Upominki reklamowe od lat są filarem marketingu relacyjnego. W przeciwieństwie do kampanii digital, w której przypadku mierzalność efektów to norma, gifting wciąż bywa traktowany jako koszt wizerunkowy trudny do rozliczenia pod kątem ROI. Tymczasem przy odpowiednim podejściu da się precyzyjnie ocenić, czy i jak wpływa na sprzedaż, lojalność czy wartość klienta. Istotna jest zmiana perspektywy, dobór właściwych wskaźników i narzędzi pomiaru. Jak to zrobić? Sprawdź krok po kroku.
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego warto mierzyć ROI z giftingu,
- jak krok po kroku obliczyć zwrot z inwestycji w gadżety reklamowe,
- jakie wskaźniki warto śledzić w zależności od celu kampanii giftingowej,
- jakie są największe wyzwania związane z pomiarem skuteczności działań,
- jakie standardowe i niestandardowe metody pomiaru kampanii wykorzystać.



