Konkurs Effie Awards to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów branży marketingowej w Polsce, a także na świecie. Jego jurorzy zwracają szczególną uwagę na efektywność zgłaszanych kampanii. Organizator konkursu w Polsce, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, właśnie ogłosiło nominacje w jubileuszowej 25. edycji konkursu.

Effie Awards to swoisty papierek lakmusowy wskazujący na to, w jakim kierunku ewoluuje branża marketingowa i jakie trendy mają na nią wpływ. Dlatego w tegorocznej edycji znalazła się po raz pierwszy kategoria specjalna, nagradzająca efektywne wykorzystanie AI w komunikacji marketingowej.
Dla osób działających w szeroko pojętym biznesie analiza zarówno nominowanych, jak i nagradzanych kampanii to doskonała okazja do tego, aby lepiej zrozumieć, jakie działania marketingowe przynoszą pożądane efekty i skąd mogą czerpać inspiracje.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dowiedz się, kto otrzymał nominacje
Wśród agencji najwięcej nominacji otrzymały: DDB Warszawa (8), Feeders Agency, Leo Burnett, LiquidThread (po 7) oraz GONG (6).
Liderami nominacji wśród agencji mediowych zostali: Starcom (14), Zenith (12) oraz EssenceMediacom (9).
Najwięcej nominacji spośród marketerów otrzymali: Grupa Maspex i LOTTE Wedel (po 5), Grupa Żywiec, ING Bank Śląski i McDonald’s (po 4), zaraz za nimi Allegro, BLIK, Grupa OLX oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (po 3).
Najwięcej nominacji jury konkursu przyznało w kategoriach Long Term (9) oraz po 7 w kategoriach Non-Profit, Public & Political Service oraz Relaunch & Defend. W kategorii 50+ nie wręczono żadnej nominacji.
Wszystkie nominacje zobaczyć można na stronie internetowej konkursu.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Tych, którzy zostaną nagrodzeni statuetkami Effie Poland poznamy już 5 listopada 2024 r. podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.
W tym roku zarówno nominacja, jak i zwycięstwo w Effie Awards Poland 2024 liczyć się będą podwójnie, daje to bowiem szansę na zdobycie punktów uwzględnianych w nowym rankingu Rankingu Marketing Masters SAR.
Patronem medialnym wydarzenia jest „Marketer+”.