Jeżeli tylko promujesz swoje towary za pośrednictwem reklamy produktowej Google, możesz to robić taniej o 20%. Jak to możliwe, gdzie to zrobić i o co chodzi? Jeżeli tylko wykorzystujesz reklamy PLA w wyszukiwarce Google - zapraszamy do czytania! Jeżeli tego nie robisz, to zapewne pora zacząć i również warto przeczytać, bo wyjaśnimy dlaczego warto.
Czym jest reklama produktowa Google?
Reklama produktowa Google to ta, która wyświetla się nad wynikami wyszukiwania SERP i jest opatrzona małymi zdjęciami produktów. W ich ramach możemy od razu obejrzeć produkt, a także uzyskać informację na temat tego ile kosztuje, pod jakim adresem www jest dostępny oraz jaki reklamodawca jest odpowiedzialny za wyświetlenie produktu. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę frazę np. “złote zegarki”, a od razu zrozumiesz o czym mowa.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Większość sklepów internetowych prowadzi reklamę PLA i robi to za pośrednictwem systemu Google Merchant Center, który korzysta z porównywarki cenowej. Dotychczas była to opcja zarezerwowana tylko dla Google, co w 2017 roku podważyła Komisja Europejska, nakazując potentatowi z Mountain View wpuścić do ekosystemu inne porównywarki produktowe – czyli CSS. Dlaczego to istotne?
20% taniej
Alternatywne porównywarki, wyświetlając Twoje produkty w reklamie produktowej Google, działają z pominięciem prowizji za kliknięcie, która wynosi 20%. Wiele z nich pobiera opłaty abonamentowe za taką możliwość, co oczywiście w przypadku dużych sklepów i kampanii jest opłacalne. Za sprawą największej agencji SEM w Polsce – Verseo – pojawiło się jednak tego typu narzędzie, które jest… całkowicie darmowe.
Możesz zatem na jednym kliknięciu w reklamie produktowej zaoszczędzić 20% i nie wiązać się jednocześnie żadną umową i udostępnianiem danych wrażliwych. Bo tak to właśnie działa w przypadku Verseo CSS.
Co ciekawe, nie musisz być również klientem Verseo – wystarczy, że zgłosisz chęć włączenia swojego sklepu, a opiekun przeprowadzi Cię przez proces dodania sklepu do porównywarki, który jest banalnie prosty.
Haczyk? Brak. Musisz tylko wziąć pod uwagę, że używając za darmo porównywarki produktowej Verseo CSS, od czasu do czasu mogą Cię zagadnąć czy nie potrzebujesz czegoś ekstra – np. kampanii Google lub Facebook Ads czy np. pozycjonowania stron.
Inne zalety porównywarki cenowej Verseo CSS
Oprócz wyżej wymienionych plusów dodania swojego sklepu do porównywarki Verseo, warto również wiedzieć, że możemy również w jej ramach liczyć na:
- Darmowy ruch z porównywarki Verseo CSS.
- Brak innych kosztów.
- Szybką implementację.
- Zasięg na całą Unię Europejską.
- Brak negatywnego wpływu na wynik jakości reklamy.
Nie ma zatem żadnego powodu, by w tym momencie nie skorzystać z tego rozwiązania.
Podsumowanie
Wymieniliśmy masę przykładów na to, że warto dodać się do porównywarki Verseo CSS, by korzystać z reklamy produktowej taniej. Wszystko super, ale… czym jest reklama produktowa? Jeżeli masz sklep internetowy, koniecznie czytaj dalej!
Reklama produktowa Google, to obecnie jedna z najciekawszych i najbardziej efektywnych form reklamowych dla e-commerce. Statystyki Verseo pokazują, że klienci, rok do roku, zwiększyli swoje wydatki na ten kanał o 27,5%, osiągając jednocześnie z niego prawie 80% wzrost sprzedaży. I nie mówimy tutaj o uśrednionych danych z kilku kampanii.
Verseo podsumowało bowiem wszystkie swoje kampanie z wykorzystaniem reklam produktowych. Było ich łącznie 650!
To dowód na to, że sklepy internetowe widzą efekty tejże reklamy i dostrzegają również w niej rosnący potencjał. Faktem jest również, że są to nadal tanie reklamy ze stosunkowo wysokim CTRem. Więcej o tym poczytasz w tym wpisie.
Artykuł promocyjny