Dzieci powinny być zdrowe, szczęśliwe i bezpieczne. Jednak w samej Europie 300 tys. dzieci rocznie uznaje się za zaginione. W ich poszukiwaniu pomaga Child Alert. Od niedawna każdy może zgłosić w policyjnym systemie numer swojego telefonu komórkowego i pomóc w rozprzestrzenianiu informacji o poszukiwaniach.

Child Alert to system ściśle koordynowanych działań służących szybkiemu i skutecznemu poszukiwaniu dzieci i nastolatków. Jego istotną jest natychmiastowe i jak najbardziej masowe rozpowszechnienie informacji o zaginięciu dziecka. Child Alert oparty jest przede wszystkim na mediach masowych: nośniach digital out of home (ekranach cyfrowych), internecie, telewizji czy radiu.
Jak pomóc w poszukiwaniach
Z Policją współpracują nadawcy i właściciele mediów, którzy zadeklarowali gotowość do udostępniania swoich przestrzeni komunikacyjnych i zasięgów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jeśli więc pracujesz w firmie out of home (zwłaszcza digital OOH,) w radiu, telewizji, internetowym portalu, prowadzisz własny kanał w dowolnym medium – sprawdź swoje zasoby i rozważ gotowość do nawiązania współpracy z Policją. W razie ogłoszenia alertu dostaniesz gotowe do emisji i dopasowane graficzne i/lub tekstowe formaty komunikatów.
Warto też wiedzieć, że od niedawna każdy może zgłosić w policyjnym systemie numer swojego telefonu komórkowego. Jeśli Child Alert zostanie ogłoszony, pod podany numer zostanie wysłany SMS. Szybko rozprzestrzeniająca się informacja to duży zasięg w krótkim czasie, co znacznie zwiększa szansę na odnalezienie zaginionego dziecka.
Krótki formularz rejestracyjny dla wszystkich chcących włączyć się w pomoc jest dostępny tutaj.
Misja AMBER Alert
W tym roku mija 10 lat od uruchomienia platformy Child Alert w Polsce i zarazem 10 lat od powstania fundacji AMBER Alert Europe Europejskiego Centrum ds. Zaginionych Dzieci.
AMBER Alert jak chyba mało która organizacja faktycznie łączy ludzi z całej Europy. Zrzesza specjalistów z 44 organizacji rządowych, głównie ministerstw spraw wewnętrznych i policji, oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych w 28 krajach.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Misją fundacji jest prewencja, zwiększanie świadomości, zapobieganie zaginięciom, prowadzenie szkoleń i badań, inicjowanie skutecznego i adekwatnego prawa oraz procedur bezpieczeństwa.
Partnerem AMBER Alert w Polsce jest Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych Komendy Głównej Policji. Na prowadzonej przez CPOZ KGP stronie childalert.pl znajdują się kluczowe informacje:
- dla partnerów mediowych: o samej platformie, warunkach ogłoszenia alertu i o tym, jak dołączyć,
- dla rodziców i opiekunów: jak dbać o bezpieczeństwo i ograniczać ryzyko zaginięcia dziecka,
Dołączenie do platformy jest niezwykle proste i polega po prostu na zgłoszeniu Policji gotowości do publikacji komunikatu w niezmienionej postaci jak najszybciej jest to możliwe. Po stronie potencjalnego partnera oznacza to przygotowanie, przetestowanie i wdrożenie skutecznej procedury uruchamiania komunikatu, zgodnej ze specyfiką działania medium, która – jak każda procedura kryzysowa – powinna być szczególnie zaopiekowana: skutecznie wdrożona, znana w organizacji i regularnie aktualizowana po to, aby zadziałała właściwie, jeśli zajdzie taka konieczność.
Child Alert w praktyce
Firma Jet Line jest partnerem Child Alert od 2019 roku. Do dzisiaj (kwiecień 2023) alert na należących do nas ekranach DOOH ogłaszany był dwa razy – za każdym razem poszukiwania zakończyły się odnalezieniem zdrowego dziecka.
Jako szefowa komunikacji i marketingu w Jet Line odpowiadam w firmie za procedurę Child Alert. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak procedura działa w praktyce i jak ją wdrożyć u siebie, napisz do mnie na adres: agnieszka_m@jetline.pl.