Rubikom Strategy Consultants oraz marka Virtoo. Digital Sale Support publikują najnowszy raport z badań „ShoppingShow – edycja 2015”. Tym razem podsumowanie dotyczy sprzedaży wielokanałowej oczami branży fashion.
W ubiegłym roku zmierzyliśmy się ze zjawiskiem digitalizacji rynku, a zwłaszcza nowymi zwyczajami zakupowymi klientów w epoce cyfrowej. W tym roku postawiliśmy przyjrzeć się drugiej stronie – firmom, szczególnie modowym, aby dowiedzieć się, co sądzą o wielokanałowej sprzedaży, ale też, jak w praktyce wygląda wdrażanie rozwiązań integrujących sprzedaż w kanałach online i offline. Odpowiedzi naszych respondentów w wielu aspektach nas zdziwiły. Omnichannel w Polsce jest w powijakach. Firmy nie mają czasu na zajęcie się tym tematem, ale też nie zauważają, że ich klienci stali się digitalni – że podczas zakupów coraz chętniej korzystają z aplikacji i innych dobrodziejstw w swoich smartfonach. Wedle przedstawicieli branży fashion na sprzedaż wielokanałową przyjdzie czas, kiedy firmy uporają się z profesjonalizacją i wyzwaniami, jakie generalnie stoją przed e-commerce. Badanie dowodzi, że tylko 25% decydentów polskich firm modowych rozważa w najbliższym czasie włączenie do strategii marketingowej wielokanałowe wsparcie sprzedaży.
Co myśli branża fashion o sprzedaży wielokanałowej? W jakim stopniu nasze firmy modowe są przygotowane do wdrożeń rozwiązań offline i online? W końcu, jakie są główne bariery i ograniczenia dotyczące digitalizacji według opinii przedstawicieli branży? O tym wszystkim w najnowszym raporcie ShoppingShow.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Pełny raport „Shopping Show 2015 – Sprzedaż wielokanałowa oczami branży” dostępny jest bezpłatnie na www.shoppingshow.pl.