Przystąpienie do programu lojalnościowego to z punktu widzenia prawa zawarcie umowy pomiędzy przystępującym konsumentem a organizatorem programu. Zawarcie umowy ogranicza się najczęściej do przyjęcia odpowiedniej dla danego programu karty i wypełnienia formularza, w którym konsument podaje swoje dane i (świadomie lub nie) akceptuje warunki regulaminu, zasady funkcjonowania programu, a najprawdopodobniej nigdy go nie przeczyta. Pomijając jednak praktykę nieczytania tego typu dokumentów, regulamin programu lojalnościowego powinien być zrozumiały, rzetelny, uczciwy, a przede wszystkim zgodny z prawem konsumenckim. Jeśli znajdą się w nim zapisy naruszające interesy konsumentów, organizator programu naraża się na odpowiedzialność i karę nakładaną przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, często bardzo dotkliwą.
Z tego artykułu dowiesz się:
- na jakie kwestie prawne musi zwrócić uwagę organizator programu lojalnościowego, aby nie narazić się na zarzut naruszenia praw konsumentów,
- jak w zgodzie z prawem przygotować regulamin programu lojalnościowego.