„Racjonalizm nieoczywisty marketerów” to raport, który po raz pierwszy prezentuje style podejmowania decyzji przez czołowych polskich marketerów. Okazuje się, że mimo pełnych wyzwań miesięcy nie okazują oni nerwowości, tylko przystosowują się do warunków rynkowych. Poznaj wnioski z kwietniowo-majowych badań firmy questus – akredytowanego centrum szkoleniowo-egzaminacyjnego The Chartered Institute of Marketing.
Ekspertami CIMO (Chartered Institute of Marketing Officers) są posiadacze najwyższych kwalifikacji w dziedzinie marketingu – osoby, które zarządzają działaniami marketingowymi w organizacjach uznanych na rynku polskim i światowym.
W najnowszym raporcie wśród kluczowych inisghtów badanych CIMO na pierwszy plan wybił się ChatGPT i rewolucja sztucznej inteligencji. Refleksje marketerów związane były zarówno z możliwościami i korzyściami, jakie niesie ta technologia, ale także zagrożeniami. W szczególny sposób podkreślona została walka prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zełenskiego o przestrzeń informacyjną.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Niektóre wnioski z raportu „Racjonalizm nieoczywisty marketerów”:
- eksperci bardziej niż w poprzedniej edycji badania obawiają się nowych konkurentów oraz spadku dochodu klientów i popytu,
- CIMO największą część środków (ponad 20%) przeznaczyli na działania digital marketingowe, a w ich ramach na reklamę online, media społecznościowe i influencer marketing,
- strategicznymi źródłami przewagi konkurencyjnej były: marka, relacje z klientami oraz asortyment produktów,
- nowym obszarem przewagi konkurencyjnej jest siła kultury organizacyjnej, wzrost znaczenia adaptacji i podejścia zwinnego (agile).
Warto podkreślić, że wśród najważniejszych nowych możliwości biznesowych dominują te źródła wzrostu, które oparte są na zasobach wewnętrznych. Czynniki zewnętrzne wymieniane są na dalszych miejscach.
Raport „Racjonalizm nieoczywisty marketerów” CIMO Standards & Foresight ukazuje także obawy i ciężar wyzwań, z jakimi czołowi polscy marketerzy musieli się w ostatnim czasie mierzyć. Jednocześnie eksperci są w pełnej gotowości do nowych zadań.
Cały raport „Racjonalizm nieoczywisty marketerów” przeczytasz tutaj.
M+ jest patronem medialnym publikacji