Jednym z największych wyzwań marketingu pozostaje nieustannie zagadnienie, co zrobić, by konsument nie zignorował produktu, lecz go zapamiętał, a w perspektywie również się do niego przywiązał. Kwestia staje się paląca szczególnie w świecie, w którym odbiorcy są zalewani taką liczbą reklam i ofert, że wręcz wyrabiają w sobie odruchowe mechanizmy obronne, jak np. banner blindness. Czy marketer może coś zrobić, by działania promocyjne marki stały się dla konsumenta źródłem fascynacji i przyjemności, a jednocześnie znacznie poprawiły sprzedaż lub lojalność?
Tutaj z pomocą przychodzi grywalizacja. Często myli się ją z graniem w gry reklamowe, a to innowacyjne rozwiązanie obiecuje coś więcej niż po prostu rozrywkę. Mianowicie grywalizacja umożliwia wykorzystanie mechanizmów z gier do osiągania celów biznesowych.
Arkadiusz Cybulski, prezes firmy Gamfi, podkreśla, że wprowadzenie grywalizacji do marketingu ma przede wszystkim za zadanie związać klienta z marką, aby chętnie do niej wracał. – „Grywalizacja w taki sposób zmienia zachowanie konsumentów, że powtarzalne transakcje są wynikiem ich zaangażowania” – mówi.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Aby przybliżyć to zagadnienie, które już wkrótce może stać się codziennością polskich marketerów, Gamfi przygotowało e-booka, w którym eksperci dzielą się wiedzą i doświadczeniami w zakresie biznesowych zastosowań grywalizacji. Publikacja zawiera nie tylko rzetelną dawkę informacji i wypowiedzi ekspertów oraz praktyków, ale także odnośniki do innych artykułów oraz case studies. To niezbędna lektura dla każdego specjalisty, który głowi się nad tym, jak przyciągnąć i zatrzymać konsumentów.
Pobierz darmowego e-booka:
„Osiągnij przewagę w biznesie dzięki grywalizacji. Praktyczny przewodnik”
Marketer+ jest patronem medialnym publikacji.