bardzo dobry czas: sprzyjał networkingowi, który owocował wieloma znajomościami z ludźmi z branży i wymianą wiedzy – opowiada ekspertka.
Rozwój napędzany technologią i strategią
Dalszy rozwój firmy opierał się na kilku istotnych elementach. Przede wszystkim ważne było skoncentrowanie się na sprzedaży zamienników i zapewnienie ich dostępności zaraz po premierze nowych drukarek na rynku.
Zamienniki oferowane przez markę DrTusz

Źródło: mat. prasowe
Nasza branża jest uzależniona od wprowadzanych przez producentów nowości na rynku urządzeń drukujących. Kluczami do sukcesu są błyskawiczna reakcja i zadbanie o to, aby niezwłocznie udostępnić klientom zamienniki materiałów eksploatacyjnych – mówi Aneta Zagórska.
Istotnym elementem była także inwestycja we własne narzędzia i systemy IT, które dostosowano do specyfiki branży. Ich stworzenie, wdrożenie i dalsze udoskonalanie przyniosło widoczne efekty i skutecznie przyczyniło się do zbudowania przewagi konkurencyjnej.
Niezwykle ważne dla marki DrTusz było również dalsze trzymanie się opracowanej strategii budowanej wokół m.in. systemów rekomendacji oraz strategii marketingowej, która wyróżniała firmę na rynku.
Marketing z misją społeczną i lokalnym zaangażowaniem
Strategia marketingowa marki DrTusz przez lata ewoluowała i obejmowała szerokie spektrum działań. Fundamentem tej strategii są konsekwencja oraz dążenie do stałego rozszerzania kanałów dotarcia do klientów. Marka stale inwestuje w widoczność: zarówno lokalną, jak i online.
Jednym z elementów skutecznie wyróżniających firmę na rynku jest charakterystyczna identyfikacja wizualna, w tym postać brand hero, która pozwala na skuteczne budowanie rozpoznawalności.
Brand hero marki DrTusz

Źródło: mat. prasowe
DrTusz prowadzi także intensywne działania społeczne i charytatywne, co stanowi integralną część misji marki. Firma z dumą wspiera lokalne inicjatywy: i sportowe, i kulturalne. Jest organizatorem corocznego charytatywnego turnieju piłkarskiego, do którego są zapraszane inne firmy z regionu w celu wsparcia działalności placówek pomocowych.
Wydarzenie sponsorowane przez markę DrTusz

Źródło: mat. prasowe
Dzięki tym działaniom DrTusz zyskał miejsce w sercach mieszkańców Białegostoku, a jego obecność stała się trwałym elementem lokalnego krajobrazu.
Na uwagę zasługują również działania online marki. Firma buduje wizerunek ekspercki poprzez content marketing i publikacje treści na swoim blogu i kanale na YouTubie.
Mamy w nazwie doktora, co zdecydowanie nas zobowiązuje do niesienia fachowej pomocy. Dlatego też zamieszczamy w swoich kanałach ogrom treści edukacyjnych w temacie okołodrukarkowym, w których udzielamy odpowiedzi na potencjalne problemy i pytania użytkowników drukarek – tłumaczy ekspertka.
Sukces i stabilna obecność na rynku od 20 lat
DrTusz przez lata swojej działalności osiągnął wiele znaczących sukcesów, które definiują zarówno jego pozycję na rynku, jak i unikalne podejście do biznesu. Przede wszystkim firma może pochwalić się stabilną obecnością na rynku przez ponad dwie dekady. Jednym z najważniejszych fundamentów tego sukcesu są pracownicy, którzy od początku istnienia marki wnoszą zaangażowanie, kreatywność i świeże pomysły. Dzięki temu DrTusz stale się rozwija i może oferować coraz nowsze rozwiązania.
Co więcej, firma zbudowała ogromną bazę lojalnych klientów, którzy doceniają wysoką jakość obsługi i niezawodność produktów. DrTusz szczyci się tym, że wielu z jego klientów to osoby, które jako jedne z pierwszych korzystały z oferty sklepu internetowego od razu po jego powstaniu i zostały z marką do dziś.
Od 2008 r. firma wysłała kilkaset tysięcy paczek, a tendencja wzrostowa wciąż się utrzymuje.
Krótko mówiąc, nie tytuły plebiscytów branżowych, a zauważalne owoce pracy są naszym wyznacznikiem sukcesu. A w związku z tym, że jest jeszcze wiele do zrobienia i zawsze można więcej, lepiej, mądrzej, to nie spoczywamy na laurach – podsumowuje Aneta Zagórska.
Jak odnieść sukces? Kilka porad dla młodych marek
Aneta Zagórska podkreśla, że osiągnięcie sukcesu wymaga przemyślanego podejścia i elastyczności w działaniu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które mogą pomóc początkującym markom:
- Konsekwencja i wytrwałość. Traktuj niepowodzenia jako naturalną część procesu rozwoju. Ważne jest, aby z każdego błędu wyciągać lekcje, które będą w przyszłości prowadziły do lepszych wyników. Wytrwałość pozwala na przetrwanie nawet w trudniejszych momentach.
- Zdefiniowanie celu i strategii. Bez wyraźnych założeń i przemyślanej strategii rozwój może być chaotyczny. Jasno określ swoje cele, aby każda decyzja wspierała realizację długoterminowych planów.
- Otwartość na rynek i innowacje. Nie bój się testować nowych rozwiązań i reagować na zmieniające się potrzeby klientów. Nowoczesne narzędzia i systemy IT mogą być istotnym wsparciem w skalowaniu działalności i poprawie efektywności.
- Przygotowanie na rozwój. Zaplanuj, jak poradzisz sobie z wyzwaniami, które wynikają ze wzrostu działalności. Upewnij się, że Twoje zasoby, procesy i struktury są gotowe, zanim nastąpi dynamiczne skalowanie.
Przeczytaj też historie innych marek:
>> Od braku świadomości rynku do 16 mln użytkowników [historia marki: BLIK]
>> Zaczynaliśmy od Work&Travel, a dziś jesteśmy w 50 krajach [historia marki: eSky]
>> Od sportowej wizji do lidera cateringu dietetycznego [historia marki: Maczfit]