Dziś nieco więcej o konkursach (a właściwie o zwycięzcach – gratulujemy, imponujące wyniki!), reklamach AR na Instagramie i Facebooku i o realizacji celów (patrz przedostatni punkt prasówki). Zapraszamy do lektury!
Trzy statuetki i wyróżnienie dla polskich centrów handlowych w European Solal Marketing Awards
European Solal Marketing Awards 2022 to nagrody za doskonałość kampanii promocyjnych, marketingowych i PRowych, realizowanych dla europejskich centrów handlowych. W tym roku powrócił po pandemicznej przerwie. Manufaktura jako jedyna w Polsce zdobyła trzy statuetki: dwie złote (Strategic Marketing i Grand opening/refurbishment) i jedną srebrną (PR actions). CH Focus w Bydgoszczy zdobył za to wyróżnienie w kategorii Highly Commended in CSR.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
IKEA „Znaczy więcej”
IKEA od lat jest wzorem dobrego employer brandingu. Teraz ruszyła z nową kampanią-reportażem IKEA „Znaczy więcej”. W serii filmów pracownicy i pracowniczki pokazują backstage pracy w firmie. Bohaterowie opowiadają więcej nt. czym jest dla nich praca w IKEA. Reportaż trwa 48 minut i został podzielony na 5 rozdziałów.
Zalando z pierwszą linią odzieży adaptacyjnej
Moda adaptacyjna to produkty zaprojektowane, by były przystępne i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zalando dynamicznie rozwija inkluzywność i wprowadza pierwszą taką kolekcję w swojej ofercie. W ten sposób tworzy 140 stylizacji z produktów marek własnych. Pierwsze kolekcje zaprojektowane są z myślą o osobach na wózkach inwalidzkich. Produkty są dopasowane do pozycji siedzącej, wykonane z tkanin przyjaznych sensorycznie, łatwo się zapinające.
Pierwsza edycja konkursu The Next Gen of PR rozstrzygnięta
Zwycięzcami pierwszej edycji konkursu organizowanego przez Związek Firm Public Relations zostali Ewa Grabek i Szymon Dziewięcki (SEC Newgate CEE). Co więcej, będą reprezentowali Polskę podczas międzynarodowych finałów organizowanych przez ICCO (The International Communications Consultancy Organisation). Zadaniem konkursowym, z jakim mierzyli się uczestnicy było stworzenie kampanii PR w odpowiedzi na brief głównego partnera konkursu – Danone. W konkursie wyróżnieni zostali także Małgorzata Krześniak-Tar oraz Patryk Kukliński.
Dodatkowo zapraszamy do lektury naszego wywiadu z Dyrektorką Marketingu Danone i Żywiec Zdrój: Agnieszka Getler-Kicman: W Danone do wszystkich naszych działań podchodzimy w sposób odpowiedzialny.
Przejście na Google Analytics 4 przedłużone do 31 lipca 2024 r.
Aby dać więcej czasu na płynne przejście do Google Analytics 4, Google przesuwa datę zakończenia działania Universal Analytics 360 na 1 lipca 2024. Firma przygotowała także przewodnik, który krok po kroku pomoże przeprowadzić całą konfigurację GA4. Z asystenta konfiguracji można skorzystać w panelu administracyjnym Universal Analytics. Szczegóły przeczytasz na blogu Google’a.
Poznaj 13 różnic między Universal Analytics a Google Analytics 4.
Instagram: nowe narzędzia w Creator Marketplace
W lipcu w USA Instagram rozpoczął fazę testową Creator Marketplace. Co za tym idzie, zapowiada wprowadzenie szeregu kolejnych funkcjonalności, które ułatwią (zarówno markom, jak i twórcom) projektowanie kampanii oraz profilowanie adekwatnych do kampanii osób.
Na linii marka-twórca będą to:
- nowe projekty. Udostępnianie nowych projektów twórcom spełniającym wybrane kryteria,
- priorytetowe skrzynki odbiorcze. Wysyłanie wiadomości do wielu twórców jednocześnie za pośrednictwem priorytetowej partnerskiej skrzynki odbiorczej
- szybkie zawieranie umów. Wysyłanie projektów ze stałymi ofertami, które twórcy mogą przejrzeć i zaakceptować w ekspresowym tempie.
Na linii twórca-marka:
- portfolio. Tworzenie własnego portfolio, dzięki któremu zaprezentują się markom w odpowiedni dla siebie sposób
- unikalny kod. Ułatwienie promowania bezpłatnych treści twórców, będą mogli oni udostępniać partnerom marki unikalny kod, którego marki mogą używać do wyświetlania treści twórców jako reklam.
