„Firmy stawiają teraz bardziej na emocje, zaangażowanie, sport, doznania, które pozostają na dłużej w pamięci uczestników i budują więź w zespole” – o nowym obliczu eventów i wydarzeń firmowych opowiada Marta Masłowska, dyrektor sprzedaży i konferencji hotelu Arłamów.
Dyrektor sprzedaży i konferencji hotelu Arłamów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jak z perspektywy doświadczeń hotelu Arłamów rozwija się rynek MICE?
Mamy do czynienia z wyraźnym wzrostem zainteresowania organizacją spotkań firmowych i wyjazdów integracyjnych. Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa widoczna jest dziś rosnąca potrzeba interakcji z ludźmi, budowania poczucia wspólnoty, doświadczeń spajających grupę i bezpośredniego kontaktu. To sprzyja nawiązywaniu relacji zawodowych, a co za tym idzie – lepszemu zrozumieniu pracy innych, sprawniejszej komunikacji między różnymi działami i większej skuteczności w osiąganiu celów biznesowych.
Firmy, również te największe, o rozbudowanej i rozproszonej regionalnie strukturze, chcą się spotykać, spędzać wspólnie wartościowy czas, jednak eventy firmowe nie są już takie same jak wcześniej. Stawia się teraz bardziej na emocje, zaangażowanie, sport, doznania, które pozostają na dłużej w pamięci uczestników i budują więź w zespole.
Obserwujemy też dużą potrzebę ucieczki na łono natury, w cenie jest przestrzeń, a my – ze względu na położenie i infrastrukturę hotelu Arłamów – te oczekiwania możemy spełnić.
Ważną rolę w Waszym hotelu odgrywa filozofia #ArłaMOVE: aktywność, ruch, sport. Czy to trend przyszłości?
Świadomość zalet aktywnego trybu życia rośnie i coraz więcej Polaków regularnie uprawia sport. Ruch to zdrowie psychofizyczne, dlatego wiele firm wspiera sportowe dokonania swoich pracowników.
Osoba wysportowana jest sprawna, wytrwała, zmotywowana, pracuje z energią, podejmuje wyzwania i umie współpracować z innymi. Widzimy to właśnie na przykładzie #ArłaMOVE – koncepcji, którą rozwijamy zgodnie z naszą filozofią, sport jest bowiem wpisany w DNA hotelu, a także zgodny z oczekiwaniami rynku. Dziś ruch cenią nie tylko osoby prywatne, dorośli, dzieci czy młodzież, lecz także branża MICE.
Firmy nie chcą już tylko spotkania w sali konferencyjnej czy klasycznie przeprowadzonego szkolenia, a na końcu wieczornej imprezy. Chcą spędzać czas aktywnie, wyjść na zewnątrz, rywalizować sportowo, brać udział w grach zespołowych. Teraz najważniejsze są ruch i zajęcia teambuildingowe, zdobywanie doświadczeń, przeżycia, emocje i relacje. Można ten trend określić jako rewolucję w sektorze turystyki biznesowej.
Nasz obiekt znakomicie odpowiada na te potrzeby. Jako jedyny w Polsce ma infrastrukturę sportowo-hotelową skupioną w jednym miejscu – na ogromnej przestrzeni 240 ha, o ciekawym ukształtowaniu terenu, w otoczeniu lasów – która umożliwia uprawianie co najmniej 33 dyscyplin sportowych.
Dużym atutem naszej filozofii #ArłaMOVE jest to, że działamy w dużym #ArłamówTEAM. Jesteśmy samowystarczalni przy przygotowywaniu programu atrakcji i jego realizacji. Mamy opracowane autorskie gry, takie jak Arłamów bez Kurtyny czy Arłamów Adventure Race, które doskonale wykorzystują zalety kompleksu, jego historię, zaplecze techniczne, położenie. Wykorzystujemy ten potencjał w organizacji eventów firmowych.
Podsumowując: holistyczne podejście, biznes i relaks, sport, natura, współpraca…
Tak. W wydaniu hotelu Arłamów są to: #HolisticMICE, #BLEISURE, #ArłaMOVE, #ArłamówTEAM, #EkoArłamów i kąpiele leśne oraz zaangażowanie i kreatywność naszego zespołu, który elastycznie, z indywidualnym podejściem do klienta, buduje ofertę MICE. Stąd cykliczny projekt Arłamów Business Challenge, w którego ramach prowadzimy dialog z przedstawicielami największych firm i korporacji z całej Polski, organizujących wydarzenia w sektorze MICE.
Materiał partnera