Elon Musk rezygnuje z przejęcia Twittera, TikTok wprowadza Inventory Filter – nowe narzędzie dla reklamodawców, Meta prezentuje nowy zestaw wskazówek, które pomogą zmaksymalizować wydajność Instagram Reels, sztuczna inteligencja stworzyła 240 reklam dla 10 różnych marek, Dentsu prognozuje wzrost wydatków reklamowych na świecie o 8,7%. Zapraszamy do lektury wybranych informacji z branży marketingu i reklamy.
Elon Musk rezygnuje z przejęcia Twittera
Elon Musk zrezygnował z przejęcia Twittera i oficjalnie wypowiedział umowę wartą 44 mld dol. „Nieprawdziwe i wprowadzające w błąd” informacje dotyczące liczby nieautentycznych kont i spamu są powodem zerwania umowy. Twitter twierdzi, że liczba fałszywych kont nie przekracza 5 proc. Musk uważa, że fałszywe konta mogą stanowić nawet 20 proc.
Twitter poinformował, że podejmie kroki prawne w celu wyegzekwowania umowy. Zawarta w niej opłata za rezygnację z transakcji wynosi 1 mld dol.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
TikTok Inventory Filter – nowe narzędzie dla reklamodawców
TikTok Inventory Filter to innowacyjne narzędzie, które zapewnia reklamodawcom większą kontrolę nad treściami wyświetlanymi obok ich reklam w sekcji „Dla Ciebie”.
Dzięki temu autorskiemu rozwiązaniu dostępnemu w TikTok Ads Manager marketerzy mogą teraz decydować przy jakiego rodzaju treściach pojawiają się ich reklamy. Dzięki zaawansowanej technologii uczenia maszynowego TikTok Inventory Filter daje reklamodawcom dostęp do trzech różnych poziomów zasobów wideo – Full Inventory, Standard Inventory i Limited Inventory, które zdefiniowane zostały na podstawie zasad i polityk TikToka oraz branżowych standardów takich jak GARM Brand Safety Floor oraz Suitability Framework. Wybrany poziom można zdefiniować w TikTok Ads Managerze podczas tworzenia kampanii.
TikTok Inventory Filter klasyfikuje treści tworzone przez użytkowników poprzez analizę tekstu, dźwięku, wideo i obrazów, oceniając czy nie naruszają naszych zasad i czy dotyczą tematów potencjalnie kontrowersyjnych. Film, który zostanie tak zdefiniowany zostanie następnie przypisany do jednego z czterech poziomów ryzyka.
TikTok Inventory Filter dostępny jest w Polsce i w 25 innych krajach oraz w kilkunastu językach. Więcej informacji o TikTok Inventory Filter w linku.
O tym, na co zwrócić szczególną uwagę podczas projektowania działań na TikToku, przeczytasz w artykule 10 kroków do skutecznej kampanii na TikToku.
Nowy zestaw wskazówek, które pomogą zmaksymalizować wydajność Instagram Reels
Według informacji Meta, ponad 20% czasu, jaki użytkownicy spędzają na Instagramie, poświęcają Instagram Reels. W związku z tym, Instagram opublikował nowy zestaw wskazówek, które mają pomóc zmaksymalizować wydajność rolek. Przewodnik dla marketerów zawiera m.in. informacje o tym, że ponad 80% rolek jest oglądanych z włączonym dźwiękiem. Synchronizacja treści z muzyką może więc odegrać dużą rolę w maksymalizacji wydajności treści. O nowych wskazówkach przeczytasz na oficjalnej stronie Meta.
Przeczytaj również artykuł „Jak stworzyć dobrą rolkę na Instagramie i Facebooku?” na M+.
#zeświata Sztuczna inteligencja stworzyła 240 reklam dla 10 różnych marek
Brytyjska agencja 10 Days, która chwali się, że tworzy kampanie dla swoich klientów w ciągu zaledwie 10 dni, rozpoczęła niesamowity projekt. Stworzyła 24 różne plakaty reklamowe dla 10 znanych brandów (w sumie 240 kreacji) w czasie krótszym niż 60 sekund dla każdej marki.
Jak to zrobiła? Skorzystała z oprogramowania sztucznej inteligencji midjourney, które na podstawie listy słów kluczowych jest w stanie opracować wizualizację. W ten sposób oprogramowanie wyprodukowało plakaty bardzo zróżnicowane pod względem graficznym. Wśród marek wybranych przez 10 Days znajdziemy m.in. Gucci, British Airways, Colgate, KFC, Ray-Ban i Nespresso.
Efekty pracy sztucznej inteligencji obejrzysz na stronie www.adintelligence.ai.
Dentsu prognozuje wzrost wydatków reklamowych na świecie o 8,7% [raport]
Grupa reklamowa dentsu w raporcie „Ad Spend” przewiduje, że globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku o 8,7%. W rejonie CEE będzie to aż o 12,2%. Oznacza to, że obszar ten to trzeci najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek na świecie, zaraz po Indiach i USA. Według najnowszych prognoz w 2023 roku rynek reklamy ma wzrosnąć o 5,4%, a w 2024 roku o kolejne 5,1%. Warto wspomnieć, że Europa Wschodnio-Centralna w ubiegłym roku odnotowała wzrost o 25%, a prognozowany wynosił jedyne 5%.
