Z badań wynika, że 75% respondentów ma negatywny stosunek do e-mailingów reklamowych, a 70% – ujemną opinię o linkach reklamowych w treści e-maila (badanie Interaktywnie.com, 2013). Powodem jest przesyt cyfrową komunikacją – zalew e-maili, newsletterów i reklam irytuje konsumentów. Drugi problem stanowi brak personalizacji – firmy albo nie zbierają informacji o swoich klientach, albo zbierają je, ale z nich nie korzystają. W ten sposób do skrzynek pocztowych lub e-mailowych trafiają przypadkowe oferty, nieodnoszące się do zainteresowań i potrzeb potencjalnych klientów. Bogactwo kanałów komunikacji powoduje też, że klienci różnie je użytkują – jedni wolą tradycyjne, inni – cyfrowe kanały.
Komunikacja multikanałowa staje się powoli nowym Świętym Graalem marketingu. Dużo się o niej mówi, ale niewiele firm wykorzystuje jej potencjał w 100% w swojej działalności. Pinpoint to nowe rozwiązanie na rynku, które zapewnia w prosty sposób realizację personalizowanych kampanii multikanałowych.
Pinpoint umożliwia integrację oraz personalizację pięciu kanałów komunikacji, co pozwala na dotarcie do odbiorców różnymi kanałami marketingowymi. Pinpoint to połączenie narzędzi marketingu bezpośredniego w jednej usłudze – przesyłki direct mail, strony internetowej, wideo, e-maila oraz SMS-a.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jest to pierwsze rozwiązanie w Polsce, które umożliwia personalizację każdego medium, pełną automatyzację procesu oraz analizę jej wyników. Usługa pozwala na segmentację klientów według wybranych kryteriów, np. historii zakupów, wieku czy płci, i na dotarcie do każdej z tych grup docelowych z indywidualną i dopasowaną komunikacją. Klient docelowy otrzymuje spójną i wartościową dla niego ofertę różnymi kanałami marketingowymi.
Klient może sam zdecydować, jakie media zastosuje w swojej kampanii Pinpoint, przy czym największą skuteczność zapewnia przesyłka direct mail oraz personalizowane wideo wraz z personalizowaną stroną internetową (PURL). Media elektroniczne, tj. e-mail czy SMS, są stosowane jako kanały wspierające komunikację. Celem komunikacji multikanałowej nie jest dystrybucja przekazu wszystkimi możliwymi kanałami, ale dotarcie z przekazem do wybranych osób, korzystając przy tym z najbardziej efektywnych kanałów komunikacji.
[opis]Personalizowana strona www (PURL) z personalizowanym wideo[/opis]
[zrodlo]Opracowanie własne[/zrodlo]
[opis]Personalizowana przesyłka direct mail z adresem PURL i hasłem[/opis]
[zrodlo]Opracowanie własne[/zrodlo]
Szczególnie silnie angażujące narzędzie stanowią spersonalizowane filmy wideo – w USA kampanie z ich zastosowaniem stały się hitem, w Polsce pojawiły się już pierwsze kampanie ze spersonalizowanym wideo i zostały bardzo dobrze przyjęte. Personalizowane wideo to innowacyjny kanał komunikacji pod postacią animacji lub filmu fabularnego, w którym mówimy do klienta, używając jego imienia i innych danych personalnych, dostępnych w bazie danych. Jest to idealne narzędzie łączące prostą w odbiorze formę wideo oraz możliwość personalizacji, która odpowiada na potrzeby klienta. Dzięki zaawansowanej technologii możemy tworzyć kampanie wykorzystujące nawet 10 zmiennych personalizowanych (np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania) dla setki tysięcy użytkowników.
Dlaczego personalizacja jest tak ważna?
Jako konsumenci stajemy się coraz bardziej odporni na przekaz reklamowy, ponieważ jest on bezwartościowy z naszego punktu widzenia. Znając upodobania odbiorcy, możemy dopasować przekaz indywidualnie do Jana Kowalskiego, np. jeśli wiemy, że teraz nasz klient ma pakiet rozmów i SMS-ów za 30 zł, ale nie korzysta z SMS-ów, przy czym dużo rozmawia, możemy zaproponować mu pakiet rozmów nielimitowanych za 35 zł. Dzięki personalizacji trafiamy z odpowiednim komunikatem do odpowiedniej osoby. Nasza forma komunikacji staje się wartościowa z punktu widzenia Jana Kowalskiego, ponieważ dostarcza mu istotnych dla niego informacji. Klient czuje się wyróżniony i dowartościowany. Przekłada się to na stabilność i zwiększenie sprzedaży oraz lojalność klientów – lojalni klienci są mniej wrażliwi na zmiany cen i dostawców.
Dlaczego kampania zintegrowana?
Komunikacja multikanałowa daje więcej możliwości interakcji z klientem, co wyraża się w wyższej skuteczności i efektywności kosztowej niż w przypadku standardowych działań. Dodatkowo pozwala na budowanie spójnego wizerunku marki oraz zbieranie wartościowych danych. Im więcej informacji posiadasz o klientach, tym dokładniej możesz zdefiniować grupę docelową oraz dopasować do niej ofertę. Możesz kierować klienta po ścieżce zakupowej do celu – spójny komunikat przekazywany różnymi kanałami prowadzi do szybszego zakupu. Koszt dotarcia do klienta za pomocą kampanii multikanałowej, w zależności od wielkości bazy danych, to około dwa-trzy złote. Tyle co smaczny pączek.
Jakie korzyści Pinpoint daje Twojej marce?
- wysoką mierzalność oraz analizę przeprowadzonych działań – dokładnie wiesz, jaki jest zwrot z inwestycji, które kanały komunikacji są najbardziej efektywne oraz jak zagospodarować budżet w przyszłych kampaniach;
- optymalizację kosztów działań marketingowych – świadome zarządzanie relacjami z klientami oraz segmentacja i dopasowanie oferty do odbiorcy pozwala wyeliminować nierentownych klientów oraz redukuje koszty marketingu dzięki dokładnemu targetowaniu odbiorców, co przekłada się na wyższe zyski ze sprzedaży;
- automatyzację działań – wystarczy tylko raz zaplanować przebieg kampanii marketingowej, co poprawia organizację pracy oraz zwalnia zasoby czasowe wewnątrz firmy.
Musimy pamiętać, że to klient i jego potrzeby są najważniejsze z punktu widzenia sprzedaży i marketingu. Uwzględnienie marketingu multikanałowego w strategii marketingowej pozwala na zwiększenie efektywności działań promocyjnych oraz budowanie wartościowych relacji na linii klient – marka.
[kreska]Artykuł promocyjny