Mimo coraz bardziej rozbudowanych możliwości e-commerce Polacy wciąż cenią sobie zakupy stacjonarne – wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie MediaMarkt Polska. Klienci wskazują takie zalety jak możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%). Sprawdź szczegóły raportu.

Profesjonalne doradztwo jako kluczowa zaleta zakupów stacjonarnych
Wśród najbardziej atrakcyjnych rozwiązań oferowanych przez zakupy stacjonarne konsumenci wymieniają przede wszystkim wysoką dostępność profesjonalnych doradców, którzy są w stanie rozwiać wątpliwości dotyczące produktu, przedstawić i objaśnić poszczególne funkcjonalności danego urządzenia oraz dobrać wariant do indywidualnych potrzeb klienta.
Badanie SW Research pokazuje, że ponad 70% badanych uważa, że obsługa klienta w sklepach stacjonarnych stoi na wyższym lub takim samym poziomie jak podczas zakupów online. Nie bez znaczenia jest fakt, że personel w sklepie jest w stanie wspomóc w skonfigurowaniu urządzenia w momencie jego zakupu. Pomoc doradcy w takiej sytuacji doceniają w szczególności kobiety.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
– Co ciekawe, konsumenci doceniają nie tylko fachową wiedzę wysoce wykwalifikowanej kadry, ale nawet… samą jej obecność. Dzięki temu czują się bezpieczniej i mają poczucie, że w razie potrzeby mogą liczyć na fachowe doradztwo – mówi Daniel Mikołajczyk, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży w MediaMarkt Polska.
Jak? Najlepiej od ręki
Wśród zalet zakupów stacjonarnych klienci często wymieniają również wygodę i poczucie bezpieczeństwa, które daje im możliwość dokonania transakcji na miejscu.
Otrzymanie danego produktu w momencie dokonania zakupu bez konieczności oczekiwania na dostawę jest największym atutem zakupów dokonywanych w fizycznym sklepie według 35% przepytanych konsumentów. Z kolei 29% z nich wskazuje łatwą i natychmiastową ocenę stanu nabywanego produktu i – w razie potrzeby – ułatwione dokonanie zwrotu.
Wyniki przedstawionych badań wskazują jednoznacznie, że mimo coraz większej funkcjonalności usług e-commerce i wygody, które niosą one ze sobą, klienci wciąż odczuwają potrzebę robienia zakupów stacjonarnych. Obecnie sytuacja sprzedażowa w obu segmentach zaczyna się wyrównywać.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?