Agencja Gong zdobywa Złotego Lwa, a VMLY&R i Publicis brąz podczas Cannes Lions 2022, ogłoszono zwycięzców konkursu CMO Awards, Meta aktualizuje rolki, Coca-Cola z okazji 50-lecia obecności w Polsce pokazuje historię marki na muralach, polscy konsumenci doceniają bardziej influencerów niż celebrytów, a od marek oczekują zrównoważonych działań. Zapraszamy do lektury przeglądu informacji ze świata marketingu i reklamy.
Agencja Gong zdobywa Złotego Lwa, a VMLY&R i Publicis brąz podczas Cannes Lions 2022
Ogłoszono pierwszych zwycięzców w konkursie reklamowym Cannes Lions International Festival of Creativity. Wśród nich znalazły się trzy kampanie z Polski.
Złoto w kategorii „Outdoor” zdobyła kampania „The Art of Stealing” zrealizowana przez agencję GONG dla Netflix. W kampanii legendarny złodziej i główny bohater serialu „Lupin”, postanowił przypomnieć wszystkim o premierze nowego sezonu, dokonując skoku na najdroższy obraz znajdujący się w polskich zbiorach – „Damę z gronostajem” Leonardo da Vinci.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Brązowego Lwa w kategorii „Health and Wellness” oraz „Design” zdobyła agencja VMLY&R za akcję „Pierwsza Pomoc Ludzkości / First Aid For Humanity”. Zrealizowała ją dla BNP Paribas Bank Polska i Polskiego Czerwonego Krzyża. Akcja opierała się na szkoleniach z pierwszej pomocy, które były jednocześnie lekcjami tolerancji.
W tej samej kategorii „Health and Wellness” (Fundraising & Advocacy) brąz zdobyła również agencja Publicis Worldwide Poland. Nagrodzono ją za kampanię „Najmłodszy Headhunter na świecie”. Celem akcji było dotarcie do profesjonalistów różnych dziedzin i przekonanie ich zarówno do wstąpienia do Fundacji K.I.D.S., jak i wsparcia działań na rzecz wdrażania innowacji w szpitalach.
Chcesz wiedzieć, jak sprytnie i w niestandardowy sposób docierać do nowych klientów? Przeczytaj artykuł 5 wskazówek, jak dotrzeć do znudzonych odbiorców – czyli kreatywny marketing w praktyce.
Znamy zwycięzców wszystkich kategorii oraz Grand Prix konkursu CMO Awards
Do sześciu kategorii konkursowych CMO Awards wpłynęło łącznie 39 zgłoszeń, które dotyczyły 21 projektów transformacyjnych w różnych obszarach biznesu. Nominacje otrzymało 14 prac spośród których wyłoniono 8 laureatów, ponadto sześciu CMOs uhonorowanych zostało wyróżnieniami.
Olga Korolec, chief marketing officer & group sustainability director w Ringier Axel Springer, zdobyła Grand Prix w pierwszej edycji konkursu CMO Awards, organizowanego przez Shortlist Consulting.
Laureatami CMO Awards 2022 w sześciu kategoriach zostali:
- Creative innovator: Dorota Haller, HUAWEI (zgłoszenie: Włącz ochronę oczu)
- Digital champion: Magdalena Budziszewska, T-mobile (zgłoszenie: Technology walk- niezwykłe doświadczenie mające na celu zaprezentowanie portfolio usług ICT T-mobile i nowego obiektu Data Center z wykorzystaniem nowoczesnych form multimedialnych i interaktywnych)
- Commerce master: Jakub Barzak, Storytel (zgłoszenie: Wyjście poza kategorię książek “czytanych na głos”, oferowanie doświadczeń audio na najwyższym poziomie)
- Omnichannel leader: Olga Korolec, Ringier Axel Springer (zgłoszenie: Historia pięcioletniej transformacji Onetu i konsekwentnego budowania jego wizerunku jako ikony bycia na bieżąco – jak z agregatora treści stać się najbardziej zaufanym medium digitalowym w Polsce)
- Brand guardian (trzy laureatki ex aequo): Dorota Haller, Huawei (zgłoszenie: Włącz ochronę oczu); Maria Rosa, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO-Hestia S.A. (zgłoszenie: Ergo Hestia tworzy z polskimi artystami nową strategię komunikacji);Olga Korolec, Ringier Axel Springer (zgłoszenie: Jak z agregatora newsów stać się najbardziej zaufanym medium digitalowym w Polsce? Historia pięcioletniej transformacji Onetu i konsekwentnego budowania jego wizerunku jako ikony bycia na bieżąco).
