Bill Gates wypowiedział bardzo ważne dla PR-u zdanie: „If I was down to the last dollar of my marketing budget I’d spend it on PR!”*. Przytoczony cytat świadczy o tym, że nawet przysłowiowy ostatni grosz warto jest zainwestować w strategię public relations. Szczególnie gdy mówimy o działaniach, które skierowane są do środowiska biznesowego i umożliwiają nam dotarcie do niezwykle ważnej grupy docelowej, jaką są obecni i przyszli klienci czy partnerzy biznesowi. Ale samo zaangażowanie finansowe i realizowanie kolejnych założeń strategii nie wystarczy. Musimy również dać coś od siebie, zbudować dwukierunkową komunikację opartą na zaangażowaniu, wejść w interakcję z klientami oraz mediami, a finalnie zbudować relacje. Niezliczone możliwości PR-u, content i inbound marketingu ułatwiają nam zaistnienie na scenie medialnej oraz w umysłach i sercach klientów.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak rozpocząć aktywność PR-ową w biznesie i zaplanować efektywną strategię komunikacji,
- jakie kanały komunikacji wybrać do realizacji strategii,
- jak zacząć przygodę z pisaniem o biznesie i dla biznesu,
- czego unikać w komunikacji z mediami branżowymi.