Zakup usług B2B jest skomplikowany. Wie to każdy, kto choć raz w takim procesie uczestniczył. Dodatkowo poziom trudności rośnie, gdy decyzję podejmuje się z kilkuosobowym zespołem. Jednocześnie jako klienci inwestujemy dużo czasu w edukację branżową – aby wybrać możliwie najlepsze rozwiązanie dla siebie oraz dla firmy, w której pracujemy – a nie poświęcamy go na kontakt z potencjalnymi dostawcami. To ciekawe zjawisko, które mogą wykorzystać marki B2B, żeby generować więcej zapytań ofertowych o lepszej jakości.
Z tego artykułu dowiesz się:
- na którym etapie lejka marketingowego pojawia się luka komunikacyjna i jak ją zapełnić,
- jakie zadania w procesie zakupowym muszą wykonać klienci B2B, zanim wybiorą finalnie dostawcę usługi,
- jakie są główne kryteria zakupowe i przeszkody w procesie decyzyjnym w B2B,
- jak skuteczniej pozyskiwać klientów ze środka lejka zakupowego.