Mimo coraz bardziej rozbudowanych możliwości e-commerce Polacy wciąż cenią sobie zakupy stacjonarne – wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie MediaMarkt Polska. Klienci wskazują takie zalety jak możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%). Sprawdź szczegóły raportu.
Profesjonalne doradztwo jako kluczowa zaleta zakupów stacjonarnych
Wśród najbardziej atrakcyjnych rozwiązań oferowanych przez zakupy stacjonarne konsumenci wymieniają przede wszystkim wysoką dostępność profesjonalnych doradców, którzy są w stanie rozwiać wątpliwości dotyczące produktu, przedstawić i objaśnić poszczególne funkcjonalności danego urządzenia oraz dobrać wariant do indywidualnych potrzeb klienta.
Badanie SW Research pokazuje, że ponad 70% badanych uważa, że obsługa klienta w sklepach stacjonarnych stoi na wyższym lub takim samym poziomie jak podczas zakupów online. Nie bez znaczenia jest fakt, że personel w sklepie jest w stanie wspomóc w skonfigurowaniu urządzenia w momencie jego zakupu. Pomoc doradcy w takiej sytuacji doceniają w szczególności kobiety.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
– Co ciekawe, konsumenci doceniają nie tylko fachową wiedzę wysoce wykwalifikowanej kadry, ale nawet… samą jej obecność. Dzięki temu czują się bezpieczniej i mają poczucie, że w razie potrzeby mogą liczyć na fachowe doradztwo – mówi Daniel Mikołajczyk, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży w MediaMarkt Polska.
Jak? Najlepiej od ręki
Wśród zalet zakupów stacjonarnych klienci często wymieniają również wygodę i poczucie bezpieczeństwa, które daje im możliwość dokonania transakcji na miejscu.
Otrzymanie danego produktu w momencie dokonania zakupu bez konieczności oczekiwania na dostawę jest największym atutem zakupów dokonywanych w fizycznym sklepie według 35% przepytanych konsumentów. Z kolei 29% z nich wskazuje łatwą i natychmiastową ocenę stanu nabywanego produktu i – w razie potrzeby – ułatwione dokonanie zwrotu.
Wyniki przedstawionych badań wskazują jednoznacznie, że mimo coraz większej funkcjonalności usług e-commerce i wygody, które niosą one ze sobą, klienci wciąż odczuwają potrzebę robienia zakupów stacjonarnych. Obecnie sytuacja sprzedażowa w obu segmentach zaczyna się wyrównywać.