Ustalenie jako celu kampanii SEM stałego docelowego kosztu konwersji lub określonej stopy zwrotu z inwestycji w reklamę (ROI) jest powszechnie stosowaną praktyką. Stosując te strategie, najczęściej nie osiągamy optymalnych wyników, a nierzadko część działań reklamowych przynosi straty. Jedynie cel w postaci maksymalizacji zysku z kampanii w oparciu o analizę krańcowego kosztu konwersji pozwala na ustalenie wydatków reklamowych na optymalnym poziomie. W artykule przedstawiona została istota tej koncepcji oraz formuły matematyczne i metody pomiaru ułatwiające jej wykorzystywanie w praktyce.

Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie znaczenie ma pojęcie zysku krańcowego w zarządzaniu kampaniami w wyszukiwarce,
- kiedy ma miejsce niedoinwestowanie i przeinwestowanie w SEM oraz gdzie znajduje się punkt optymalny,
- jaka jest matematyczna formuła optymalnej inwestycji w kampanię w wyszukiwarce i jak można ją wykorzystać w praktyce,
- jakie znaczenie ma lifetime value pozyskanego klienta w zarządzaniu kampaniami SEM.