W numerze prezentujemy różne spojrzenia na personal branding, tak żeby każdy znalazł w nim coś dla siebie. Dowiesz się m.in.: jakie są dwa główne podejścia do budowania marki osobistej, jak przejść przez proces jej projektowania krok po kroku i jakie jest ryzyko drogi na skróty. Podpowiadamy też, co się składa na markę eksperta oraz jak o swój wizerunek powinni dbać poszukujący pracy. Dowiesz się, jak określić cele komunikacji swojej marki osobistej, a także od czego zacząć porządki na profilach na Facebooku i LinkedInie, żeby wywierać dobre pierwsze wrażenie na potencjalnych klientach czy rekruterach.
Jak to zrobić? Jak stworzyć strategię personalbrandingową i skutecznie ją wdrożyć, żeby wykreować spójny i przekonujący wizerunek w życiu prywatnym i zawodowym? Odpowiedź na te pytania znajdziesz na kolejnych stronach „Marketera+”. Wraz z zaproszonymi ekspertami prezentujemy sprawdzone strategie, techniki i narzędzia, dzięki którym zbudujesz markę osobistą – autentyczną i zgodną z Twoimi wartościami, a zarazem cieszącą się zaufaniem i dobrą reputacją.
W personal brandingu nie chodzi o robienie hałasu. Dbaj więc o to, aby Twoja marka kojarzyła się z wiedzą i kompetencjami – bądź ekspertem, a nie celebrytą. Wszelkie manipulacje i oszustwa prędzej czy później prowadzą do kryzysów PR-owych. Wykreowany przez Ciebie wizerunek musi być spójny z tym, co odbiorcy naprawdę od Ciebie otrzymują. W przeciwnym razie mogą stracić do Ciebie zaufanie i odwrócić się od Twojej marki.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
- co powoduje, że ludzie fascynują się markami osobistymi i chcą od nich kupować,
- jak skomercjalizować inwestycję w markę osobistą,
- co jest kluczem do zbudowania silnej i wyjątkowej marki osobistej,
- od czego zacząć porządki na profilach na Facebooku i LinkedInie, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie na potencjalnych klientach czy rekruterach,
- jakie są trzy główne strategie budowania marki w sieci,
- dlaczego komunikacja to ostatnie, do czego powinna się brać marka osobista,
- na jakich elementach powinna się opierać koncepcja Twojej marki oraz jakie sposoby i narzędzia pomogą je odkryć,
- jak wykorzystać szablon modelu biznesowego do planowania i porządkowania działań związanych z marką osobistą,
- jak analizować, czego potrzebują od Twojej marki odbiorcy i czym jest dla nich to, co im dostarczasz,
- jak przejść przez proces projektowania marki osobistej krok po kroku,
- czy silne marki osobiste to te, które krzyczą najgłośniej,
- co sprzyja wiarygodności marki osobistej,
- czy marka osobista buduje wartość postrzeganą specjalisty na rynku,
- jakie jest ryzyko budowania marki osobistej na skróty,
- od czego zacząć pracę nad marką osobistą,
- co powoduje kryzys marki osobistej, a co wzmacnia jej wiarygodność,
- dlaczego warto poświęcić czas i zasoby na budowanie marki osobistej,
- jak stworzyć piramidę marketingową sukcesu marki osobistej,
- dlaczego strategia komunikacji powinna być elementem personal brandingu,
- co jest istotne w strategii komunikacji marki osobistej,
- jak przeprowadzić audyt własnego wizerunku w sieci,
- jak określić cele komunikacji oraz co i do kogo mówisz,
- co sprawia, że marka osobista jest wiarygodna,
- jak określić, jaka komunikacja jest wartościowa dla Twoich odbiorców,
- jakie ważne pytania trzeba sobie zadać w procesie tworzenia strategii komunikacji, aby była ona spójna z Twoją osobą,
- z czego wynika konieczność posiadania spójnego i dobrze wykreowanego wizerunku,
- co się składa na markę eksperta,
- jak zbudować wizerunek biznesowy, który wzmocni wizerunek całej firmy,
- jakie są najważniejsze obszary – widoczne online – które składają się na markę eksperta,
- jak wykorzystać siłę marki osobistej w komunikacji firmy z rynkiem, aby skutecznie sprzedawać produkty i usługi,
- czego od marki oczekuje nowy odbiorca,
- kogo warto wybrać na ambasadora marki,
- na czym polega budowanie relacji,
- jakie zasady pomogą Ci zbudować trwałe relacje biznesowe,
- jak podejść do segmentacji i zrozumieć motywację klienta,
- jaką funkcję pełnią media społecznościowe w procesie decyzyjnym w B2B,
- czym jest social selling i jak nawiązać kontakt w mediach społecznościowych,
- dlaczego cold calling już nie działa,
- jak domknąć sprzedaż na bazie budowania relacji,
- jak marka osobista wpływa na pozycję pracownika na rynku pracy,
- jak budować markę osobistą pracownika,
- na czym oprzeć swój wizerunek zawodowy,
- jak o personal branding powinni dbać poszukujący pracy,
- czym jest introwersja,
- jak budować markę osobistą introwertyka,
- jaka jest różnica między introwertykiem o umyśle analitycznym a introwertykiem „grzecznym”,
- w czym introwertyk wygrywa z ekstrawertykiem,
- jakie są mocne i słabe strony introwertyka,
- co wpisać w CV introwertyka,
- jaką prawdę psychologiczną obrazuje wykres Krugera-Dunninga,
- jakie są dwa główne podejścia do budowania marki osobistej,
- czego musi być świadomy profesjonalista, który buduje markę osobistą,
- jakie są niebezpieczeństwa związane z budowaniem marki osobistej.