- Purpose ambasador: Laureat: Andrzej Mytych, YOPE (zgłoszenie: #YOPEforGOOD).
Meta aktualizuje rolki
Dzięki aktualizacji rolek (reels) każdy użytkownik będzie mógł tworzyć klipy trwające do 90 sekund (wcześniej limit wynosił 60 sek.). Udostępniono również wiele naklejek, które były już znane użytkownikom z Instagram Stories, w tym m.in.: ankiety, quizy czy suwaki z emotikonami.
Dodano również „Sound Sync”, czyli opcję, która umożliwi twórcom automatyczną synchronizację ich klipów wideo z rytmem wybranej ścieżki muzycznej.
Przeczytaj Jak stworzyć dobrą rolkę na Instagramie i Facebooku, poznaj dobre przykłady rolek na FB i IG.
Coca-Cola z okazji 50-lecia obecności w Polsce pokazuje historię marki na muralach
Mieszkańcy stolicy mogą już oglądać dwa z trzech warszawskich murali przy ulicach Żelaznej i Zamoyskiego. To kolejne punkty na mapie urodzinowych kreacji Coca-Cola. W maju, obrazy na ścianach zdobiły budynki w Gdyni, Łodzi, Katowicach i Krakowie. Murale są elementem jubileuszowej kampanii Coca-Cola, która już od 50 lat jest obecna na polskim rynku.
Warszawskie murale są kontynuacją i podkreśleniem artystycznego wkładu marki w popkulturę, który możemy obserwować od 50-ciu lat jej obecności w Polsce. Pierwsza konturowa butelka Coca-Cola zeszła z linii produkcyjnej w Warszawskich Zakładach Piwowarskich w 1972 r.
Chcesz przekonać się, że reklama zewnętrzna nie musi być nudna i tuzinkowa? Sięgnij po M+ 53 z dodatkiem Reklama OOH.
Dla Polaków influencerzy są bardziej wyraziści niż celebryci [raport]
Wyniki tegorocznej edycji corocznego autorskiego badania MediaCom Influence Power Index pokazują, że choć celebryci mogą poszczycić się znacznie większą rozpoznawalnością wśród respondentów, to internetowi influencerzy mają wyraźniej zarysowany wizerunek. Ta informacja może zaskakiwać, jest jednak niewątpliwie bardzo istotna dla marek w kontekście planowania kampanii i doboru ambasadorów do współpracy.
Twórcy internetowi uzyskują przeciętnie wyższe noty na wszystkich zdefiniowanych atrybutach wizerunkowych. Co więcej, wyraźnie wyprzedzają celebrytów pod kątem najtrudniejszych i najmniej powszechnych cech w zestawieniu, takich jak wyznaczanie nowych trendów, spontaniczność czy wiarygodność.
Influencerom, kojarzonym zazwyczaj przez zdecydowanie węższe grona fanów niż w przypadku szeroko rozpoznawanych celebrytów, udaje się jednak wśród tej relatywnie skromnej publiki wykreować o wiele bardziej pogłębiony i zniuansowany wizerunek. Internetowe formy komunikacji pozwalają twórcom podkreślić te obszary, w których czują się ekspertami.
Chcesz dowiedzieć się, jak planować i wdrażać skuteczne kampanie z liderami opinii oraz jak je analizować i optymalizować? Sięgnij po M+ 38 o influencer marketingu.
