Przetwarzanie danych osobowych w ujęciu prawnym odbywa się niemal na każdym kroku. Przetwarzaniem danych osobowych jest prowadzenie akt pracowniczych czy też gromadzenie faktur, na których widnieją dane osobowe kontrahentów – osób fizycznych. W branży marketingowej przetwarzanie danych osobowych ma jednak często znacznie szerszy i ważniejszy wymiar. Tworzenie baz danych zawierających setki lub tysiące rekordów jest stałym elementem działalności wielu przedsiębiorców z branży marketingowej lub mających własne działy marketingu. Czynności te należy wykonywać zgodnie z prawem i przy zastosowaniu odpowiednich środków technicznych.
Z tego artykułu dowiesz się:
- kiedy ma miejsce przetwarzanie danych osobowych,
- kim jest administrator danych osobowych a kim podmiot przetwarzający te dane na zlecenie,
- jakie obowiązki formalne ciążą na podmiocie przetwarzającym dane osobowe,
- jakie mogą być konsekwencje naruszenia zasad przetwarzania danych osobowych,
- jakie błędy popełniane są najczęściej w branży przy przetwarzaniu danych osobowych.