O tym, z jakich narzędzi korzystają najczęściej w swojej pracy opowiadają eksperci odpowiedzialni za działania w social mediach: Aleksandra Sidorowska, social media brand specialist w Onet.pl oraz Michał Wiśniewski, social media manager w OLX.
Chcesz wiedzieć, jak wyznaczać cele obecności w mediach społecznościowych i prowadzić skuteczne działania? Sięgnij po M+ nr 3 (41) o skutecznej reklamie, sprzedaży i obsłudze klienta w social mediach.
Aleksandra Sidorowska, social media brand specialist w Onet.pl
1. CapCut. Aplikacja do montażu filmów na urządzeniach mobilnych. Jest bardzo łatwa w obsłudze i ma wszystko, co potrzebne do zmontowania krótkiego filmu na Instagrama czy TikToka. Odkąd ją poznałam montuję tylko w niej i zapomniałam już o zabawie w montaż na komputerze. CapCut oprócz podstawowych narzędzi, jak zmiana szybkości czy głośności wideo, oferuje też wiele nieoczywistych funkcji, np. dodanie głosu lektora czy usunięcie tła. Co najlepsze, na TikToku bardzo często tworzą się trendy oparte o tę aplikację. Kilka miesięcy temu trendowały filmy zrobione ze zdjęć 3D czy filmy, w których pojawiał się uroczy głos. To wszystko użytkownicy zrobili właśnie w tej aplikacji.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
2. Planoly. To aplikacja i strona WWW, która jest zatwierdzona przez Instagrama i służy do tworzenia siatki zdjęć i planowania wyglądu feedu na Instagramie. Wystarczy połączyć ją ze swoim kontem na Instagramie, dodać zdjęcia, które planujemy wkrótce opublikować i ustawić je w odpowiedniej kolejności. Jest bardzo prosta w obsłudze, ale w wersji darmowej pozwala nam na połączenie tylko jednego konta na Instagramie. Wersja płatna, oprócz dodania kilku kont, oferuje nam też automatyczną publikację zaplanowanych treści, wgląd do statystyk czy zarządzanie komentarzami do podłączonych kont.
3. IQhashtags. Narzędzie służące do analizy i wyboru hashtagów na Instagramie. Po wpisaniu interesującej nas tematyki, wyświetla się nam pełna lista związanych z nią hashtagów wraz ze średnią ilością polubień i komentarzy pod postami pod danym hashtagiem. Możemy też stworzyć własną listę hashtagów w oparciu o konkretną tematykę i wracać do niej, gdy właśnie publikujemy. Do tego widzimy też zakładkę z trendującymi obecnie hashtagami i mamy narzędzie do analizy zbanowanych hashtagów, gdzie możemy wkleić nasze hashtagi przed publikacją.
4. Title Generator. Narzędzie wspierające mnie w momentach, w których brakuje mi pomysłu na chwytliwe treści. Po wpisaniu słowa klucza, strona generuje nam 700 nagłówków, które możemy wykorzystać jako pomysły na content. Po wpisaniu „TikTok” pojawiają nam się nam propozycje np. „Pomocne narzędzie w budowaniu konta na TikToku” albo „10 sposobów, żeby ruszyć ze sprzedażą na TikToku”.
5. Lightroom. Tego narzędzia używam tylko w formie aplikacji na telefonie, kiedy muszę opublikować coś na szybko. Dla każdego z kont, które prowadzę stworzyłam specjalne presety, więc kiedy tylko wyskakuje jakaś publikacja „na wczoraj”, nakładam preset, sprawdzam w wymienionym wcześniej Planoly, czy zdjęcie wpasowuje się do feedu i publikuję. W sieci znaleźć można mnóstwo darmowych przepisów na presety, więc Lightroom to super narzędzie dla osób, które chcą sobie ułatwić prowadzenie Instagrama lub nie czują się pewnie w kwestii obróbki zdjęć.
Michał Wiśniewski, social media manager w OLX
1. Sotrender. OLX to jedna z tych marek, która w mediach społecznościowych czuje się jak szczupak w wodzie. Każdego roku wypuszczamy kilka contentowych kampanii wideo o sporych zasięgach. Sotrender jest jednym z tych narzędzi, które pomaga nam te kampanie optymalizować m.in. pod kątem wykorzystanych kanałów dotarcia i formatów reklamowych.
2. Google Analytics. Cieszą nas zawsze pozytywne reakcje czy komentarze dotyczące naszych reklam, ale koniec końców stoją przecież za tymi kampaniami pewne określone cele biznesowe. Dzięki Google Analytics możemy często praktycznie w czasie rzeczywistym weryfikować, które z naszych działań są najbardziej efektywne i odpowiednio modyfikować przebieg kampanii. Z GA korzystamy także, by sprawdzić, czego nasi użytkownicy najczęściej poszukują na OLX w danym okresie. Chętnie wykorzystujemy tę wiedzę, by jeszcze lepiej dostosować naszą komunikację marketingową do ich potrzeb.
3. NapoleonCat. Profile w mediach społecznościowych to często miejsce pierwszego kontaktu użytkowników / klientów z marką. Podobnie jest w naszym przypadku, przy czym – ze względu na ogromną skalę serwisu i spore zasięgi naszych reklam – każdego miesiąca pod naszymi postami pojawiają się tysiące komentarzy, a w trakcie większych kampanii, nawet i dziesiątki tysięcy… NapoleonCat ułatwia nam nawigację po nich i upraszcza proces rozmowy.
4. SentiOne i Brand24. Zależy nam na tym, by wokół OLX tworzyć społeczność składającą się z ciekawych (i tak po prostu, po ludzku fajnych) osób, które są naturalnymi ambasadorami marki. Media społecznościowe są idealnym do tego miejscem, a takie narzędzia jak SentiOne czy Brand24 są nieocenione w poszukiwaniu osób, które lubią naszą markę i przy okazji lubią się tym chwalić w sieci.
Narzędzia te umożliwiają także szybkie wyłapanie ewentualnych wzmianek negatywnych, co znacznie zmniejsza ryzyko kryzysu wizerunkowego.
5. Trello. Pomaga się w tych wszystkich tematach połapać i jednocześnie nie zwariować, po prostu ;)
Chcesz dowiedzieć się, jak tworzyć treści, które angażują i sprzedają oraz jak przebić się do uwagi odbiorcy w czasach nadpodaży treści? Sięgnij po M+ nr 3 (47) o skutecznym content marketingu.
Warto doczytać