Ponad 70% konsumentów oczekują od marek zrównoważonych działań [raport]
Według raportu „Green Mood”, opracowanego przez firmę badawczą GfK, trzy czwarte Polaków oczekuje od marek konkretnych działań w zakresie zrównoważonego rozwoju, a blisko jedna trzecia weryfikuje te inicjatywy.
Wzrost znaczenia zielonych trendów sprawia, że konsumenci coraz chętniej sięgają też po ekologiczne produkty. Jednak dla wielu barierą są wciąż zbyt wysokie ceny tego rodzaju artykułów.
Ochrona środowiska i dążenie do zrównoważonego sposobu prowadzenia działalności staje się podstawowym elementem strategii marek. Firmy odpowiadają w ten sposób nie tylko na bieżące wyzwania w zakresie ekologii, ale i postawy konsumentów, których świadomość systematycznie wzrasta. Według GfK aż 73 proc. z nich twierdzi, że to ważne, aby biznes angażował się i podejmował działania ekologiczne.
Mimo wyraźnych chęci, aby korzystać z ekologicznych produktów, nabywców ograniczają domowe budżety. Niezależnie od wieku badanych blisko połowa Polaków przyznaje, że „zielone” alternatywy wielu produktów są zbyt drogie.
Chcesz dowiedzieć się, jakimi zasadami należy się kierować w planowaniu działań oraz tworzeniu strategii w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu? Sięgnij po M+ 51 o marketingu odpowiedzialnym społecznie.
Warto posłuchać
Business Marketer – marketing B2B od teorii do praktyki: Przykłady procesów marketingowych pomocnych w pozyskiwaniu klientów biznesowych.
Wyższy Poziom Marketingu: Kto jest konkurencją Twojej marki, a kto nie?
Warto wziąć udział:
- 29 czerwca, szkolenie online: Zarządzanie magazynem w e-commerce. Jak dobrze planować zakupy oraz zapasy produktów w sklepie internetowym. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak właściwie planować sprzedaż oraz strukturę produktową i udział poszczególnych kategorii w całości zysku generowanego przez firmę, jak sprawdzać popularność produktów na rynku oraz ich potencjał sprzedażowy, jak dzięki analizie ABC wytypować produkty i kategorie, które mają duży wpływ na całkowity koszt zapasów, jakie wskaźniki mierzyć w e-commerce, aby mieć kontrolę nad zapasami oraz jak dostosowywać raporty i analizy do specyfiki branży.
- 19 lipca, szkolenie online: Prosty język w praktyce. Między komunikatem marketingowym a informacyjnym – jak projektować teksty reklamowe. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak zbudowana jest odwrócona piramida i jak przełożyć jej poziomy na komunikat marketingowy, czy przejmować się tym, że odbiorca nie przeczytał całej wiadomości, jak jeszcze możesz ułatwić odbiorcy nawigację po Twoim tekście.
- 26 lipca, szkolenie online: Jak zaplanować premierę produktów i za pomocą wydarzeń napędzać ruch oraz sprzedaż w e-sklepie. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak w e-commerce wykorzystać synergię trendu, sentymentu oraz działań prowadzonych w ramach real-time marketingu (RTM) i event-based marketingu (EBM), jakich narzędzi używać, żeby dostosować się treściami i zasobami do intencji klientów, jak marketingowo przygotować się do piku sprzedażowego.
- 20 września, szkolenie online: Skąd i jak mądrze pozyskać ruch w e-commerce. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak dobrać odpowiednie kanały komunikacji do rozmiaru biznesu i budżetu, jak mądrze budować zasięg i czerpać ruch w zależności od tego, czy rozwijasz mały sklep online, średni sklep producenta, czy pracujesz dla dużego resellera, jak radzić sobie z rosnącymi kosztami reklamy – gdzie szukać niestandardowych źródeł pozyskiwania klientów, także offline.
Szczegóły znajdziesz w kalendarzu marketera.