Eksperci dentsu – pomimo m.in. inflacji i zmian politycznych – przewidują ożywienie rynku reklamy zarówno w tym roku, jak i nadchodzącym 2023 i 2024. Raport został skorygowany o 0,4 punktu procentowego względem wcześniejszej prognozy na 2022 rok (9,1%).
Jak wynika z raportu, to digital napędza wzrost wydatków w 2022 roku – aż o 14,2%, osiągając wartość 409,9 mld dolarów. Tym samym media cyfrowe stanowią 55,5% wszystkich inwestycji w reklamę. To format wideo wykazuje największą tendencję wzrostową (+23,4%). W tendencji wzrostowej są też media społecznościowe (+21,9%), programmatic (+19,9%) oraz wyszukiwarki (+12,9%). Media tradycyjne wciąż będą kluczowe dla wzrostu wydatków na reklamę. Telewizyjna ma wzrosnąć nawet o 3,6% – do wartości 192,8 mld dolarów. Dwucyfrowy wzrost ma z kolei odnotować OOH i kina. Na znaczeniu ma zyskać również radio.
Raport dentsu Global Ad Spend Forecast to cykliczna, wydawana dwa razy w roku publikacja, która łączy w sobie dane z blisko 60 rynków. Cały raport można pobrać pod linkiem.
Chcesz poszerzyć swoją wiedzę z zakresu marketingu? Sięgnij po pakiety specjalne „Marketera+”.
Reklamodawcy skłonni zapłacić więcej za wysokiej jakości zaufane środowisko reklamowe [raport]
IAB Europe opublikowało wyniki nowego badania, w którym zapytano reklamodawców o ich obawy związane z jakością reklamy cyfrowej oraz o ich stosunek do standardów branżowych i różnych rodzajów powierzchni reklamowych.
- 98% reklamodawców uważa, że zakup powierzchni reklamowej w środowisku mediów cyfrowych wysokiej jakości jest ważny
- 84% badanych reklamodawców twierdzi, że są gotowi zapłacić wyższą cenę za reklamę w jakościowym i zaufanym środowisku mediowym.
- 92% woli wydać swój budżet reklamowy u dostawców, którzy przestrzegają standardów branżowych.
- 73% badanych deklaruje, że sprawdza przed zainwestowaniem budżetu reklamowego, czy właściciele mediów lub dostawcy przestrzegają standardów branżowych.
- Tylko dla 19% reklamodawców, którzy wzięli udział w badaniu, standardy branżowe nie mają znaczenia.
- Wśród badanych z rynków z krajowym standardem jakości odsetek ten wynosi tylko 6%.
Badanie wykazało również, że w odniesieniu do kluczowych zagadnień związanych z jakością przy zakupie reklamy cyfrowej to viewability i brandy safety są uważane za największe problemy dla reklamodawców i agencji. 89% badanych wskazuje na „zaniepokojenie” lub „duże zaniepokojenie” kwestiami związanymi z viewability, a jeśli chodzi o brand safety, tak samo uważa 79% z nich.
W badaniu zapytano również o obszary, które najbardziej potrzebują rozwoju standardów branżowych. Respondenci na pierwszym miejscu wskazali CTV, a tuż za nim audio i DOOH. Cały raport dostępny jest w linku.
Przeczytaj również „Raport IAB Europe: 30,5% rocznego wzrostu reklamy cyfrowej w Europie”.
Warto posłuchać
Łukasz Kosuniak. Business Marketer: Jak przeprowadzić audyt treści marketingowych w twojej firmie.
Warto wziąć udział:
- 19 lipca, szkolenie online: Prosty język w praktyce. Między komunikatem marketingowym a informacyjnym – jak projektować teksty reklamowe. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak zbudowana jest odwrócona piramida i jak przełożyć jej poziomy na komunikat marketingowy, czy przejmować się tym, że odbiorca nie przeczytał całej wiadomości, jak jeszcze możesz ułatwić odbiorcy nawigację po Twoim tekście.
- 26 lipca, szkolenie online: Jak zaplanować premierę produktów i za pomocą wydarzeń napędzać ruch oraz sprzedaż w e-sklepie. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak w e-commerce wykorzystać synergię trendu, sentymentu oraz działań prowadzonych w ramach real-time marketingu (RTM) i event-based marketingu (EBM), jakich narzędzi używać, żeby dostosować się treściami i zasobami do intencji klientów, jak marketingowo przygotować się do piku sprzedażowego.
- 20 września, szkolenie online: Skąd i jak mądrze pozyskać ruch w e-commerce. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak dobrać odpowiednie kanały komunikacji do rozmiaru biznesu i budżetu, jak mądrze budować zasięg i czerpać ruch w zależności od tego, czy rozwijasz mały sklep online, średni sklep producenta, czy pracujesz dla dużego resellera, jak radzić sobie z rosnącymi kosztami reklamy – gdzie szukać niestandardowych źródeł pozyskiwania klientów, także offline.
Szczegóły znajdziesz w kalendarzu marketera.