Artykuły sponsorowane czy komercyjne akcje specjalne pojawiające się na blogach mają ogromną siłę oddziaływania. Blogerzy znakomicie potrafią zachęcić swoich fanów do kupna danego produktu lub skorzystania z konkretnej usługi. Co jednak zrobić, aby informacja o Twojej firmie znalazła się na blogu? Z pomocą przychodzi platforma Blogs4shops.pl.
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego warto współpracować z blogerami,
- co sprawia, że kampanie na blogach są skuteczne,
- jak działa platforma ułatwiająca współpracę z blogerami.
Popularność blogerów nieustannie rośnie. Bezsprzecznie stali się liderami opinii i idolami internautów. Coraz więcej postaci z blogosfery pojawia się w reklamach, wydaje książki, bierze udział w licznych akcjach specjalnych. Wszystko ze względu na niesłabnące zainteresowanie ich treściami, a co za tym idzie – dużą liczbę odsłon oraz ogromną rzeszę fanów. Fanów, którzy uważają ich za wyznacznik tego, co dobre i wartościowe.
Blog – sprawdzone źródło informacji
Według badania B(v)log Power aż 30% internautów traktuje blogi jako pełnoprawne i zaufane źródło informacji zakupowej. Prezentowane tam treści, takie jak recenzje, opinie oraz testy produktów, czytane przez stałych odbiorców są uznawane za ważniejsze niż opinie ich znajomych czy nawet rodziny. Wspomniane badanie wykazało, że 34% osób zdecydowało się na zakup danego produktu pod wpływem opinii blogera, a ponad 40% zadeklarowało, że z tego samego powodu zrezygnowało z zakupu. Skoro więc decyzje zakupowe w dużej mierze opierają się na tym, co internauci przeczytają o marce w sieci, nie warto pozostawiać tego przypadkowi. Dobrze jest wykorzystać potencjał tego kanału komunikacji i zaprezentować swoją firmę na blogu. Zwłaszcza że artykuł sponsorowany to obecnie jedna z najskuteczniejszych form reklamy marki w internecie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Artykuł sponsorowany na blogu – jak zacząć?
Chcąc zaistnieć w blogosferze, trzeba odpowiedzieć sobie na wiele pytań:
- jaką treść przekazać czytelnikowi?
- jak dobrać odpowiednich partnerów do realizacji projektu?
- do ilu i jakich użytkowników dotrzeć?
- która oferta blogowa jest najbardziej satysfakcjonująca?
- jak rozliczyć się z blogerem?
Znacznie łatwiej jest, gdy przez ten skomplikowany proces przeprowadzą nas profesjonaliści, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem będą wspierać nasze działania. Jak więc najskuteczniej działać w blogosferze?
– W Blogs4shops.pl nie tylko doradzamy, w jaki sposób przeprowadzić kampanię w blogosferze. Nasza platforma pozwala również na zautomatyzowanie procesu zakupu, który jest związany ze znalezieniem odpowiedniego autora, zgodnego z oczekiwaniami klienta – zarówno pod kątem tematyki, zasięgu, jak i budżetu – poprzez dodanie do systemu odpowiedniego zlecenia – tłumaczy Katarzyna Kamola, opiekun klienta w Blogs4shops.pl
Warto dodać, że proces złożenia zamówienia jest niezwykle łatwy i bezpieczny, co widać na poniższej infografice.
Blogs4shops.pl łączy blogerów z markami na dwa sposoby:
- pierwszy odbywa się przez platformę Blogs4shops.pl. Tutaj zleceniodawcy sami moderują współpracę z blogerem, wybie- rają najlepszą ofertę dla siebie i egzekwują wytyczne. Takie rozwiązanie jest potrzebne głównie pod artykuły pojedyncze albo wpisy SEO. Zleceniodawcy otrzymują pełne informacje o blogach i ich statystykach – liczbie UU/mies., parametrach SEO, dzięki czemu wybór odpowiedniego blogera jest znacznie łatwiejszy. Warto też dodać, że platforma gwarantuje bezpieczeństwo zleceniodawcy, który akceptuje zlecenie bądź zleca jego poprawkę. To bardzo ważna funkcja, dzięki której można wykluczyć nieuczciwych blogerów, a klient odzyskuje zainwestowany kapitał;
- drugi sposób to kompleksowa realizacja indywidualnych kampanii – począwszy od ustalenia grupy docelowej, przez research i dobór blogera, na kreacji i czuwaniu nad przebiegiem kampanii skończywszy. Z takich usług korzystają firmy, którym zależy na indywidualnym podejściu do tematu i wolą oddać się w ręce profesjonalistów znających specyfikę blogosfery. Szczególnie istotne jest to w przypadku testów i recenzji produktów uprzednio wysyłanych do blogera. Z tej opcji korzystają również agencje reklamowe, które w swoich szeregach nie mają osób odpowiedzialnych za kontakty z internetowymi kreatorami opinii.
Personalizacja, profesjonalizm i bezpieczeństwo
W obu przypadkach najważniejszym elementem jest personalizacja działań i dopasowanie do potrzeb klienta. Także ceny są ustalane indywidualnie, biorąc pod uwagę środki, jakimi dysponuje zleceniodawca, oraz stawki blogera. A te ostatnie są zależne od konkretnych parametrów:
- zasięgu blogera – liczby UU/mies. wg statystyk Google Analitycs,
- jego rozpoznawalności – m.in. liczby fanów na jego profilach social mediowych, wskaźników SEO.
Różnorodność tych elementów sprawia, że każda firma może przeprowadzić akcję dopasowaną do swoich potrzeb. Ceny bowiem wahają się od 100 zł do 20 tysięcy złotych za artykuł. Do wyboru mamy również posty na Facebooku oraz filmy na YouTubie – takiej oferty nie ma żadna inna platforma. Co ważne, klient zlecający artykuł ma gwarancję, że dany materiał zostanie opublikowany w określonym terminie. Wynika to z faktu, że każdy bloger przy rejestracji na Blogs4shops.pl akceptuje regulamin zawierający zapisy dotyczące powyższych elementów. W przypadku indywidualnych kampanii kwestie podpisania umów przechodzą na barki zespołu Blogs4shops.pl, który zajmuje się egzekwowaniem wszystkich wytycznych dotyczących realizacji zamówienia. Blogerzy, którzy nie wykonają powierzonego im zadania, są blokowani na platformie przez administratora, zaś klient ma pewność, że wpłacone przez niego pieniądze nie przepadną. System zabezpieczeń gotówki sprawia, że zainwestowane środki albo wracają do właściciela, albo przechodzą na poczet wynagrodzenia dla innego blogera podejmującego się zrealizowania zlecenia. Oczywiście będzie to autor, którego oferta zostanie zaakceptowana.
Ogromnym ułatwieniem jest również szeroki wybór blogów (pod względem tematyki, zasięgu oraz współczynników SEO) znajdujących się w bazie Blogs4shops.pl. Szukanie blogerów w sposób tradycyjny niejednokrotnie wiąże się z odmową podjęcia współpracy z ich strony, a na odpowiedź (często negatywną) czasami trzeba czekać kilka tygodni. System platformy jest tak zaprojektowany, aby to blogerzy wykazywali chęć współpracy, odpowiadając na jej zlecenie. Następnie zleceniodawca spośród zgłoszeń, analizując wskaźniki blogów, wybiera finalnego wykonawcę.
WEJDŹ NA BLOGS4SHOPS.PL I PRZETESTUJ
Artykuł promocyjny