Konkurs Effie Awards to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów branży marketingowej w Polsce, a także na świecie. Jego jurorzy zwracają szczególną uwagę na efektywność zgłaszanych kampanii. Organizator konkursu w Polsce, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, właśnie ogłosiło nominacje w jubileuszowej 25. edycji konkursu.
Effie Awards to swoisty papierek lakmusowy wskazujący na to, w jakim kierunku ewoluuje branża marketingowa i jakie trendy mają na nią wpływ. Dlatego w tegorocznej edycji znalazła się po raz pierwszy kategoria specjalna, nagradzająca efektywne wykorzystanie AI w komunikacji marketingowej.
Dla osób działających w szeroko pojętym biznesie analiza zarówno nominowanych, jak i nagradzanych kampanii to doskonała okazja do tego, aby lepiej zrozumieć, jakie działania marketingowe przynoszą pożądane efekty i skąd mogą czerpać inspiracje.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dowiedz się, kto otrzymał nominacje
Wśród agencji najwięcej nominacji otrzymały: DDB Warszawa (8), Feeders Agency, Leo Burnett, LiquidThread (po 7) oraz GONG (6).
Liderami nominacji wśród agencji mediowych zostali: Starcom (14), Zenith (12) oraz EssenceMediacom (9).
Najwięcej nominacji spośród marketerów otrzymali: Grupa Maspex i LOTTE Wedel (po 5), Grupa Żywiec, ING Bank Śląski i McDonald’s (po 4), zaraz za nimi Allegro, BLIK, Grupa OLX oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (po 3).
Najwięcej nominacji jury konkursu przyznało w kategoriach Long Term (9) oraz po 7 w kategoriach Non-Profit, Public & Political Service oraz Relaunch & Defend. W kategorii 50+ nie wręczono żadnej nominacji.
Wszystkie nominacje zobaczyć można na stronie internetowej konkursu.
Tych, którzy zostaną nagrodzeni statuetkami Effie Poland poznamy już 5 listopada 2024 r. podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.
W tym roku zarówno nominacja, jak i zwycięstwo w Effie Awards Poland 2024 liczyć się będą podwójnie, daje to bowiem szansę na zdobycie punktów uwzględnianych w nowym rankingu Rankingu Marketing Masters SAR.
Patronem medialnym wydarzenia jest „Marketer+”.