W ubiegłym roku, Natalia Hatalska, autorka bloga Hatalska.com tak skomentowała wyniki Badania poczty SARE „widać, że przeżywamy renesans newsletterów…”. I tak rzeczywiście się dzieje. SARE właśnie opublikowało Raport XIV edycji Badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce, który potwierdził, że 90% ankietowanych subskrybuje newslettery.
Można powiedzieć, że prawie każdy z nas, kto ma dostęp do sieci, posiada chociaż jedną skrzynkę pocztową, i zapisał się na newsletter. Jakie są powody subskrypcji? Króluje content, szybki dostęp do informacji oraz korzyści – rabaty, udział w konkursie. Dzięki respondentom Badania Poczty SARE, dowiedzieliśmy się więcej o sile e-maila i kampaniach na nim opartych. Eksperci z branży marketingu, monitorowania mediów i prawa udzielili komentarzy do poszczególnych części raportu.
Jakie trendy związane z pocztą elektroniczną kształtują się w wynikach?
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Email is the King
Piotr Bucki, bloger, dziennikarz i doświadczony coach komentuje raport w ten sposób:
Prawie 80% traktuje newsletter jako formę pozyskiwania interesujących treści z serwisu. Być może wynika to z tego, że część użytkowników orientuje się, że hegemon Facebook bardzo obcina zasięgi i trudno czerpać informacje z fanpage’y ulubionych marek. Bo nawet jeśli je polubimy, to nie ma już żadnej gwarancji, że będą do nas docierać. W tej sytuacji rzeczywiście newsletter daje gwarancję, że jeśli treści nas interesują, to… do nas dotrą.(…)
Zgadzamy się z Piotrem – email ze swoim 40-letnim doświadczeniem przeszedł wiele lepszych i gorszych momentów. Jeszcze kilka lat temu, nie miało znaczenia, jaka treść była wysyłana do odbiorców. Dziś wiemy, że bez strategii email marketingu, personalizacji, targetowania oraz testowania kampanii ich powodzenie jest niemożliwe. Potwierdziły to wyniki naszego Badania.
Spam wciąż na porządku dziennym
Kwestia spamu – jego otrzymywania oraz walki z nim to dla nas ważne zagadnienie. Niestety, w dalszym ciągu spośród wiadomości, które przychodzą na nasze skrzynki mailowe, wiele jest takich, których nie chcemy otrzymywać. I właśnie tak jest definiowany spam przez aż 72% ankietowanych. Jak wyniki dotyczące otrzymywania spamu i jego faktycznej definicji komentuje Przemysław Marcol, Prezes Fundacji FORCE?
Widać, że co raz więcej osób rozumie pojęcie spamu we właściwy sposób, tzn. nie każda reklama jest już traktowana jako spam, bo nie każda nią jest. Ta, którą chcemy otrzymywać, która jest dla nas w pewnym sensie informacją użyteczną, którą „zamawiamy” i na otrzymywanie której się zgadzamy, nie jest spamem…
Mobile przede wszystkim
Żyjemy w czasach, w których ciągle jesteśmy online – dzięki smartfonom i stałemu dostępowi do internetu. Dlatego też, coraz częściej sprawdzamy pocztę elektroniczną przez aplikację mobilną. Już 30% ankietowanych zadeklarowało, że to właśnie smartfon jest narzędziem do przeglądania maili. Jaka aplikacja wygrywa? Te informacje znajdziesz w raporcie!
Patronat nad tegorocznym Badaniem objęli:
iab.polska, Izba Gospodarki Elektronicznej, Marketer+, Magazyn Online Marketing Polska, Brief, Instytut Monitorowania Mediów, Mam Startup, NowyMarketing.pl, Nowoczesna Firma, INIS, mr Target, Salelifter, Magazyn Koncept oraz portal Istotnie.pl.
Zapraszamy do pobrania raportu!
Link do pobrania raportu