Z dodatku „Przewodnik po nowoczesnych eventach” dowiesz się m.in.:
- w czym event bazujący na kreatywnej technologii jest lepszy od tradycyjnego,
- jak uzyskać przewagę komunikacyjną online i offline,
- jakie są rezultaty dobrze przeprowadzonego eventu,
- jaką funkcję pełni event marketing w rozwoju biznesu,
- jak zmierzyć skuteczność wydarzenia,
- z jakich narzędzi warto korzystać w mierzeniu skuteczności event marketingu,
- jakie cele i KPI dobrać do efektywnej analityki eventów,
- jakie trendy panują w eventach w 2019 r.,
- z jakich technologii warto skorzystać, aby zaskoczyć i zaangażować uczestników wydarzeń,
- czy w pogoni za efektem „wow” nie zapominasz o tym, co najważniejsze,
- jak dopasować event do potrzeb odbiorców,
- jak sprawić, żeby event był wartościowy pod względem merytorycznym,
Ze stałych cykli dowiesz się m.in.:
- jakie pytania powinieneś sobie zadać przed rozpoczęciem podcastowania,
- jak zaplanować podcast firmowy,
- jaki sprzęt wybrać na starcie przygody z podcastowaniem,
- jak nagrywać podcast przy ograniczonym budżecie,
- o co zadbać, aby podcast był miły dla ucha,
- na jakie elementy brandingowe warto zwrócić uwagę w tworzeniu podcastu i jak go wypromować,
- jakie pytania warto sobie zadać, jeśli zdecydujesz się na stworzenie platformy komunikacji,
- jakie etapy pracy nad platformą komunikacji są kluczowe,
- kto odpowiada za każdy z etapów i co się na nich dzieje,
- jakie pytania pomogą Ci ocenić pomysł na platformę kreatywną,
- jak zbierać dane subskrybentów offline, a jak tego nie robić,
- jak przygotować formularz drukowany do zbierania danych klientów offline,
- jakie pierwsze kroki podjąć po pozyskaniu adresu e-mailowego subskrybenta,
- o czym pamiętać podczas zbierania danych subskrybentów w miejscu sprzedaży lub podczas eventu,
- jak łączyć działania związane ze zbieraniem bazy subskrybentów offline i online,
- jaka jest natura przewidywalności w biznesie,
- jakie są narzędzia i metody analizy predykcyjnej,
- czym są dark data i nadpodaż danych.
Ponadto:
- jak stworzyć treści wideo do telewizji i internetu, aby zostały zauważone przez odbiorców i pozwoliły marketerom osiągnąć założone cele,
- jak dopasować przekaz marki do poszczególnych nośników komunikacji,
- co zrobić, aby statystyczny widz zauważył Twoją reklamę w telewizji,czym charakteryzują się odbiorcy, do których chcesz dotrzeć za
- wideo w sieci,
- czy influencer jest sposobem na adblocka,
- czym jest rebranding i kiedy staje się „probrandingiem”,
- jakie są: marka jutra, jej komunikacja oraz logotyp,
- jak brandy będą wpływały na zmysły i emocje i co będzie łączyło z nimi ludzi w najbliższych kwartałach,
- jakie narzędzia cyfrowe są pomocne na każdym z etapów tworzenia contentu,
- jak zachęcić do lektury swojego tekstu,
- jak poradzić sobie z trudnymi wyrazami,
- jak zwiększyć czytelność artykułu,
Autorami najnowszego wydania są:
Paweł Białas, Radosław Brzuska, Agata Chmielewska, Jan Czerniawski, Patryk Felmet, Michał Gajewski, Bartosz Gostkowski, Marta Kaleta, Barbara Kozanecka, Mariusz Łodyga, Marta Michałowska, Nina Ewa Mrożek, Grzegorz Nowak, Agnieszka Padzik-Wołos, Paweł Sala, Jacek Szlak, Rafał Szymański, Paweł Tkaczyk, Wojtek Walczak, Agnieszka Walczak-Skałecka, Joanna Warszawska, Izabela Wołyniec-Sobczak