Instagram: reklamy AR na Instagramie i Facebooku
Instagram wprowadza kolejną innowację w reklamach, tym razem rozszerzając możliwość wykorzystania AR. Z poziomu reklam zawierających CTA do AR odbiorcy będą przekierowani do otworzenia aparatu wykorzystującego dany filtr. Dzięki temu będą m.in. share’ować stories zawierające reklamę dalej lub konwertować poprzez kliknięcie zawartego w niej linku URL.
Jak pisze Instagram na swoim blogu: reklamy AD mogą pomóc tworzyć immersyjne doświadczenia oraz zachęcać do wirtualnego spróbowania produktu, oraz inspirować do interakcji z marką.
Funkcjonalności działają na razie w otwartej wersji Beta.
TikTok: nowe funkcje i aktualizacje w transmisjach live
Dla bezpieczeństwa młodszych użytkowników TikTok wprowadza kolejne zaostrzenia. Co nowego?
- Multi-Guest: twórcy mogą prowadzić transmisje na żywo wspólnie z pięcioma gośćmi. Uruchomiona została też możliwość zadawania pytań i tworzenia filmów instruktażowych. Teraz podczas transmisji twórcy mogą równocześnie zmieniać ustawienia, zyskując możliwość zmiany obiektywu, dodawania efektów i naklejek, filtrowania komentarzy oraz dodawania moderatorów
- Transmisje na żywo będą mogli prowadzić użytkownicy, którzy skończyli 18 lat. TikTok wprowadzi funkcję, która pozwoli twórcom decydować, czy ich transmisja powinna trafić wyłącznie do dorosłych odbiorców ze względu na treść
- Powiadomienia dotyczące bezpieczeństwa. Twórcy podczas transmisji dostaną dostęp do narzędzi filtrowania słów kluczowych. Ograniczy to komentarze, które uważać będą za nieodpowiednie. Przewidziana aktualizacja będzie zawierać funkcję powiadomień, sugerujących nowe słowa kluczowe (najczęściej usuwanych) i możliwość dodania do swojej listy.
Raport: Trendy na rynku e-commerce w Polsce 2022
Ceneo wypuściło świeży raport na temat trendów na rynku e-commerce w Polsce w 2022 roku. Wśród poruszonych zagadnień zawarli m.in.: trendy zakupowe, zachowania gen Z i generacji silver, wpływ inflacji na zachowania zakupowe i ceny produktów.
Pełen raport dostępny jest na stronie Ceneo.
Raport: Zero-click study
Na stronie Semrush dostępny jest raport, w którym badane są zachowania użytkowników względem klikalności wyników wyszukiwania – bo w końcu żaden marketer nie chce, by liczba ta wynosiła okrągłe zero.
Znajdziemy w nim więcej m.in. o czasie podjęcia następnego kroku, różnicy w popularności wyszukiwania obrazem, w długości słów kluczowych w zależności od urządzenia.
Influencerki nie wypromują już medycyny estetycznej
Nowelizacja ustawy o wyrobach medycznych od 1 stycznia 2023 roku wprowadza nowe regulacje w reklamie. Twórcy nie ędą mogli już promować w mediach tradycyjnych i społecznościowych sprzętów specjalistycznych (do czego zalicza się m.in. kwas hialuronowy, laser, czy implanty). Za złamanie przepisów twórcy zapłacą nawet do 2 milionów złotych. Kampanie rozpoczęte przed datą nowelizacji muszą zakończyć się najpóźniej do 30 czerwca 2023 roku.
Burger na Kilimandżaro
Uber Eats wspólnie z brytyjską fundacją The Standing Tall Foundation pobił rekord świata w dostawie burgerów na najwyższą wysokość na lądzie. Dostarczył go na szczyt Kilimandżaro (5895 m n.p.m). W rolę kuriera, który podjął to zadanie wcielił się weteran wojny w Afganistanie – Andy Reid. Inicjatywą wyprawy była 13 rocznica odniesienia przez niego obrażeń. Wyzwaniu towarzyszyła zbiórka na rzecz wspomnianej Fundacji, która zajmuje się problematyką zdrowia psychicznego.
Warto posłuchać:
Mała Wielka Firma – Jak sprzedawać gdy wokół panuje kryzys
Przygody przedsiębiorców – Jak Brand24 wrócił na rynek? Michał Sadowski
Warto obserwować:
- Instagram: instagramforbusiness
- LinkedIn: Dr Maciej Kawecki
- TikTok: Handledbyshirel
Dobrego tygodnia!